Bank, to miejsce, gdzie z reguły w komfortowych warunkach klientów obsługuje kadra o wysokiej kulturze i kompetencjach. W wyżej wymienionym oddziale zauważyłam jednakże pewne nieprawidłowości mające wpływ na jakość obsługi klientów banku. W oddziale tym istnieja dwa stanowiska do obsługi klienta indywidualnego, ale najczęściej tylko jedno z nich jest czynne. Przy drugim umieszczana jest informacja o czasowym lub chwilowym zamknięciu stanowiska do obsługi, pomimo znajdujacego sie tam pracownika banku. Taka sytuacja może irytować, gdy oczekujących na obsługę klientów jest więcej niż czynnych stanowisk. Kolejną nieprawidłowością jest wyczuwalna tendencja pracownika banku do obsługi nastawionej przede wszystkim do wypracowanie własnego targetu, nie mająca nic wspólnego z potrzebami klienta. Rażącym niedopatrzeniem jest umiejscowienie stanowisk dla oczekujących zbyt blisko sąsiadujących ze stanowiskami dla obsługiwanych klientów. Powoduje to, że osoby znajdujące się na sali operacyjnej dokładnie słyszą jakie sprawy są załatwiane. Niezbyt dokładne i wnikliwe wyjaśnianie istoty oferowanego produktu, zwłaszcza klientom nie poruszającym się swobodnie posród usług oferowanych przez bank, powoduje w konsekewncji do rozczarowań i składanych reklamacji.
Zara, to popularny, sieciowy sklep z modną odzieżą. Miałam mozliwość dokonywać w nim zakupów nie tylko w Polsce, ale również m.in. w Acapulco, Barcelonie i na Wyspach Kanaryjskich. Wszędzie tam zatrudniona była młoda kadra, która w eleganckich salonach obsługiwała klientów wg tym samych wytycznych. Sprzedawcy w sposób kulturalny i uprzejmy witali się z potencjalnymi klientami i standardowo pytali w czym mogą pomóc. Z punktu widzenia jakości obsługi nie można niczego zarzucić, niestety nie zawsze taka pozytywna postawa ma wpływ na wielkość sprzedaży. W takiej obsłudze wyczuwa się sztuczność wynikającą z obowiązkowości narzuconej przez pracodawcę. Brakuje psychologicznego i indywidualnego podejścia do odwiedzającego sklep. Sprzedawca powinien umieć indentyfikować różne typy zachowań. Są np.osobowości, których zraża narzucanie swojej pomocy. Sprzedawcom brakuje również empatii i niewymuszonego uśmiechu na widok wchodzącego do salonu klienta. Częste są również sytuacje, w których sprzedawca w ogóle nie dostrzega klienta. Zajęty układaniem odzieży nie zwraca uwagi na tych, którzy pośród szerokiego asortymentu nie potrafią sie samodzielnie poruszać i odnaleźć w nim coś interesujacego dla siebie.
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.