Opinie użytkownika (3)

Uwaga na INPOST!!...
Uwaga na INPOST!! Nie wysyłajcie wartościowych rzeczy paczkomatem, bo może się to źle skończyć jak w moim przypadku. Dodam tylko, że mój przypadek dotyczy kwoty 40-50 zł, a nie milionów, jednak Inpost nie bierze za nic odpowiedzialności i umywa ręce. Drogi Inpoście : W jaki sposób klient ma dokumentować uszkodzenie przez Was przesyłki w transporcie skoro zdjęcia są niewystarczającym dowodem ? Czy klient za każdym razem powinien nakręcać film z procedury odbioru przesyłki z paczkomatu, obawiając się, że przesyłka będzie uszkodzona a późniejsza reklamacja zostanie odrzucona ? Absurdalna odpowiedź z działu reklamacji: Działając imieniem InPost Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Wielickiej, 30-552 Kraków, w odpowiedzi na Państwa odwołanie od decyzji w przedmiocie rozpatrzenia reklamacji nr IPR****** dotyczącej przesyłki XXX na podstawie § 13 ust. 7 Regulaminu świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Sp. z o.o. oraz art. 87 ust. 6 ustawy prawo pocztowe (Dz.U. z 2012 r. poz. 1529 ze zm.), podtrzymujemy decyzję o odmownym rozpoznaniu reklamacji. UZASADNIENIE W toku przeprowadzonego postępowania reklamacyjnego ustalono, że przesyłka doręczona została w dniu 4-11-2020 r. Adresat nie przekazał Operatorowi elektronicznego protokołu szkody w ustawowym terminie 7 dni, a na podstawie zgromadzonych w toku postępowania reklamacyjnego danych nie można stwierdzić, iż do ewentualnego uszkodzenia przesyłki doszło w wyniku niewłaściwego transportu. Art. 87 ust. 6 Ustawy Prawo Pocztowe, stanowi, iż „Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej nie dające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi”. Powołany wyżej przepis nie pozostawia żadnych wątpliwości co do tego, że ustawodawca postanowił, iż w ciągu 7 dni od daty doręczenia przesyłki Adresat jest zobowiązany nie tylko zgłosić operatorowi roszczenie z tytułu ubytku zawartości przesyłki, lecz w tym samym czasie musi również udowodnić, że do takiego ubytku/ uszkodzenia faktycznie doszło, a okoliczność ta miała miejsce w toku doręczania przesyłki, a nie przed jej wysłaniem albo po jej doręczeniu. Celem umożliwienia adresatom realizacji obowiązków, o których mowa wyżej operator ustanowił w regulaminie świadczenia usług odpowiednią procedurę. W § 13 ust. 7 Regulaminu świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Sp. z o.o. postanowiono, że: Roszczenia z tytułu niewidocznych przy odbiorze ubytków lub uszkodzeń Przesyłki mogą być zgłoszone przez Odbiorcę nie później niż w terminie 7 dni od daty odebrania Przesyłki. W przypadku stwierdzenia przez Odbiorcę uszkodzeń niewidocznych w chwili odbierania Przesyłki Operator umożliwia Odbiorcy przekazanie elektronicznego protokołu szkody, z wykorzystaniem formularza dostępnego na stronie internetowej. Wypełnienie protokołu szkody nie jest równoznaczne z automatycznym przyznaniem odszkodowania, a informacje zawarte w protokole mogą, lecz nie muszą stanowić wystarczającego dowodu na fakt wystąpienia szkody oraz tego, że za jej wystąpienie odpowiada Operator. Prawo pocztowe jednoznacznie nakłada ciężar udowodnienia tych okoliczności na osobę wnoszącą reklamację zgodnie z bezwzględnie obowiązującym - przywołanym powyżej, art. 87 ust. 6 ustawy Prawo pocztowe. Zgodnie z § 11 ust. 1 Regulaminu: Operator w szczególności nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi Przesyłka Paczkomatowa, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie tej usługi nastąpiło z przyczyn występujących wyłącznie po stronie Nadawcy lub Odbiorcy, a także z powodu właściwości przesyłanej rzeczy, w szczególności wysokiej podatności przesyłanej rzeczy na uszkodzenia wynikającej z jej wad lub naturalnych właściwości. Wobec zgromadzonych w toku postępowania reklamacyjnego informacji, Dział Reklamacji podjął decyzję o odmowie uznania Państwa roszczeń reklamacyjnych. Mamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia są zrozumiałe i spotkają się z Państwa akceptacją." Wasze argumenty są niezasadne, bo: 1. Zgłoszenie reklamacji zostało złożone dzień po dostarczeniu przesyłki w dniu 5 listopada 2020 na co mam dowody mailowe. 2. Przyjęli państwo do realizacji wysyłkę paczki, więc domniemywam, że przysyłka w momencie nadanie nie była uszkodzona, co dowodzi że uszkodzenie nastąpiło w trakcie transportu. 3. Nigdzie nie ma informacji o obowiązkowym dostarczaniu protokołu, ani nikt mnie nie poinformował o tym w trakcie rozmowy telefonicznej, którą macie nagraną. Wycinek ze strony inpost: Stwierdzenie 'możesz również' nie oznacza 'musisz'.

hotman

15.03.2021

InPost

Inna forma kontaktu

Nie zgadzam się (1)
ODRADZAM !!!Kupiłem w...
ODRADZAM !!!Kupiłem w tym sklepie buty sportowe, zimowe, za kostkę marki Reebok. Po MIESIĄCU użytkowania, przedarła się dziurka od sznurowadła. Wysłałem reklamację będąc pewny, że taka wada zostanie rozpatrzona w 100% na moją korzyść, w sensie dostanę zwrot pieniędzy.Ze strony sklepu był totalny brak informacji nt. reklamacji, czy została ona uwzględniona czy nie. Po ponad tygodniu dostałem maila od firmy kurierskiej, że Tradesport.pl wysłał do mnie paczkę – pomyślałem, że pewnie dostanę nowe buty (pomimo tego, że w reklamacji napisałem wprost, że chcę zwrotu pieniędzy).Co się okazało ? Sklep Tradesport.pl odesłał mi z powrotem moje buty !!!!!! Wraz z butami otrzymałem śmieszną opinię od p. Agaty M. , ichniejszej pani specjalisty oceny jakości i reklamacji obuwia. Gdy zadzwoniłem do sklepu, sklep powiedział, że nie uznał reklamacji, że ich rzeczoznawca (czytaj: pani specjalista z ich sklepu) ocenił, że usterka jest z mojej winy. Szanowna PANI SPECJALISTA stwierdziła, że obuwie „nie nosi cech wad ukrytych”, że „uszkodzenie powstało w sposób mechaniczny na skutek siłowego przetarcia i początkowego rozerwania materiału i powstało w efekcie urazu” Po kolejnym kontakcie ze sklepem, zostałem poinformowany, że oni nic już w kwestii tej reklamacji nie zrobią, i że jak chcę to mogę się odwoływać.Zadzwoniłem do Rzecznika Konsumentów – Pani Rzecznik stwierdziła, że :1. Zdecydowanie jest to wada, którą sklep powinien uznać i zwrócić pieniądze i żeby przesłać wszelkie dokumenty do Rzecznika Konsumentów – oni się zajmą sprawą.2. PANI SPECJALISTA – to nie jest żaden rzeczoznawca i jak chcą się tak bawić to buty można wysłać prawdziwego rzeczoznawcy (który na 99% by tą usterkę uznał jako wadę)3. Żeby napisać do Tradesport.pl odwołanie od reklamacji, napisać informację i zażalenie do dystrybutora Reebok i napisać do Federacji Konsumentów.W trakcie rozmowy okazało się również, że Tradesport.pl nie dotrzymał ustawowego obowiązku poinformowaniu mnie o statusie reklamacji w ciągu 14 DNI KALENDARZOWYCH – sprawa stała się oczywista w tym momencie mogłem zażądać zwrotu pieniędzy bez względu na ich opinię i stanowisko.Zadzwoniłem do sklepu – powiedziałem, że jestem po konsultacji z Rzecznikiem, przedstawiłem powyższe argumenty i spytałem grzecznie czy rozpatrzą tą reklamację, czy jednak bawimy się w Rzeczoznawcę. Powiedzieli, że muszą to omówić i oddzwonią. Po ok 30 min. oddzwonili – zaczęli przepraszać, że to niedopatrzenie, że reklamacja powinna być rozpatrzona pozytywnie, że to jakieś nieporozumienie, bla bla bla……………..ŻENADA !!!!!!!!!!!!!!! ODRADZAM ZAKUPÓW W TYM SKLEPIE !!!Próbują oszukać klienta, a jak już nie mają argumentów, zaczynają się tłumaczyć………..Brak słów……

hotman

08.01.2016

TradeSport-pl

Kontakt online

Nie zgadzam się (1)
Odradzam!!! Zamówiłem skarpety...
Odradzam!!! Zamówiłem skarpety narciarskie w rozmiarze 38-43. Przyszła do mnie chyba jakaś chińska rozmiarówka na stopy krasnali. Po ich otrzymaniu jak normalny klient rozpakowałem skarpety i przymierzyłem - miałem piętę w połowie stopy. Zrobiłem zdjęcie i napisałem reklamację.SKLEP ROBIŁ PROBLEMY ZE ZWROTEM, TWIERDZĄC, ŻE SKARPETY BYŁY NOSZONE !!!!! Napisali mi, że w drodze wyjątku zwracają mi koszty zakupu, koszty przesyłki zwrócili po mocnym opier*** z mojej strony.Niepoważny sklep !!!!! ODRADZAM !!!!

hotman

08.01.2016

sklepmartes.pl

Kontakt online

Nie zgadzam się (0)

Strefa Gwiazd Jakości Obsługi