Fushion shopper – kto to taki?

Fushion shopper – kto to taki?

Pandemia COVID-19 zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Konsumenci troszczą się o własne bezpieczeństwo, a zamrożenie gospodarki, czy obniżenie dochodów odciska piętno na handlu. W rezultacie doszło do narodzin nowego typu konsumenta tzw. Fushion shopper – wynika z najnowszych badań DS Smith. Jak dokonuje zakupów ten rodzaj klienta? Fushion shopper robi zakupy w kilku kanałach - w sklepach stacjonarnych, internetowych, czy dzięki usłudze Click&Collect.

*Click&Collect – metoda polegająca na zamówieniu produktów online, a następnie odebraniu ich we wskazanym punkcie odbioru, zwykle w sklepie stacjonarnym.

Badanie DS Smith ujawnia, że Polacy 6 razy w miesiącu robią zakupy w sklepach stacjonarnych, mniej więcej 4 razy przez internet oraz 3 razy za pomocą usługi  Click&Collect.

– Dzisiejsza generacja konsumentów, których nazwaliśmy fusion shoppers, nie wybiera jednego sposobu robienia zakupów, ale łączy je. Jednak kupujący często nie otrzymują spójnych doświadczeń. Stanowi to realne ryzyko dla marek i detalistów, jeśli nie są w stanie utrzymać jednolitych standardów off-line i on-line, ponieważ konsumenci mogą być rozczarowani zakupami. Marki muszą teraz znaleźć sposób na płynne połączenie swojej oferty, tak aby konsumenci byli zadowoleni z zakupów niezależnie od tego, w jaki sposób ich dokonują – tłumaczy Marta Jędrzejczak, Marketing Manager w DS Smith Packaging Polska.

 

Czy staliśmy się mniej cierpliwi przez pandemię?

Ponad połowa Polaków (52%) nadal woli robić zakupy w sklepie stacjonarnym niż za pośrednictwem innych sposobów kupowania. Jednak z badań DS Smith wynika, że 58% Polaków nie lubi robić zakupów w zatłoczonych sklepach, 42% nie przepada za staniem w długich kolejkach, a 29% respondentów twierdzi, że nie jest skora czekać w kolejce dłużej niż 10 minut.

Tylko 32% Polaków preferuje zakupy online mimo, że dla 55% badanych osób zakupy online są mniej stresujące niż w przypadku zakupów stacjonarnych. Co zniechęca klientów w zakupach przez internet? Najbardziej brak pewności co do jakości zakupionych produktów (44%). Trochę mniej – możliwość dotknięcia artykułu przed transakcją (41%), fakt ponoszenia kosztów za przesyłkę po stronie kupującego (28%) oraz nieodpowiednie opakowanie produktu z czym często wiąże się uszkodzenie przesyłki podczas dostawy.

Najmniej lubianym sposobem robienia zakupów jest metoda Click&Collect. Jakie są główne wady tej usługi? Na pierwszym miejscu z największym wynikiem procentowym znalazły się wątpliwości dotyczące jakości zakupionych artykułów (31%). Następnie problemy związane z dojazdem do miejsca odbioru zamówienia (26%) oraz w nieco mniejszym stopniu konieczność oczekiwania na odbiór produktów (23%).

Warto wspomnieć, że w Polsce bardzo mocno ewoluował system odbioru paczek w paczkomatach. Jak wynika z innych badań**, aż 89% kupujących chętniej wybiera właśnie tę metodę dostawy. Nie dziwne więc jest, że w 2021 roku wzrosła liczba paczkomatów o 46%***.

Badanie DS Smith przeprowadzono na próbie 1 tys. Polaków w terminie 7-15 maja 2021 r.

 

** Badania Kantar Polska, kwiecień 2021

*** Badania Kantar Polska, kwiecień 2021, stan na marzec 2021, porównanie w skali rok do roku

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja!

Aktualności

Jak dbałość o środowisko wpływa na postrzeganie firmy przez klientów?

Współczesne społeczeństwo coraz bardziej uświadamia sobie, że konsumpcja nie ogranicza się jedynie do nabycia produktów czy usług. Klienci stają...

Czytaj więcej

Back to School 2025: Kompleksowy przewodnik dla handlu i e-commerce

Sierpień i wrzesień to dla branży handlowej czas ogromnego ruchu i wzmożonej konkurencji. „Back to School” to nie tylko zakupy szkolne – to także test sprawności...

Czytaj więcej

Znamy już wszystkie Gwiazdy Jakości Obsługi 2025! Poznaj tegorocznych laureatów!

Gwiazdy Jakości Obsługi to jeden z najważniejszych tytułów, jakie może zdobyć firma. Dlaczego? Ponieważ wyróżnienie przyznawane jest co roku w wyniku badania satysfakcji konsumentów i to Klienci decydują...

Czytaj więcej