FAQ

Pytania konsumentów

Ogólne pytania związane z portalem jakoscobslugi.pl

Celem portalu jakoscobslugi.pl jest pomoc konsumentom w wyborze najlepszych firm, a firmom – w poprawie jakości obsługi.

Co to oznacza w praktyce?

Na portalu możesz szybko i łatwo uzyskać informacje, które ułatwią Ci życie i oszczędzą czas – wystarczy skorzystać z opinii dodawanych przez osoby w Twojej okolicy.

Pamiętaj, że dla wielu firm Twoja opinia to ważna i cenna wskazówka. Ponadto, każda zgłoszona przez Ciebie opinia ma wpływ na wynik firmy i wyróżnienie jej prestiżowym godłem Gwiazdy Jakości Obsługi, które przyznajemy najprzyjaźniejszym firmom w Polsce.

Tak, z portalu jakoscobslugi.pl można korzystać całkowicie za darmo. Posiadanie konta także jest bezpłatne.

Twoje dane osobowe podlegają ochronie, nie są ujawniane innym firmom ani jakimkolwiek podmiotom zewnętrznym, są zatem całkowicie bezpieczne. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o ochronie Twoich danych osobowych, zajrzyj do zakładki polityka prywatności.

NIE. Firmy nie mogą w ŻADEN sposób wpłynąć na treść opinii oraz ocenę. Nie mogą także usuwać niewygodnych opinii. Firma może jednak odpowiedzieć na opinię, wyjaśniając np. przyczynę problemu i w przypadku pozytywnego rozwiązania Twojej sprawy, może poprosić Cię o usunięcie opinii. Nie masz jednak obowiązku jej usuwać.

Polski Wskaźnik Satysfakcji Konsumentów (Polish Customer Satisfaction Index – w skrócie PCSI) określa stopień zadowolenia konsumentów z jakości obsługi w Polsce. Wskaźnik ten jest wyliczany na bazie algorytmu, który poddaje analizie wiele zmiennych, m.in. oceny jakości obsługi zgłaszane przez społeczność milionów konsumentów za pośrednictwem naszego portalu. Wskaźnik PCSI prezentowany jest na skali od 0 do 100%. To również na jego podstawie typowane są Gwiazdy Jakości Obsługi.

Funkcjonowanie portalu jakoscobslugi.pl

Opinię może dodać każda osoba pełnoletnia. Konieczne jest jednak postępowanie zgodne z regulaminem portalu.

Po dodaniu przez Ciebie opinii widoczne dla wszystkich będą: Twój nick, treść Twojej opinii, Twój avatar oraz informacja, ile opinii zgłosiłeś. Nigdzie na portalu nie będzie widoczne Twoje imię, nazwisko czy adres e-mail.

Jeżeli chcesz usunąć swoje konto, napisz maila na adres: kontakt@jakoscobslugi.pl i wpisz w temacie „Usunięcie konta”. Nasz konsultant natychmiast po otrzymaniu od Ciebie wiadomości usunie Twój profil z systemu, a wraz z nim wszelkie dane osobowe. Pamiętaj jednak, że w momencie usunięcia konta, wszystkie zgłoszone przez Ciebie do tego czasu opinie pozostaną na naszym portalu i nie masz możliwości ich usunięcia. Opinie, które pozostaną na portalu po usunięciu Twojego konta, zostaną przepisane do ogólnego konta pod nazwą „niezalogowany_użytkownik”.

Jeżeli nie chcesz otrzymywać od nas newslettera, w tym wiadomości o konkursach, a chcesz zachować konto na portalu, wejdź w swój profil w zakładkę „Ustawienia powiadomień” i odznacz wybraną przez siebie zgodę.

Jeśli zauważyłeś na portalu błąd lub praktyki niezgodne z regulaminem (obraźliwy komentarz, kopia cudzych opinii itd.), napisz do nas na adres: kontakt@jakoscobslugi.pl.

Korzystanie z portalu jakoscobslugi.pl

Możesz dokonać oceny danej firmy na dwa sposoby:

1. Za pomocą formularza opinii, po kliknięciu przycisku „Dodaj opinię”. Przycisk znajdziesz: w prawym, górnym rogu strony, bezpośrednio na profilu firmy oraz w stopce. W formularzu możesz opisać swoje doświadczenia związane z jakością obsługi w danym miejscu oraz przydzielić ocenę w skali od 0,5 do 5,0.

2. Za pomocą gwiazdek widocznych na profilu każdej firmy. Możesz przydzielić szybką ocenę bez treści, zaznaczając odpowiednią liczbę gwiazdek w skali od 0,5 do 5,0. Opcja ta dostępna jest zarówno dla zalogowanych użytkowników, jak i anonimowych.

Opinię z treścią możesz dodać jedynie będąc zalogowanym. Anonimowo możesz tylko przydzielić firmie ocenę na gwiazdkach.

Opinie mogą dotyczyć firm lub instytucji z dowolnej branży, które działają na terytorium Polski. Zwracamy jednak uwagę, aby oceniać przede wszystkim takie firmy, z którymi miałeś rzeczywisty kontakt i możesz ocenić jakość obsługi. Nie oceniaj użytkowników, sprzedających produkty okazjonalnie (bez zarejestrowanej działalności), z którymi miałeś kontakt na portalach typu OLX.pl, allegro.pl, Vinted.

Nie możesz zgłosić opinii na temat firmy, jeżeli jesteś jej pracownikiem lub jeżeli jesteś osobiście związany z jej pracownikiem (rodzina, przyjaciele). Taka opinia będzie niewiarygodna i bezużyteczna. Mamy prawo także usunąć z portalu opinię, która zawiera reklamę jakiegokolwiek przedsiębiorstwa lub instytucji.

Treść opinii nie może być zafałszowana i nieprawdziwa. Nie można także dodawać opinii na temat firmy, która zaproponowała Ci jakąkolwiek korzyść za jej napisanie. Treść opinii musi odzwierciedlać Twoje prawdziwe odczucia i spostrzeżenia.

Opinia nie może dotyczyć kontaktu z firmą jako pracodawcą. Oceniana jest WYŁĄCZNIE jakość obsługi oraz jakość usług.

Przestrzegaj prawa. Opinia nie może zawierać: danych osobowych innych osób, wulgaryzmów, pomówień, wyzwisk. Jeżeli Twoja opinia będzie naruszać zasady określone w regulaminie portalu jakoscobslugi.pl, będziemy musieli ją usunąć, a w skrajnych przypadkach usunąć także Twoje pozostałe opinie i zablokować Twoje konto na portalu.

Tak szybko, jak to tylko możliwe! Treści opinii są weryfikowane za pomocą specjalnego mechanizmu, który bardzo szczegółowo sprawdza każdą opinię. Zdarza się, że system może "zatrzymać" nawet prawidłowo napisaną opinię do powtórnej moderacji. W takim przypadku opinia pojawi się na portalu maksymalnie w ciągu 48 godzin.

Jeśli opiniujesz nowo dodaną firmę lub nową lokalizację istniejącej już firmy, administrator musi zatwierdzić tę placówkę. W tym przypadku opinia również pojawi się maksymalnie po upływie 48 godzin.

Pytania firm

Ogólne pytania związane z Polskim Programem Jakości Obsługi

Misją Polskiego Programu Jakości Obsługi jest stały monitoring jakości obsługi w Polsce w celu dostosowania procesów obsługi klienta do standardów XXI wieku. Program bada jakość obsługi oczami tysięcy klientów poszczególnych firm i instytucji w całej Polsce. Prowadzony od 2008 roku ogólnopolski panel badawczy zachowań konsumenckich monitoruje poziom zadowolenia i satysfakcji klientów 365 dni w roku, 24 godziny na dobę.

Polski Program Jakości Obsługi co roku nagradza najprzyjaźniejsze firmy w Polsce - Gwiazdy Jakości Obsługi. Nagrodę przyznają prawdziwi klienci firm i instytucji, którzy dokonują własnej oceny jakości obsługi, związanej z konkretnym zakupem bądź kontaktem z siecią sprzedaży, obsługi, serwisu itd.

Program ma charakter "win-win", tzn. wygrywają w nim obie strony. Wszystkie firmy uczestniczące w Programie budują pozytywny wizerunek i zyskują cenne informacje, które stanowią niezastąpioną pomoc w dalszym doskonaleniu relacji z klientami. Dla konsumentów Program oznacza możliwość wywierania realnego wpływu na poprawę jakości obsługi w ich najbliższym otoczeniu, skomunikowania się z osobami zarządzającymi w danej firmie, zgłoszenia własnych pomysłów, uwag i spostrzeżeń.

U nas źródło informacji jest pewne i sprawdzone - to prawdziwi klienci.

Organizatorem Polskiego Programu Jakości Obsługi jest Grupa VSC. Jesteśmy polską firmą, z 22-letnim doświadczeniem w obszarze marketingu relacji. Specjalizujemy się w badaniach Mystery Shopping, badaniach satysfakcji oraz programach lojalnościowych i motywacyjnych. Nasze działania zostały wielokrotnie nagrodzone, m.in. „Diamentem Forbesa” w 2013 roku i ponownie w 2021 roku.

Więcej informacji o firmie znajdą Państwo na stronie www.secretclient.com oraz www.programylojalnosciowe.pl.

Nie, firmy nie muszą samodzielnie zgłaszać swojego uczestnictwa. Konsumenci mogą zdecydować o obecności firmy w Programie poprzez zgłoszenie opinii na jej temat.

Uczestnictwo w Programie jest bezpłatne - firmy nie płacą za to, że są oceniane, ani za dostęp do swojej wizytówki i materiałów promocyjnych. Jeżeli natomiast firma chce być aktywnym uczestnikiem Programu, nawiązać dialog z konsumentami, realizować własne badania, otrzymać specjalne raporty i analizy, to są to opcje objęte dodatkową opłatą.

Aktywne uczestnictwo i korzyści

Firmy zaangażowane w Polski Program Jakości Obsługi budują w oczach swoich klientów wizerunek firmy dbającej o jakość obsługi, otwartej na opinie i potrzeby konsumentów.

Przede wszystkim, na portalu jakoscobslugi.pl każda firma może zapoznać się z opiniami prawdziwych klientów bez żadnych opłat, 24h na dobę, przez cały rok. Dzięki temu może identyfikować swoje słabe i mocne strony, a nasz system raportów on-line daje solidne podstawy do doskonalenia firmowych standardów, dostarczając cennych wniosków i wskazówek w zakresie budowy relacji z klientami i wskazując kierunki rozwoju działań szkoleniowych.

Dodatkowo, poinformowanie pracowników o zaangażowaniu firmy w Program Jakości Obsługi przyczynia się do podwyższenia jakości obsługi, wpływa na wzrost motywacji personelu i dbałość o codzienną obsługę zwykłych klientów. Sprawia, że personel chętniej stosuje firmowe standardy.

Niedopuszczalne są wszelkie formy i próby przymusowego pozyskiwania opinii od konsumentów oraz wpływu na konsumentów w celu uzyskania opinii o pożądanej przez firmę treści i oceny zamieszczonej na portalu jakoscobslugi.pl. Nie można np. organizować promocji, konkursów, itp., w których nagroda uzależniona jest od uzyskania opinii o pożądanej przez firmę treści i oceny. Firma nie może także samodzielnie pisać opinii na temat swojej działalności. W takich sytuacjach Organizator zastrzega sobie możliwość wykluczenia firmy z Programu.

Firma pod żadnym pozorem nie może wykorzystywać znaków Polskiego Programu Jakości Obsługi, (w tym godło Odpowiadamy Klientom, Życzliwa Firma, Gwiazda Jakości Obsługi), jeśli nie wykupiła na nie licencji!

Wszystkie opinie zgłoszone na platformie jakoscobslugi.pl, za wyjątkiem tych usuniętych z powodu naruszenia regulaminu, wpływają na wynik końcowy firmy. Wskaźnik satysfakcji klientów dla każdej firmy oparty jest o specjalny algorytm. Największy wpływ na wysokość wskaźnika mają szczegółowe oceny zalogowanych użytkowników. Opinie szybkie i anonimowe mają zdecydowanie mniejsze znaczenie.

O przyznaniu prestiżowego Godła Gwiazdy Jakości Obsługi decydują konsumenci. To ich opinie, pozyskiwane za pośrednictwem portalu jakoscobslugi.pl oraz otrzymywane dzięki badaniom CAWI, mają wpływ na ocenę firm, ich nominację i ostatecznie na wybór laureatów. Firma w żaden sposób nie może ominąć badania i wykupić Godła.

Pomimo tego, że o wyborze laureatów decydują konsumenci, to od firmy i przyjętych w niej standardów jakości obsługi zależy, w jaki sposób jest oceniana i co za tym idzie – na którym miejscu w rankingu ostatecznie się uplasuje. Ponadto każda firma uczestnicząca w Programie, bez względu na końcowy wynik, buduje w oczach swoich klientów wizerunek firmy, dbającej o jakość obsługi, otwartej na opinie i potrzeby konsumentów. Klienci z pewnością to docenią.

Jeśli Twoja firma była uczestnikiem badania, jednak jej wynik nie zagwarantował jej tytułu Gwiazdy, polecamy wykupienie szczegółowego raportu z badania aby dowiedzieć się jakie są słabe strony firmy, a następnie skorygować je i lepiej zadbać o klientów. W kolejnej edycji badania klienci lepiej ocenią Twoją firmę i być może uda Ci się dołączyć do elitarnego grona Gwiazd Jakości Obsługi.

Jeśli zaś jesteś dopiero na początku drogi, a mimo to chciałbyś dowiedzieć się co o Twojej firmie sądzą klienci i przeprowadzić dokładne badanie satysfakcji, zgłoś się do programu Dbamy o Jakość Obsługi. Nasi specjaliści przygotują dla Ciebie badanie, które możesz przeprowadzić wśród swoich klientów. Dzięki temu poprawisz swój wizerunek, naprawisz błędy i będziesz o krok bliżej zdobycia Gwiazdy Jakości Obsługi!

Strefa Gwiazd Jakości Obsługi