Dokonując oceny jakości usługi Salonu Sieci Era zwróciłam uwagę na takie elementy jak obsługa klienta, wizerunek salonu oraz oznaczenia komunikacyjne sklepu. Jeżeli chodzi o obsługę klienta to jest ona na bardzo wysokim poziomie. Konsultanci odznaczają się bardzo wysoka kulturą osobistą, doradzają w kwestiach kluczowych, pomagają w załatwianiu formalności, posiadają szeroka wiedzę z zakresu usług które oferują. Sam wystrój salonu oraz jego oznaczenia ułatwiające poruszanie się wywarły na mnie duże wrażenie. Wszystko jest dokładnie opisane, oferty są dostępne w postaci katalogów i folderów. Dodatkowym ułatwieniem komunikacyjnym jest rozmieszczenie miejsc w których znajdują się konsultacji. Jakość obsługi Salonu Era oceniam bardzo wysoko.
Podczas dzisiejszej wizyty w sklepie H&M, muszę przyznać wysoką ocenę jakości usług jakie oferuje ta firma. Swoja obserwacje rozpoczęłam od przyjrzenia się samej wystawie sklepu, ułożona na niej odzież była schludna oraz dokładnie oznaczona cenowo. W sklepie cały asortyment posiada odpowiednie oznaczenia, które są dla wszystkich czytelne. Odzież, która jest przeceniona jest jasno wydzielona na obszarze sklepu posiada metki (często odzież z wyprzedaży ich nie posiada lub są nie czytelne). Akcesoria są przejrzyście ułożone na pólkach oraz wieszakach. Personel jest przyjaźnie nastawiony dla klientów, doradza oraz pomaga, nie ma problemu z ewentualnymi zwrotami oraz wymianą asortymentu. Jakość obsługi sklepu H&M oceniam bardzo wysoko.
Podczas wizyty w sklepie C&A zwróciłam uwagę na rozmieszczenie odzieży na terenie sklepu, która jest przeceniona. Otóż wieszaki z odzież znajdują się w różnych częściach sklepu, większość z nich nie posiada metek z ceną oraz jest uszkodzona w dużym stopniu (rzeczy są poplamione, porozrywane), tak, iż nie nadają się nawet na rzekomą przecenę. Część odzieży pozbawiona jest wieszaków i leży na innych rzeczach, bądź pod nimi, na posadzce. Tak jak wcześniej wspomniałam wieszaki znajdują się w rożnych częściach sklepu, jedna informacja o przecenie znajduje się na wystawie sklepu oraz dość małych ulotkach na samych wieszakach. Reasumując dość nisko oceniam jakość produktów sklepu
Obserwacja dotyczyła przede wszystkim jakości obsługi klientów w Aptece. Personel wykazuję się dużą niekompetencją, polegająca na nieznajomości asortymentu apteki. Występują problemy z realizacją zamówień (zamówienia są realizowane z dużym opóźnieniem, lub są w ogóle nierealizowane). Pracownicy apteki nie udzielają informacji na temat tzw. zamienników lekarstw z powodu swojej niewiedzy na ten temat.
Moją obserwację chciałabym oprzeć na kilku ważnych aspektach. Po pierwsze jakości obsługi sklepu reserved, po drugie rozmieszczenia asortymentu na terenie sklepu. Jeżeli chodzi o obsługę to muszę przyznać, iż bardzo dużo czasu poświęca się na dokonanie reklamacji towaru, ekspedienci są niezorientowani, jak dokonać ewentualnego zwrotu towaru, maja problem z czynnościami dotyczącymi dokumentacji reklamacji. Ogólnie rzecz ujmując występują trudności w dokonywaniu tego typu czynności. Z kolei jeżeli chodzi o asortyment w sklepie to podczas mojej obserwacji, zauważyłam, iż zaraz za ladą znajduje się dość nieschludnie ułożona odzież oraz dodatki, które są metkowane i wykładane podczas wyprzedaży. Część rzeczy nie posiada metek z cenami. Reasumując sklep w którym dokonałam obserwacji dość niekorzystnie prezentuje się w oczach potencjalnych klientów, nie dba o swój wizerunek.
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.