Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: Ewa_1628

Dotycząca firmy: Zara

Treść opinii: Zara, to popularny, sieciowy sklep z modną odzieżą. Miałam mozliwość dokonywać w nim zakupów nie tylko w Polsce, ale również m.in. w Acapulco, Barcelonie i na Wyspach Kanaryjskich. Wszędzie tam zatrudniona była młoda kadra, która w eleganckich salonach obsługiwała klientów wg tym samych wytycznych. Sprzedawcy w sposób kulturalny i uprzejmy witali się z potencjalnymi klientami i standardowo pytali w czym mogą pomóc. Z punktu widzenia jakości obsługi nie można niczego zarzucić, niestety nie zawsze taka pozytywna postawa ma wpływ na wielkość sprzedaży. W takiej obsłudze wyczuwa się sztuczność wynikającą z obowiązkowości narzuconej przez pracodawcę. Brakuje psychologicznego i indywidualnego podejścia do odwiedzającego sklep. Sprzedawca powinien umieć indentyfikować różne typy zachowań. Są np.osobowości, których zraża narzucanie swojej pomocy. Sprzedawcom brakuje również empatii i niewymuszonego uśmiechu na widok wchodzącego do salonu klienta. Częste są również sytuacje, w których sprzedawca w ogóle nie dostrzega klienta. Zajęty układaniem odzieży nie zwraca uwagi na tych, którzy pośród szerokiego asortymentu nie potrafią sie samodzielnie poruszać i odnaleźć w nim coś interesujacego dla siebie.