Wizyta w sklepie RTV AGD ok. godz. 17.30, wraz z żoną, w celu uzyskania informacji o ofercie zmywarek, być może zakup zmywarki. W sklepie spory ruch, wiele osób ogląda sprzęt, wiele chce kupić. W zasięgu wzroku widać trzech sprzedawców w firmowych T-shirt'ach, wszyscy trzej oblegani przez klientów.Około 30 minut zajęło "uzyskanie dostępu do sprzedawcy". W tzw. międzyczasie, gdy żona "trzymała" kolejkę do sprzedawcy, wykonany szybki przegląd oferty i benchmark.Oferta zmywarek ograniczona do trzech marek, jedna z marek była reprezentowana przez 7 modeli, pozostałe dwie marki były reprezentowane kolejno przez 4 i 2 modele.Sprzedawca zapytany o ofertę zmywarek i rekomendację zakupu skupił się na 1 marce i na 1 modelu.Poproszony o opinię na temat innych marek i innych modeli nie bardzo potrafił powiedzieć cokolwiek istotnego. Poproszony o opinię i porównanie konkretnych funkcji w poszczególnych modelach nie bardzo umiał podać szczegóły. Uparcie rekomendował wspomniany na początku rozmowy jeden model marki A nie używając konkretnych argumentów, używając jedynie ogólnych zachęt typu "obecnie najlepszy model w tej cenie", "na pewno będziecie państwo zadowoleni", "bardzo funkcjonale urządzenie". Pozostałe marki deprecjonował ("nagminnie się psują", "mamy dużo reklamacji", "sam nigdy bym nie kupił", "to już nie jest ta jakość co dawniej"). "Naciskany" na porównanie konkretnych parametrów i funkcji różnych modeli i marek stwierdził, że nie może dłużej rozmawiać, bo są też inni klienci, a parametry/funkcje możemy sprawdzić sami w internecie. Wystrój sklepu zgodny ze standardem, dziwi obecność zmywarek tylko trzech marek w jednym z największych sklepów AGD w mieście.Podsumowując - jakość obsługi słaba - zarówno w sensie dostępu do osoby obsługującej jak i w sensie wiedzy merytorycznej. Klient wychodzi zniechęcony do powtórnej wizyty w sklepie.
Wizyta w banku ok. godz. 16.30, 5 osób w kolejce, 3 otwarte stanowiska do obsługi klientów.Czas oczekiwania ok. 20 minut, nieco za długo, ale panuje atmosfera spokoju, klienci spokojnie oczekują aż zostaną poproszeni do stanowiska obsługi.Osoba obsługująca była rzeczowa i miła, wręcz wprowadzała "familijny" klimat rozmowy.Wizyta była związana z koniecznością nadania nowego hasła do portalu bankowości internetowej oraz potwierdzenia nowych usług do konta bankowego. Obie kwestie zostały załatwione rzeczowo i w miarę szybko - ok. 15 min, z tego 80% zajęła procedura ustanowienia nowego hasła.Pracownicy banku obsługujący pozostałe dwa stanowiska obsługi wydawali się również sprawnie obsługiwać klientów (moje subiektywne wrażenie) Wystrój i "ergonomia" placówki z punktu widzenia klienta nie odbiega od ogólnie przyjętych standardów. Pozytywnym, zauważalnym wizualnym aspektem były jednolite firmowe stroje osób obsługujących.
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.