Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: hotman

Dotycząca firmy: InPost

Treść opinii: Uwaga na INPOST!! Nie wysyłajcie wartościowych rzeczy paczkomatem, bo może się to źle skończyć jak w moim przypadku. Dodam tylko, że mój przypadek dotyczy kwoty 40-50 zł, a nie milionów, jednak Inpost nie bierze za nic odpowiedzialności i umywa ręce. Drogi Inpoście : W jaki sposób klient ma dokumentować uszkodzenie przez Was przesyłki w transporcie skoro zdjęcia są niewystarczającym dowodem ? Czy klient za każdym razem powinien nakręcać film z procedury odbioru przesyłki z paczkomatu, obawiając się, że przesyłka będzie uszkodzona a późniejsza reklamacja zostanie odrzucona ? Absurdalna odpowiedź z działu reklamacji: Działając imieniem InPost Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Wielickiej, 30-552 Kraków, w odpowiedzi na Państwa odwołanie od decyzji w przedmiocie rozpatrzenia reklamacji nr IPR****** dotyczącej przesyłki XXX na podstawie § 13 ust. 7 Regulaminu świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Sp. z o.o. oraz art. 87 ust. 6 ustawy prawo pocztowe (Dz.U. z 2012 r. poz. 1529 ze zm.), podtrzymujemy decyzję o odmownym rozpoznaniu reklamacji. UZASADNIENIE W toku przeprowadzonego postępowania reklamacyjnego ustalono, że przesyłka doręczona została w dniu 4-11-2020 r. Adresat nie przekazał Operatorowi elektronicznego protokołu szkody w ustawowym terminie 7 dni, a na podstawie zgromadzonych w toku postępowania reklamacyjnego danych nie można stwierdzić, iż do ewentualnego uszkodzenia przesyłki doszło w wyniku niewłaściwego transportu. Art. 87 ust. 6 Ustawy Prawo Pocztowe, stanowi, iż „Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej nie dające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi”. Powołany wyżej przepis nie pozostawia żadnych wątpliwości co do tego, że ustawodawca postanowił, iż w ciągu 7 dni od daty doręczenia przesyłki Adresat jest zobowiązany nie tylko zgłosić operatorowi roszczenie z tytułu ubytku zawartości przesyłki, lecz w tym samym czasie musi również udowodnić, że do takiego ubytku/ uszkodzenia faktycznie doszło, a okoliczność ta miała miejsce w toku doręczania przesyłki, a nie przed jej wysłaniem albo po jej doręczeniu. Celem umożliwienia adresatom realizacji obowiązków, o których mowa wyżej operator ustanowił w regulaminie świadczenia usług odpowiednią procedurę. W § 13 ust. 7 Regulaminu świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Sp. z o.o. postanowiono, że: Roszczenia z tytułu niewidocznych przy odbiorze ubytków lub uszkodzeń Przesyłki mogą być zgłoszone przez Odbiorcę nie później niż w terminie 7 dni od daty odebrania Przesyłki. W przypadku stwierdzenia przez Odbiorcę uszkodzeń niewidocznych w chwili odbierania Przesyłki Operator umożliwia Odbiorcy przekazanie elektronicznego protokołu szkody, z wykorzystaniem formularza dostępnego na stronie internetowej. Wypełnienie protokołu szkody nie jest równoznaczne z automatycznym przyznaniem odszkodowania, a informacje zawarte w protokole mogą, lecz nie muszą stanowić wystarczającego dowodu na fakt wystąpienia szkody oraz tego, że za jej wystąpienie odpowiada Operator. Prawo pocztowe jednoznacznie nakłada ciężar udowodnienia tych okoliczności na osobę wnoszącą reklamację zgodnie z bezwzględnie obowiązującym - przywołanym powyżej, art. 87 ust. 6 ustawy Prawo pocztowe. Zgodnie z § 11 ust. 1 Regulaminu: Operator w szczególności nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi Przesyłka Paczkomatowa, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie tej usługi nastąpiło z przyczyn występujących wyłącznie po stronie Nadawcy lub Odbiorcy, a także z powodu właściwości przesyłanej rzeczy, w szczególności wysokiej podatności przesyłanej rzeczy na uszkodzenia wynikającej z jej wad lub naturalnych właściwości. Wobec zgromadzonych w toku postępowania reklamacyjnego informacji, Dział Reklamacji podjął decyzję o odmowie uznania Państwa roszczeń reklamacyjnych. Mamy nadzieję, że powyższe wyjaśnienia są zrozumiałe i spotkają się z Państwa akceptacją." Wasze argumenty są niezasadne, bo: 1. Zgłoszenie reklamacji zostało złożone dzień po dostarczeniu przesyłki w dniu 5 listopada 2020 na co mam dowody mailowe. 2. Przyjęli państwo do realizacji wysyłkę paczki, więc domniemywam, że przysyłka w momencie nadanie nie była uszkodzona, co dowodzi że uszkodzenie nastąpiło w trakcie transportu. 3. Nigdzie nie ma informacji o obowiązkowym dostarczaniu protokołu, ani nikt mnie nie poinformował o tym w trakcie rozmowy telefonicznej, którą macie nagraną. Wycinek ze strony inpost: Stwierdzenie 'możesz również' nie oznacza 'musisz'.