W sklepie ze sprzętem komputerowym od momentu wejścia przebywałem 10 minut i nikt z obsługi do mnie nie podszedł nie mówiąc o nawiązaniu kontaktu na wejściu przez powiezenie dzień dobry czy zachęcenie gestem. Po dziesięciu minutach poprosiłem jednego ze sprzedawców o pomoc. Przez pierwsze 10 minut tenże sprzedawca kilkukrotnie przechodził obok mnie ale nie chciał najwyraźniej nic mi sprzedać. Zapytałem o produkt, który mnie interesuje i otrzymałem odpowiedź, że tam są wskazując ręką na jeden z regałów. Po tym kierunkowym wskazaniu sprzeawca odszedł i więcej się przy mnie nie pojawił. Nie prosiłem ponownie o pomoc gdyż wiedziałem już jaki rodzaj obsługi mnie spotkał.
Po wejściu do sklepu zostałem powitany zwrotem grzecznościowym dzień dobry. Sprzedawca powitał niemniej nie zachęcił uśmiechem ani gestem. Po 5 minutach pobytu w sklepie jeden ze sprzedawców podszedł do mnie i zapytał w czym może pomóc. Chciałem odpowiedzieć, że w niczym ponieważ na tak stawiane pytanie nasuwa się prosta odpowiedź..w niczym! Spodziewałem się bardziej oryginalnego zagajacza rozmowy handlowej. Aczkolwiek doceniłem, że pracownik się mną zainteresował więc powieziałem czego mniej więcej poszukuję aby dać mu możliwość poszukania w moich potrzebach przez odpowiednią analizę potrzeb. Zadał mi najpierw jeno pytanie otwarte, przez które sporo mu opowiedziałem i byliśmy bliżej poszukiwanego produktu. Nastęnie zadał kolejne pytanie otwarte gdzie jeszcze trochę mu dopowiedziałem. Zabrakło mi pytań doprecyzowujących czyli zamkniętych aby ustalić konkretne fakty dotyczące szukanego produktu. Następnie sprzedawca pokazał mi 5 produktów, gdzie maksymalnie prezentuje się 3. Więcej niż 3 powoduje mętlik w głowie i nie wiadomo na co się zdecydować. Niemniej wybrałem jeden z tych proponowanych produktów. Udaliśmy się do kasy, zapłaciłem, zostałem pożegnany. Zabrakło mi rozwiwiewania moich obiekcji cenowych, które podczas prezentacji produktu się pojawiły. Zabrakło mi również propozycji sprzedaży produktu dodatkowego do tego który zakupiłem. No i na koniec zabrakło mi uśmiechu przy kasie i ponownego zaproszenia do wizyty. Ogólnie było ok ale może być zdecydowanie lepiej.
Po wejściu do sklepu nikt z personelu nie wita powiedzeniem dzień dobry czy zachęcającym do wejścia gestem. Po wejściu do sklepu nikt nie podchodzi w celu nawiazania relacji sprzedażowej i zaoferowania pomocy w wyborze poszukiwanego asortymentu. Musiałem sam poprosić o pomoc pracownika sklepu. Po podaniu podstawowej informacji sprzedawca przeszedłod razu do prezentacji potencjalnie pożadanych artykułów. Nie padłu pytania od pracownika mające poprowadzić go do produktu, po który przyszedłem. Nie nawiazał ze mną relacji, dodatkowo nie widziałem u niego dobrego nastawienia w stosunku do mojej osoby. Prezentacja asortymentu była nieprzekonująca i nie zachęciła mnie do zakupu. Podczas podania przeze mnie obiekcji co do ceny produktu pracownik stwierdzi, że mam rację i że produkt jest drogi. Nie próbował mówić jezykiem korzyści i bronić ceny. Mimo wszystko po dokonaniu przeze mnie wyboru jednego z produktów nie dostałem propozycji produktu uzupełniającego czy dodatkowego. Obsługa przy kasie była dobra z uśmiechem. Niemniej na pożegnanie otrzymałem do widzenia bez ponownego zaproszenia do sklepu.
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.