Jakie formy płatności powinien mieć Twój sklep e-commerce?

Klienci chcą szybko złożyć i otrzymać swoje zamówienie. Dlatego też sklep internetowy powinien być przystosowany do e-klienta, aby mógł w łatwy i przyjemny sposób sfinalizować zamówienie. Otaczające nas nowe technologie dążą właśnie do uproszczenia ludziom życia, dlatego też i ta czynność powinna być nieskomplikowana. Dotyczy to każdego etapu składania zamówienia, więc również dostępnych metod zapłacenia za towar. Sprawdź, jakie fory płatności wybrać dla swojego sklepu e-commerce!


Jakie sposoby płatności są najpopularniejsze dla e-commerce?


Twój sklep internetowy tak naprawdę może zostać wzbogacony praktycznie każdą dostępną metodą płatności. Jednak pamiętaj, aby nie odstawać od gigantów internetowych  i mieć na uwadze preferencje klientów, dodatkowo kierując się przy tym, co jest dla Ciebie opłacalne.


1.      Szybki przelew


To najchętniej wybierany sposób płatności przez klientów i właścicieli sklepów. Dzięki szybkim przelewom, jak sama nazwa wskazuje – możemy szybko dokonać płatności. Wybierając tą metodę e-klient natychmiast zapłaci za swoje zakupy, a firma będzie mogła szybciej rozpocząć proces realizacji zamówienia. W rezultacie konsument dostaje zamówiony towar nawet do 24h od momentu opłacenia zamówienia. Zwróć uwagę na to, że szybkie przelewy są proste w obsłudze, zatem klienci nie będą mieli problemów ze skorzystaniem z tej metody.


2.      Płatność kartą


Płatności kartą bankową czy kredytową są kolejną często wybieraną formą płatności za zakupy w sklepie internetowym. Przeważnie e-sklepy oferują właśnie taką formę zapłaty. Dla klientów natomiast jest to bardzo wygodny sposób płatności, ponieważ wystarczy uzupełnić dane z karty i ewentualnie zautoryzować płatność. Przelew jest wykonany automatycznie, zatem sklep internetowy, jak w poprzednim przypadku, może zacząć realizować zamówienie.

Wadą tej metody płatności może być wydłużony czas zwrotu pieniędzy, co może obniżyć satysfakcję wśród klientów. Niestety sporo osób niechętnie podaje w Internecie dane swojej karty, ze strachu przed wykorzystaniem ich przez oszustów, którzy mogą skopiować dane karty. Warto więc zwrócić uwagę na inne formy płatności, które klienci uważają za bezpieczniejsze.


3.      Blik


Blik to chętnie wybierana forma zapłata, doceniana przez internautów głównie za bezproblemowość i szybkość zapłaty. Wystarczy wpisać w odpowiednie pole numer, potwierdzić przelew w aplikacji mobilnej banku i gotowe – szybki przelew został wykonany natychmiastowo. Większość popularnych serwisów płatniczych umożliwia płacenie blikiem, jednak trzeba mieć na uwadze, że nie każdy bank udostępnia taka usługę, dlatego to rozwiązanie może nie sprawdzić się u wszystkich klientów.


4.      Portfel elektroniczny


Portfele elektroniczne staja się coraz popularniejsze, w związku z tym warto wprowadzić tę metodę płatności w swoim sklepie internetowym. Największe firmy e-commerce oferują własne platformy do założenia e-portfela – zatem możemy wnioskować, że znaczenie portfela elektronicznego będzie ciągle rosło. Pamiętaj, że większość firm zarabia na prowizjach, które wynoszą ok. 1% każdej transakcji.


5.      Tradycyjny przelew


Tradycyjne przelewy zostały wygryzione przez wyżej wymienione, szybsze i prostsze formy płatności online. Mimo, że straciły swoją popularność to czasem nieliczni e-klienci korzystają z tego sposobu zapłaty. Jednak wybierając przelew tradycyjny trzeba pamiętać, że wiąże się to z długim oczekiwaniem na dotarcie przelewu do odbiorcy, a tym samym realizacja przesyłki również rozpocznie się w późniejszym terminie.

Tradycyjny przelew to raczej ostateczny wybór wśród klientów – wybierany jest zazwyczaj z powodu nieposiadania aplikacji czy kart kredytowych.


Najlepsze systemy płatnicze w e-commerce – jakie wybrać?


W Polsce do najpowszechniej wykorzystywanych w sklepach internetowych systemów transakcyjnych należą:

·         Paypal,

·         Dotpay,

·         Przelewy24,

·         PayU,

·         Tpay,

·         Google Pay.

 

Na początku swojej działalności nie musisz od razu oferować wszystkich metod płatności dostępnych na rynku. Wraz z rozwojem swojego sklepu, coraz częściej słuchaj i zwracaj uwagę na potrzeby Twoich klientów. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie udoskonalenia należy wprowadzić do sklepu e-commerce, a tym samym spełnisz oczekiwania swoich konsumentów.   

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja!

Aktualności

Konkurs Wielkanocny ,,Rozbij pisankę" - Regulamin

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie "Rozbij pisankę"!Aby wziąć udział w konkursie wystarczy:1. Dodać cztery opinie tekstowe na stronie jakoscobslugi.pl do czterech...

Czytaj więcej

Poznajcie kolejne Gwiazdy Jakości Obsługi 2024! [AKTUALIZACJA]

Gwiazdy Jakości Obsługi to jeden z najważniejszych tytułów, jakie może zdobyć firma. Dlaczego? Ponieważ wyróżnienie przyznawane jest co roku w wyniku badania satysfakcji konsumentów i to Klienci decydują...

Czytaj więcej

Czy konsument jest ważny? Świętujemy Europejski Dzień Praw Konsumenta

W dzisiejszym świecie, kiedy globalna gospodarka wydaje się być w centrum uwagi, niezwykle istotne jest zrozumienie roli konsumentów. Ich decyzje, wybory i prawa kształtują...

Czytaj więcej

Strefa Gwiazd Jakości Obsługi