Po przyjeździe do sklepu Żabka zauważyłam iż wygląd zewnętrzny sklepu nie jest najlepszy. Na ziemi było dużo śmieci oraz niedopałków papierosów. Szyby drzwi wejściowych również nie wyglądały dobrze. Było na nich dużo rys oraz zanieczyszczeń. Po wejściu do sklepu zauważyłam równo ułożone koszyki na zakupy. Po prawej stronie zauważyłam regał z gazetami. Gazety te były bardzo nierówno i chaotycznie ułożone. Nie można było znaleźć żadnego tytułu. Następnie zauważyłam stoisko z warzywami i owocami. Wyglądały one nieapetycznie i nieświeżo. Zupki i przyprawy wyglądały dość dobrze. Były dobrze wyeksponowane i oznaczone cenami. Zamrażarki również wyglądały dobrze. Na szybach nie było żadnych zacieków a towar był schludnie ułożony. Lodówki były czyste a towar w nich równo ułożony choć było go bardzo mało, w ogole prawie nie było wyboru. Stoisko z piwem i słodyczami wyglądało dobrze. Asortyment był ładnie wyeksponowany oraz podzielony na kategorie. Podłoga w środku sklepu była czysta. Następnie podeszłam do kasy. Nie czekałam długo w kolejce ponieważ Pani kasjerka sprawie i szybko obsługiwała. Przy kasach były dostępne batony gumy czy żelki. Były one ładnie i schludnie ułożone. Gdy podeszłam do kasy pani kasjerka nie powitała mnie ani nie uśmiechnęła się. Była raczej nie miła i obojętna wobec klientów. Nie proponowała komplementarnie żadnych produktów. W sklepie panowała ponura atmosfera. A dodatkowo było mało produktów w przystępnych cenach.
Apteka Dbam o Zdrowie zlokalizowana w sklepie Real na Katowickiej 1 wyglądała z zewnątrz bardzo dobrze. Szyby i drzwi apteki były czyste, nie było na nich żadnych zacieków czy plam. Szyby te były dodatkowo oklejone nazwą i logiem apteki. Podłoga przed wejściem była czysta. Nie znajdowały się na niej żadne zanieczyszczenia ani paragony. Po wejściu do środka zauważyłam iż dużo asortymentu OTC jest dostępna dla klientów bezpośrednio. Każdy może wziąć sobie koszyk i dowolnie wybierać z pośród produktów. Koszyki na zakupy były ładnie i równo ułożone. Dodatkowo przy wejściu na półce leżały gazetki reklamowe informujące o aktualnych promocjach. Asortyment na półkach był właściwie podzielony na kategorie oraz ładnie wyeksponowany. Na półkach nie było kurzu ani żadnych innych zabrudzeń. Podłoga wewnątrz apteki również była czysta. Leki na receptę były już tylko i wyłącznie podawane przez farmaceutki. Nawet jeśli ktoś nie mógł znaleźć na półce jakiegoś produktu to Pani farmaceutka od razu kierowała gdzie iść żeby dany produkt znaleźć. Pani były ładnie i schludnie ubrane w fartuchy. Były bardzo mile i sympatyczne. Po podejściu do kasy Pani od razu nawiązała kontakt wzrokowy i powitała mnie werbalnie "dzień dobry". Farmaceutki chętnie służyły pomocą i radą. W sklepie panowała przyjemna atmosfera.
Apteka usytuowana jest prawie w centrum miasta, więc panuje tam duży ruch. Ale klientów przyciąga również atrakcyjna cena oraz możliwość zbierania punktów na kartę, które później można wymienić na nagrody. Z zewnątrz wygląda dobrze. Podłoga przed wejściem czysta, nie zanieczyszczona żadnymi papierkami czy śmieciami. Szyby i drzwi również czyste. Nie ma na nich żadnych zacieków czy plam. Dodatkowo są oklejone napisem apteki. Wszystko wygląda schludnie. Gdy weszłam do środka zauważyłam iż mimo tego że jest wiele kas i dużo Pań farmaceutek kolejka jest jedna, uważam to za dobre rozwiązanie ponieważ tak unikają konfliktu między klientami, kto był pierwszy itp. Leki bez recepty OTC są ładnie posegregowane na kategorie. Tak więc dobrze możemy się przyjrzeć który lek wybrać na przeziębienie a który na włosy i paznokcie. Czas oczekiwania na obsługę jest dość długi ale wynika to z faktu iż panuje tam ciągle duży ruch, a Panie robią co mogą by jak najlepiej i najszybciej obsłużyć klientów. Gdy już zostałam obsłużona to Pani farmaceutka była bardzo miła, kompetentna. Chętnie odpowiadała na moje pytania związane z lekami. Była bardzo mila i sympatyczna. W środku również było czysto. Na podłodze nie zauważyłam żadnych śmieci. Ulotki są ładnie ułożone na stoliczku. Dodatkowo są dwa krzesła jeśli ktoś kto poczuje się słabiej. Istnieje również możliwość pomiaru wzrostu, wagi oraz ciśnienia krwi. Apteka jest dobrze zatowarowana, produkty są dobrze wyeksponowane. W aptece panuje przyjazna atmosfera.
Po wejściu do restauracji i zajęciu stolika, kelnerka od razu podchodzi do stolika z kartami i od razu proponuje coś do picia . Po ok 10 minutach przychodzi aby odebrać zamówienie, przy okazji komplementarnie proponuje dodatki do zamawianych potraw, co oceniam na duży plus. Restauracja czysta, schludna i zadbana. Zarówno loże jak i stoliki dobrze utrzymane i czyste. Dużo ozdób na ścianach i stołach ale z gustem. Jedzenie smaczne, zrobione ze świeżych składników oraz w miarę niedługi czas oczekiwania na posiłek. Talerze i sztućce czyste. Personel ubrany profesjonalnie i schludnie. Minusem jest długi czas oczekiwania po poproszeniu kelnerki o rachunek. Pani zajmuje to ok 10 minut co denerwuje klientów i niektórzy podchodzą do kasy aby zapłacić samemu co niszczy cały efekt obsługi stolikowej. Cały czas obsługa na wysokim poziomie by na końcu zepsuć cały efekt. Zaletą jest fakt że kucharz przygotowuje posiłki na oczach klientów. Wzbudza tym samym zaufanie klientów, bo to świadczy o tym że sposób przygotowywania potrawy jest przyzwoity i nie trzeba go ukrywać za drzwiami kuchni. Kelnerki posiadają duża wiedzę na temat menu oraz wysoka kultura osobista. Na końcu pytają czy smakowała potrawa oraz zapraszają ponownie.
Piekarnia położona w centrum miasta i ze względu na to bardzo duży ruch. Kolejka prawie nigdy się nie kończy. Mimo że za ladą są zawsze dwie Panie to obsługuje klientów tylko jedna. Druga chodzi i nie robi nic konkretnego przy okazji zagadując tą która obsługuje. Plusem personelu jest duża szybkość, sprawność i organizacja. Kolejka choć duża w miarę szybko się przesuwa. Duży wybór produktów, od zwykłego chleba przez pączki ciasta po zapiekanki. Wszystko świeże i smakowicie wyglądające, ale niestety chleb który jest sprzedawany leży na ziemi w skrzynkach za ladą. Wszystko byłoby w porządku, za ladą jest mało miejsca na tyle towaru ale gdy Pani zamiata podłogę za ladą cały kurz ląduje na chlebie, co budzi niesmak u klientów. Jeżeli chodzi o schludność i czystość obiektu to bardzo duży minus, ponieważ podłoga od strony klientów okrutnie brudna, bardzo źle wygląda również informacja umieszczona na podstawce pod ciastko iż stoliki są tylko dla klientów. Dodatkowo napisana w niezbyt grzecznym tonie. Panie podają wszystko w foliowych rękawiczkach jednorazowych oraz ładnie pakują. Ale niestety personel nie zwraca uwagi na klientów którzy wjeżdżają z dużymi sklepowymi koszami do piekarni zagracając jeszcze bardziej wnętrze. Potęguje się w ten sposób tłok co powoduje oburzenie u ludzi czekających w kolejce, dochodzi do kłótni na które nie reaguje personel co powoduje jeszcze większe oburzenie klientów. Podsumowując we wewnątrz wyczuwa się atmosferę napięcia. Wystrój jest bardzo ubogi i na niskim poziomie. Na plus oceniłabym dobrą jakość sprzedawanych produktów oraz duże zainteresowanie ze strony klientów.
Sklep posiada duży wybór asortymentu który jest podzielony na kategorie i fason ale niestety ekspozycja jest chaotyczna. Buty leżą przypadkowo położone na pudełkach z innym obuwiem. Dlatego też trudno znaleźć samemu rozmiar. Brak podstawowych rozmiarów obuwia. Personel nie pomaga znaleźć odpowiedniego rozmiaru nie mówiąc już o dopasowaniu odpowiedniego fasonu do klienta.Jako plus obsługi wskazałabym sprzedaż komplementarną na dobrym poziomie i uśmiech oraz uprzejmość ze strony personelu. Jako zaleta sklepu wymieniłabym niewysoką cenę asortymentu oraz podążanie za trendami mody.
Personel sklepu miły i uprzejmy. Pracownicy interesują się klientem i pomagają dobrać odpowiedni fason obuwia i rozmiar. Na poradę sprzedawcy nie trzeba długo czekać ale jest też odpowiedni czas na zastanowienie się nad fasonem obuwia który chcemy przymierzyć. Sprzedaż komplementarna na wysokim poziomie, przy podejściu do kasy następuje propozycja odpowiednich akcesoriów obuwniczych wraz z zaznaczeniem ich zalet i skuteczności. Jako wadę obsługi w sklepie Ryłko wymieniłabym fakt, że w momencie zastanowienia się czy kupić produkt czy nie zbyt długi czas zastanowienia wprowadza personel w konsternację. Klient może czuć presję iż nie może już zrezygnować z usługi bo personel za dużo poświęcił czasu na klienta i chciałby aby ten właśnie produkt został zakupiony z jego pomocą. Sklep czysty i schludny. Ekspozycja produktów na wysokim poziomie. Obuwie podzielone według koloru i fasonu. Podsumowując oceniam sklep jako dobry.
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.