W czwartek w godzinach popołudniowych udałam się do sklepu Calzedonia celem zakupu rajstop na chłodniejsze, jesienne dni. Witryna sklepowa była czysta, zachęcała do wejścia i prezentowała nowe produkty. Pani po moim wejściu do sklepu od razu mnie przywitała i po chwili odłożyła na bok prace wykonywane w tym momencie. Podeszłam do ściany z rajstopami gdzie poszukiwałam konkretnego modelu. Pani podeszła i w uprzejmy sposób zapytała, czy czegoś konkretnego poszukuję. Powiedziałam, że szukam ciepłych rajstop najlepiej w kolorze granatowym lub czarnym. pani wtedy zadała kilka kolejnych pytań, które miały bardziej sprecyzować moje upodobania. Zapytała jaka grubość rajstop mnie interesuje, odpowiedziałam, że najlepiej gdyby to były 40 den lub 60 den. Pani zapytała czy chciałabym gładkie czy z jakimś wzorkiem odpowiedziałam, że bardzo lubię ażurkowe rajstopy, co do wzorków to zależy jakie. Pani wtedy zapytała jakie wzorki mam na myśli - odpowiedziałam, że raczej delikatniejsze, mało widoczne i żeby to nie były kropki. Tu pojawiło się pytanie na jaką okazję potrzebuje te rajstopy. Powiedziałam, że ogólnie często chodzę w sukienkach także nie jest to specjalna oferta, natomiast mogą to być także eleganckie rajstopy. Wtedy Pani zapytała jeszcze tylko o rozmiar sugerując najmniejszy i pokazała kilka modeli, które może mi zaproponować. Pokazała mi kaszmirowe rajstopy w romby, rajstopy z opaską z tiulu oraz rajstopy z wiskozy z brokatem. Opowiedziała o każdej parze przedstawiając kilka zalet, mówiąc o materiale z którego został wykonany dany produkt, o tym jak się będą zachowywać na nodze oraz które będą najbardziej pasowały także na cieplejsze dni. Sugerowała wybór kaszmirowych, jednak do końca pozostawiła mnie decyzję. Zapytała czy któryś model mnie zainteresował odpowiedziałam, że te z brokatem oraz kaszmirowe. Zapytałam czy mogę zobaczyć jak one wyglądają na nodze, Pani wtedy wyciągnęła nogę manekina i pokazała obie pary na manekinie. Powiedziała, że w sumie obie pary są bardzo ładne te kaszmirowe na pewno sprawdzą się na chłodniejsze dni, będą odpowiednie zarówno na co dzień jak i do bardziej formalnej bawełnianej sukienki, natomiast brokatowe idealnie sprawdzą się w czasie świątecznym oraz sylwestrowym, będą fantastycznie zwracać uwagę oraz dodawać elegancji całej stylizacji. Faktycznie obie pary bardzo mi się spodobały i pomimo, że do mojego początkowego założenia pasowały kaszmirowe to Pani w tak profesjonalny i zachęcający sposób opowiadała o tych brokatowych postanowiłam kupić obie. Dobrałyśmy rozmiar i Pani zaprosiła mnie do kasy. Po drodze zapytała czy jeszcze potrzebuję czegoś dodatkowego i zwróciła uwagę na nowe modele skarpetek przedstawiających bardzo zabawne rysunki. Podziękowałam, powiedziałam, że faktycznie świetnie nadają się na mikołajkowe prezenty, natomiast przekazałam, że wolę na spokojnie innym razem przyjść i wybrać, Pani powiedziała, że oczywiście chętnie zaprasza ponownie i zaprosiła do kasy. Tam płatność została sfinalizowana w bardzo uprzejmy i konkretny sposób. Pani podziękowała, ponownie zaprosiła na zakupy i powiedziała, że ma nadzieje, że rajstopy się idealnie sprawdzą. Ja podziękowałam za pomoc i obsługę, pożegnałam się i wyszłam. Ogólna ocena na temat tej obsługi jest bardzo dobra. Zostałam profesjonalnie obsłużona, w miły i kulturalnych sposób, przede wszystkim Pani cały czas była taktowna i pomimo propozycji dodatkowych zakupów niczego nie próbowała "wciskać". Pani zastosowała wszystkie elementy profesjonalnej obsługi klienta było przywitanie, badanie potrzeb, stosowała język korzyści, parafrazowała moje słowa, zaproponowała sprzedaż komplementarną i w końcu doszło to sfinalizowania transakcji a ja poleciłabym ten sklep innym i na pewno jeszcze tam wrócę, ponieważ bardzo dobrze wspominam tą wizytę.
Obserwacja została przeprowadzona w sklepie Promod w CH Silesia. Ogólne wrażenie dotyczące witryny było bardzo dobre, manekiny były dobrze wystylizowane oraz oświetlone. Wewnątrz sklepu panował porządek, muzyka, zapach i poziom ogrzewania były odpowiednie. Kiedy weszłam do sklepu wewnątrz znajdowały się dwie klientki. Od razu po wejściu zostałam zauważona oraz przywitana. Odpowiedziałam oraz udałam się w prawą stronę i zaczęłam się rozglądać. Kiedy wybrałam jeden model swetra oraz zaczęłam go bardziej oglądać, podeszła do mnie Pani i zapytała czy podać jakiś rozmiar, odpowiedziałam, że zwykle noszę "S". Pani podała mi mój rozmiar oraz zapytała, czy jakiegoś konkretnego modelu bądź fasonu szukam. Odpowiedziałam, że szukam dłuższego swetra najlepiej na guziki. Pani dopytała w jakich kolorach, odpowiedziałam, że szary, beżowy bądź granatowy. Pani zaprosiła mnie w głąb sklepu i pokazał dwa dodatkowe modele. Zaprosiła także wtedy do przymierzalni. Na tym etapie obsługi była zaangażowana, przywitała mnie, zbadała moje potrzeby ale zabrakło mi prezentacji oferty z użyciem języka korzyści. Kiedy podeszłam do przymierzalni powitała mnie tam druga Pani, zapytała ile mam sztuk sprawdziła i podała numerek oraz zaprosiła do mierzenia. Kiedy pierwszy model miałam na sobie wyszłam na zewnątrz Pani zapytała wtedy jak mi się ten model podoba, odpowiedziałam, że jest dobry tylko zastanawiam się, czy nie jest za długi jak na mój wzrost. Pani odpowiedziała, że wystarczy założyć buty na obcasie i już tego odczucia nie będzie. Zgodziłam się z tym stwierdzeniem i weszłam z powrotem do przymierzalni. Pozostałe dwa modele mierzyłam już wewnątrz. W czasie, kiedy nie wychodziłam z przymierzalni Pani też nie próbowała mi pomóc. Wychodząc podziękowałam, Pani zapytała czy się zdecyduję na któryś model, powiedziałam, że ten pierwszy najbardziej mi się podobał, ale muszę się jeszcze nad tym zastanowić. Ogólnie byłam zadowolona z obsługi, natomiast brakło mi paru szczegółów, które mogły by mi pomóc podjąć ostateczną decyzję co do zakupu. Panie były miłe, zaangażowane, próbowały mi znaleźć modele, które mi się spodobają, natomiast zabrakło mnie przekonania, że to właśnie ten wybór jest dla mnie najlepszy. Na pierwszym poziomie obsługi zabrakło mi języka korzyści, a na drugim doradzania kiedy ja byłam wewnątrz. Natomiast ogólnie obsługa była dobra, gdybym była nastawiona na zakup na pewno transakcja zakończyła by się zakupem.
Obserwacja została przeprowadzona w sklepie Calzedonia w Katowicach na ul. 3 Maja 24. Ogólne wrażenie dotyczące witryny było bardzo dobre. Produkty były odpowiednio wyeksponowane oraz oświetlone. Kiedy weszłam do sklepu znajdowała się tam jedna klientka. Od razu zostałam przywitana przez jedną z Pań. Kiedy podeszłam do działu z rajstopami podeszła do mnie Pani i zapytała jakiego modelu poszukuję. Odpowiedziałam, że jestem zainteresowana rajstopami najlepiej z wzorkiem. Pani zapytała w jakim kolorze odpowiedziałam, że raczej coś ciemnego - granat, ciemny brąz, lub czarne. Pani zapytała jaki rozmiar noszę, odpowiedziałam, że nie wiem chyba 2. Pani powiedziała, że w takim razie poda mi dwa różne rozmiary i zaczęła wtedy pokazywać poszczególne modele eksponując także jaki mają wzór. Pokazując pytała które modele mi się podobają i dzięki temu wybrałyśmy wspólnie 4 różne modele, po czym Pani poinformowała mnie, że dwa z nich występują w innej kolorystyce. Kiedy już miałam w rękach cztery modele rajstop, Pani zaproponowała oraz pokazała mi nowe bardzo fajne modele podkolanówek. Powiedziała, że najlepiej się komponują z gładkimi rajstopami w tym samym kolorze. Podkreśliła, żebym zmierzyła sobie, ponieważ jest to ciekawa alternatywa oraz bardzo modny zestaw. Kiedy powiedziałam, że mogę przymierzyć Pani podała mi gładkie rajstopy w kolorze podkolanówek. Pani zaprosiła mnie do przymierzalni. W czasie kiedy ja byłam wewnątrz, Pani co jakiś czas przychodziła pytała jak rozmiar czy pasuje oraz czy może zobaczyć. Przez cały czas była w pełni zaangażowana w moją obsługę, doradzała, pokazywała które rajstopy są według niej bardziej korzystne. Kiedy mierzyłam podkolanówki razem stwierdziłyśmy, że jest bardzo ciekawy zestaw. Wychodząc z przymierzalni powiedziałam, że z racji tego, że rajstopy we wzorki już mam najbardziej spodobał mi się zestaw z podkolanówkami, które także były ze wzorem. Powiedziałam, że jest to dla mnie jednak pewna nowość i muszę się jeszcze przejść i zastanowić nad tym zestawem. Pani jeszcze raz przekonywała mnie, że jest to nie tylko modny zestaw ale bardzo funkcjonalny. Można nosić go razem, ale także osobno, a podkolanówki mogę także nosić w domu wtedy, gdy jest mi zimno. Powiedziałam, że to prawda w takim razie zastanowię się i w razie czego wrócę. Podziękowałam za pomoc oraz pożegnałam się, Pani także mnie pożegnała i zaprosiła ponownie, mówiąc, że naprawdę warto. Ogólnie z obsługi byłam bardzo zadowolona. Pani przez cały czas była w pełni zaangażowana w to, aby mi pomóc. Znała asortyment i prezentując ofertę posługiwała się językiem korzyści, oraz pokazywała i przekonywała, że warto zdecydować się na zakup, ponieważ na pewno będę zadowolona. Pani przez cały czas była miła, utrzymywała kontakt wzrokowy i uśmiechała się do mnie. Zaproponowała sprzedaż dodatkową, co mi się także bardzo spodobało. Na pewno poleciłabym wizytę w tym sklepie.
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.