Pracownicy nie witają klientów. Rozmawiają na tematy prywatne, podczas, gdy klienci znajdują się w pobliżu. Zazwyczaj nie zważają na klienta podczas prac porządkowych, jak mycie podłogi - nie używają zwrotów grzecznościowych: "przepraszam".
Pracownicy obsługi nie proponują pomocy klientom. Zainteresowany obuwiem jest zmuszony samodzielnie szukać pracownika. Często trzeba długo stać przy stoisku sprzedaży obuwia zanim podejdzie pracownik obsługujący kasę. W sklepie jest czysto, obuwie jest poukładane.
Panie obsługujące przy barze, które zbierają zamówienia, które następnie przekazują do kuchni oraz zajmujące się podawaniem napojów rzadko są miłe dla klienta. Na wszelkie zapytania klienta, dotyczące oferty, odpowiadają oschle, czasem nawet nie pozwalając na dokończenie. Na zamówienia, w postaci jedzenia, czeka się długo - znacznie dłużej niż deklarują to pracownicy.
Można odnieść wrażenie, że Panie tam pracujące oceniają po wyglądzie klienta, czy warto do niego podchodzić a czasem nawet przywitać się. Chociaż sklep jak i jego asortyment są imponujące, obsługa pozostawia wiele do życzenia. Ciężko ocenić wiedzę i kompetencję osób tam pracujących, skoro nawet nie są zainteresowane klientem.
Chociaż sklep nie jest oblegany przez klientów, można odnieść wrażenie, że Sprzedawczynie (zazwyczaj są dwie) nudzą się w swoim miejscu pracy. Nie witają klientów. Wprawdzie, gdy poprosi się Panie o konkretny rozmiar obuwia, to przyniosą, natomiast nie powiedziałabym, żeby roiły to z ogromną chęcią.
W sklepie obsługujące Panie są zawsze miłe, chętnie doradzają w wyborze produktów. Jeśli jest mało klientów w sklepie zazwyczaj wykładają towar lub porządkują go. W sklepie jest czysto, zadbanie.Zdecydowanie polecam.
Sklep ZARA charakteryzuje się czystym wnętrzem, przejrzystą i trafną ekspozycją ubrań, miłą obsługą. Pracownicy witają każdego wchodzącego do sklepu klienta - bez wyjątku. Ogólny wygląd pracowników jest elegancki i schludny. W sklepie muzyka nie zagłusza myśli klienta, jest stonowana, co jest miłą odmianą w porównaniu do innych sklepów odzieżowych. W szatni klient jest otoczony opieką - pracownicy ponadto służą radą, nie są nachalni. Obsługa przy kasach odbywa się szybko, sprawnie i przede wszystkim kulturalnie.
Pracownice w tym sklepie są nachalne - kiedy sklep jest pusty i wchodzi klient nie dają czasu do namysłu. Rzadko witają nowych klientów, kiedy już zajmują się obsługą innego. Obiecują klientom rezerwację danej rzeczy, po czym nie wywiązują się z tego. W sklepie jest porządek, natomiast ekspozycja znacznie gorsza od tej, która znajduje się w centrum handlowym Solaris.
W ostatnim czasie wygląd sklepu znacznie się poprawił. Ubrania są ładnie wyeksponowane, poukładane - nie leżą już na ziemi jak wcześniej. Warto zwrócić uwagę, że wizyta w sklepie miała miejsce w "godzinach szczytu", natomiast nie było dużo klientów. Obsługi, poza pracownikami obsługującymi klientów przy kasie, w zasadzie, nadal nie widać na sali sprzedaży - poza pracownicą wykładającą towar na dziale bieliźnianym. Warto zaznaczyć, iż pracownica ta wita każdego klienta. W szatni również nie można spotkać pracownika - tam niestety wygląd nie uległ zmianie - dużo ubrań w szatniach, porozrzucanych na ziemi. W sklepie jest przyjemnie chłodno.
W sklepie ciężko odnaleźć pracownika na sali sprzedaży, natomiast zawsze jest ochroniarz, który posiada wiedzę na temat lokalizacji produktów, często również pomaga w rozładowywaniu towaru. Jest to jedyna osoba, którą można poinforować o sytuacji, w której klient przychodzi do sklepu z zakupami z innego miejsca. Na dziale mięsnym sprzedawczynie znają asortyment, natomiast nierzadko bez przekonania proponują go klientowi. Dział z warzywami i owocami jest często wybrakowany, ale zazwyczaj oferowane produkty są świeże. Chłodnie są dobrze zaopatrzone, podobnie jak lodówki. Produkty w pozostałych działach na sali sprzedaży są poukładane w sposób estetyczny. Na dziale przemysłowym najczęściej zdarza się nieporządek (niepoukładane przedmioty - gąbki, garnki itp.). Przy kasach pracownicy obsługują klientów sprawnie, chociaż często bywa tak, że dany produkt nie jest wprowadzony do systemu.
Obsługa bardzo zaangażowana, uprzejma, pomocna, wykazująca się dużą wiedzią na temat asortymentu w sklepie. Kilent po wejściu do sklepu ma czas na rozejrzenie się, pracownik podchodzi do niego po upływie około dwóch minut. Proponuje, prezentuje, opisuje określony towar, zachęca do przymiarki. Klient po wejściu do szatni nie jest pozostawiony samemu sobie.W sklepie jest czysto, pachnąco.
W sklepie wiecznie panuje nieład - porozrzucane ubrania na ziemi, poplątana biżuteria, mnóstwo ubrań w szatniach. Wpływa to na ich jakość (często są brudne, powyciągane). Obsługi bardzo często w godzinach szczytowych nie widać w sklepie - z wyjątkiem kas - tam zazwyczaj jest kolejka, czas oczekiwania jest bardzo długi. Spowodowane jest to reklamacjami ze strony klientów. Stoiska przykasowe są przepełnione wieszakami. Obsługa nosi identyfikatory, ale istnieje duże podejrzenie, że nie swoje, przynajmniej raz w miesiącu pojawiają się nowe twarze.
Sklep bardzo dobrze wyposażony, obsługa bardzo aktywna, wita każdego klienta przy wejściu do sklepu. Obsługa w szatni przedstawia się imiennie, jest bardzo pomocna. Obsługa przy kasie uśmiecha się, jest pomocna, sympatyczna, zachęca do zakupu produktów przykasowych. Obsługa posiada indetyfikatory, wygląda schludnie i zadbanie. W dniu pobytu w Szatni znajdowała się Marta, natomiast przy Kasach Aleksandra i jeszcze jedna pracownica.W sklepie zawsze jest duży ruch, dlatego czasami ubrania na stołach, pokazujących określone sekcje i trendy panuje nieład.
Sklep całodobowy.W tym sklepie obsługa klienta ogranicza się do pomocy personelu przy kasach samoobsługowych, ponieważ często brakuje właściwych kodów na produktach. Przy tych kasach pracownicy sporadycznie witają klientów. Przy kasach standardowych pracownicy witają klientów każdorazowo.Pracownicy wykładają towary w godzinach wieczornych - w alejkach jest mnóstwo pustych opakowań, które utrudniają przejście klientom. Towary wykładane są w sposób mało estetyczny, często również produkty spożywcze bywają przeterminowane. W sklepie zazwyczaj panuje nieprzyjemny zapach.
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.