Przyglądamy się branży bankowej – jakie oceny wystawili klienci?

Przyglądamy się branży bankowej – jakie oceny wystawili klienci?

Co miesiąc przyglądamy się jednej z branż, przeprowadzając badanie wśród polskich konsumentów, w którym pytamy o ich przyzwyczajenia związane z danym sektorem, preferencje i obserwacje. Czerwiec dostarczył nam nowych, ciekawych informacji!

 

W czerwcu odbyła się kolejna edycja Comiesięcznego Monitoringu Branż. Tym razem wypytaliśmy konsumentów o doświadczenia związane z branżą bankową. Jesteście ciekawi, jak prezentują się wyniki?

Czy każdy z nas korzysta z usług jednego banku? Jak się okazuje – nie! Zaledwie 14% respondentów korzysta z usług wyłącznie jednego banku! Największa grupa, bo aż 41%, korzysta z usług dwóch banków jednocześnie. 25% ankietowanych przyznaje, że korzysta z trzech banków, a 20% z czterech lub więcej.

A czym kierujemy się przy wyborze banku? Zdecydowana większość ankietowanych ponad wszystko ceni sobie darmowe prowadzenie konta osobistego. Pozostałe korzyści mają przybliżoną ilość wielbicieli. 16% ankietowanych wybiera bank, w którym będą mogli bezpłatnie korzystać z bankomatów w Polsce i Unii Europejskiej. Z kolei 14% decyduje się na firmę, która dysponuje czytelnym i funkcjonalnym kontem internetowym. Duże znaczenie ma tu aplikacja mobilna i proste korzystanie z płatności mobilnych. Wśród respondentów znalazło się 12% tych, którzy chcieliby mieć darmowe karty płatnicze, a 11% chce mieć możliwość posiadania konta lub karty wielowalutowej.

Zapytaliśmy naszych ankietowanych także o preferencje dotyczące brania pożyczek. Ponad połowa przyznaje, że chcąc wziąć kredyt lub pożyczkę, od razu udaje się do banku, w którym ma konto osobiste. Z kolei ponad 1/3 respondentów woli zrobić większy przegląd ofert i szuka korzystnych warunków wśród konkurencyjnych banków. To cenne informacje dla pracowników branży bankowej! Zaledwie 15% ankietowanych odpowiedziało, że nigdy nie korzystało z kredytów ani pożyczek.

Wśród osób biorących udział w badaniu odnaleźliśmy niemal identyczną liczbę kobiet i mężczyzn. Większe rozbieżności widzimy w wieku naszych ankietowanych. Prawie połowa z nich znajduje się w przedziale wiekowym pomiędzy 24, a 45 lat. ¼ ankietowanych to osoby w wieku 46 – 59 lat. Nieco mniejsza grupa, stanowiąca 18% ankietowanych, to osoby po 60 roku życia. Najmniejsza grupę respondentów stanowią najmłodsi – osoby w przedziale wiekowym 18-23.

Podczas badania poprosiliśmy także konsumentów o ocenę banków, z którymi mieli kontakt w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Zadowolenie z obsługi ankietowani zaznaczali na skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza bardzo słabą obsługę, a 10 – rewelacyjną. Przeliczyliśmy otrzymane wyniki i stworzyliśmy na ich podstawie RANKING NAJLEPSZYCH BANKÓW! Na pierwszym miejscu znalazł się laureat aż 12 Gwiazd Jakości Obsługi - ING Bank Śląski. Tuż za nim, również na podium, znajduje się mBank oraz Millennium Bank. Jesteście ciekawi pozostałych wyników? Ranking znajdziecie poniżej!

 

Zgadzasz się z ocenami ankietowanych? A może masz kompletnie inne zdanie?

Oceń odwiedzany bank na jego profilu na jakoscobslugi.pl!

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja!

Aktualności

Znamy już niemal wszystkie Gwiazdy Jakości Obsługi 2024! [AKTUALIZACJA]

Gwiazdy Jakości Obsługi to jeden z najważniejszych tytułów, jakie może zdobyć firma. Dlaczego? Ponieważ wyróżnienie przyznawane jest co roku w wyniku badania satysfakcji konsumentów i to Klienci decydują...

Czytaj więcej

Konkurs Wielkanocny ,,Rozbij pisankę" - Regulamin

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie "Rozbij pisankę"!Aby wziąć udział w konkursie wystarczy:1. Dodać cztery opinie tekstowe na stronie jakoscobslugi.pl do czterech...

Czytaj więcej

Czy konsument jest ważny? Świętujemy Europejski Dzień Praw Konsumenta

W dzisiejszym świecie, kiedy globalna gospodarka wydaje się być w centrum uwagi, niezwykle istotne jest zrozumienie roli konsumentów. Ich decyzje, wybory i prawa kształtują...

Czytaj więcej

Strefa Gwiazd Jakości Obsługi