Wybrałam się do sklepu aby dokonać zakupu specjalistycznego kabla podłączeniowego do telewizora. Witryna sklepowa czysta, szyby bez zabrudzeń. Ekspozycja zachęcająca do wejścia. Wewnątrz na półkach przy ładowarkach do baterii nieład, metki cenowe nieestetyczne. Pomimo najszczerszych chęci nie udało się nam znalezć pracownika, który doradził by nam przy zakupie. Jedyna wolna pani znajdowała się przy stanowisku do obsługi ratalnej. Dwóch kolejnych pracowników przy biurku zajętych ożywioną dyskusją na temat aktualnej gazetki reklamowej. Jedyny wolny pracownik w kącie sklepu rozmawia przez telefon komórkowy. Pomimo tego, iż zauważa, ze kilku klientów poszukuje pracownika, kontynuuje rozmowę przez telefon, całkowicie ich ignorując. Zdaje się, ze w tym sklepie klient jest traktowany jako "niewidzialny". Brak jakiegokolwiek kontaktu z pracownikiem, brak formy powitania, pożegnania. Pracownicy nie interesują się potrzebami klienta.
Celem wizyty było zapoznanie się z aktualną kolekcją dziecięcą. Witryna sklepowa czysta, natomiast bardzo nieestetyczna. Na dość dużej przestrzeni ustawiono zaledwie dwa manekiny ubrane w kolekcję, piasek imitujący piasek morski, w niekorzystnym oświetleniu wygląda na brudny. Ogólny widok witryny odpychający i nie zachęcający do wejścia. Wewnątrz sklepu oświetlenie wystarczające, podłoga czysta. Towar poukładany na półkach, część wisząca na wieszakach. Odpowiednio oznaczony cenami. Sprzedawczyni nie zwracająca uwagi na klientów w sklepie, rozmawiała przez telefon podczas całej wizyty w sklepie. Brak zastosowania reguł powitania i pożegnania klienta.
Celem wizyty był zakup obuwia letniego dla dziecka. Witryna czysta, ekspozycja na niej estetyczna, podane ceny. Podłoga czysta. Wewnątrz kilku klientów, ale obsługi jakby brak. Przy wejściu, przy kasie brak sprzedawcy, w sklepie też w pierwszej chwili trudno wypatrzeć kogokolwiek z obsługi. Towar poukładany, posiada czytelne oznakowanie cenami. Kiedy znalazłam już odpowiednie obuwie i przymierzałam dziecku, tuż obok pojawiła się pani z obsługi. Nie zostałam jednak przywitana i nie zaoferowano mi pomocy. To ja poprosiłam o pomoc w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru. Niestety mimo proponowania przeze mnie kilku rodzajów obuwia, z żadnego z nich nie było interesującej mnie numeracji. Sprzedawca nie zaproponował innej oferty. Zrezygnowałam z zakupu. Nie zostałam pożegnana, ani też zaproszona do ponownych odwiedzin sklepu.
Celem wizyty był zakup obuwia letniego dla chłopca. Sklep zaprasza do wejścia czystą witryną, na której stoi estetycznie wystawiony towar. Oświetlenie wystarczające.Podłoga czysta, brak zabrudzeń. Wewnątrz towar odpowiednio poustawiany na półkach, odzież wisząca na wieszaczkach. Na kilku zabawkach brak cen. Na pozostałych ceny czytelne. Przy kasie dwie osoby rozmawiające na tematy prywatne. Pani sprzedawczyni, przy kasie, w stroju firmowym, obok pan, który być może był pracownikiem, ale nie posiadał stroju służbowego. Tuż obok kolejne trzy panie sprzedawczynie głośno dyskutujące. Pomimo braku klientów wewnątrz sklepu, nie zostałam przywitana. Nie zaoferowano mi również pomocy, ani nie zaprezentowano kolekcji butów. Ponieważ nie mogłam znalezć odpowiedniego rozmiaru poprosiłam o pomoc. Pani sprzedawczyni przy kasie kazała podejść jednej ze sprzedawczyń. Operacje kasowe zostały wykonane poprawnie, wydano paragon. Zostałam poinformowana o możliwości zwrotu towaru i jego gwarancji. Nie zostałam pożegnana, ani też nie zaproszona mnie ponownie.
Celem wizyty było zapoznanie się z aktualną kolekcją i zakup bielizny korygującej. Witryna sklepowa czysta, oświetlenie odpowiednie, podkreślające wszystkie atuty ekspozycji. Ceny na ekspozycji widoczne, estetyczne. Wewnątrz podłoga czysta, oświetlenie pełne. Towar poukładany na półkach lub wiszący na wieszaczkach. Pełne oznakowanie cen, bogaty wybór rozmiarów. W środku dwie obsługujące panie. Obie ubrane w tonacji biało-czarnej, bardzo eleganckie. Dyskretny makijaż. Po wejściu, po upływie 1 minuty, jedna z pań sprzedawczyń zaoferowała pomoc przy wyborze. Po zadaniu kilku pytań, pomocnych przy wyborze, otrzymałam kilka propozycji i zostałam zaproszona do przymierzalni. Podczas przymiarki sprzedawca kilkukrotnie, proponował pomoc, donosił kolejne wzory proponowanych sztuk bielizny. Zaznaczam, ze nie było to nachalne, ale z zachowaniem dyskrecji i zasad dobrego wychowania. Przyznaję, ze byłam mile zaskoczona zachowaniem sprzedawczyni, jej kulturą osobistą i zaangażowaniem.
Operacje kasowe zostały przeprowadzone prawidłowo, otrzymałam paragon i prawidłowo wydano mi resztę gotówki.
Niestety zapomniano mnie pożegnać i zaprosić ponownie.
Dlatego też obniżam ocenę o 1 punkt.
Celem wizyty było zapoznanie się z bieżącą ofertą, promocjami i nową kolekcją. Witryna przed sklepem zachęcająca do wejścia i zapoznania się z ofertą. Szyby czyste, oświetlenie wystarczające.Podłoga czysta, bez widocznych zabrudzeń. Wewnątrz 2 panie sprzedawczynie. Żadna z nich nie stosuje reguł powitania, brak zainteresowania klientem i jego potrzebami.Pomimo przebywania w sklepie około 15 minut żaden sprzedawca nie zaproponował pomocy, nie próbował zainteresować klienta nową kolekcją. Głośno dyskutujące na tematy prywatne. Operacje kasowe wykonane poprawnie, wydano paragon oraz prawidłowo resztę. Nie zastosowano żadnej reguły pożegnania ani ponownego zaproszenia .
Warto zauważyć, że towar był estetycznie wyeksponowany , przyciąga wzrok klienta i zachęca do bliższego zainteresowania się.
Celem wizyty był zakup odzieży dziecięcej.
W sklepie kilku klientów. Obsługa zajęta rozmową z pracownikiem ochrony, nie zwracająca uwagi na klientów i ich potrzeby. Odzież na pólkach w nieładzie, na drązkach na których powinny wisieć ubranka braki, widok ogólny nieestetyczny.
Celem był zakup bielizny damskiej.Towar wyeksponowany estetycznie, oświetlony i poukładany na półkach.
W sklepie było kilku (4) klientów zainteresowanych ofertą. Pracownik zajęty przy ladzie wykładaniem towaru, nie zwracający uwagi na klientów w sklepie. Nie stosuje zasad powitania i pożegnania klienta.
Nieestetycznie oznakowane metki z towarem--kilkukrotnie ponaklejane na siebie obniżki cenowe.
Zakupy ogólnospożywcze. Już na samym wejściu do sklepu pracownica sklepu tarasuje przejście ustawiając z podnośnika zgrzewki napojów. Przejście kompletnie zatarasowane, nieład na stoisku z napojami.
Czynne 2 kasy z 5 dostępnych. 2 klientów oczekujących do kasy. Czas oczekiwania 1 minuta. Pracownik stosuje reguły powitania, pożegnania klienta oraz zaproszenia ponownie.
Zgłoszenie reklamacji niewłaściwie działającego urządzenia livebox. Czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wyniósł 3 minuty. Konsultant zastosował formę powitania, podając również swoje dane oraz formę pożegnania po przyjęciu zgłoszenia. Zadano dodatkowe, techniczne pytania próbujące zlokalizować typ uszkodzenia. Poinformowano w jakim czasie usterka powinna zostać usunięta.
Kolejnego dnia 18/01/2009 konsultant ponownie nawiązał kontakt chcąc ustalić godziny w jakich monterzy mogą sprawdzić linię telefoniczną, gdyż niezbędna była obecność domowników.
Zgłoszenie internetowe o chęci założenia konta bankowego. Infolinia skontaktowała się po 3 tygodniach, przekazując decyzję odmowną. Powodem tak póznego kontaktu miał być brak nawiązania kontaktu telefonicznego z klientem.
Zakup kurtki zimowej, zapoznanie się z ofertą wyprzedażową. W sklepie mała ilość klientów.Obsługa zajęta układaniem towaru, jej stosunek do klienta obojętny. Z własnej inicjatywy nie wyraża chęci pomocy i współpracy z klientem. Poproszona o pomoc wykazuje poprawną współpracę.Podczas zakończenia zakupu brak formy pożegnania.
Cel wizyty dotyczył założenia konta bankowego. Już w chwili wejścia pracownik nawiązał kontakt z klientem. Przedstawione zostały zalety wszystkich produktów bankowych, związane bezpośrednio oraz pośrednio z przedmiotem zainteresowania klienta. Miła i sympatyczna obsługa, udzielono odpowiedzi wyczerpującej na wszystkie zadane pytania. Obsługę klienta zakończono bez pospiechu, grzecznie i kulturalnie. Z obserwacji podczas pobytu wynika iż wszyscy klienci traktowani są w ten sam sposób. Warto też zauważyć, ze na biurkach pracowników panował ład i porządek, wszyscy pracownicy bardzo schludnie ubrani, panowie w garniturach.
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.