Czego boją się Polacy na wakacjach?

Polacy ocenili branżę turystyczną. W lipcu przeprowadziliśmy Comiesięczny Monitoring Branż dla biur podróży oraz hoteli. Użytkownicy portalu jakoscobslugi.pl opisali swoje doświadczenia i ocenili tę branżę niżej, niż się tego spodziewaliśmy. Co mogło mieć na to wpływ? Gdzie podróżują Polacy? Ile wydają?

 

Ile Polak wyda na wakacje w 2024 roku?


Według badań Mind&Roses, większa część osób na wakacje w Polsce wyda 1734zł na osobę - to o 7% więcej niż w 2023 roku. Raport pokazał, że ok. 14% osób nie pojedzie w tym roku nigdzie. Co piąty Polak ma zamiar zmieścić się w budżecie 1500 - 2500 zł, a największa grupa ankietowanych w przedziale 2500 - 5000 zł. Tylko 2% badanych wyda na wakacje powyżej 15000 zł.

Ze względu na zbyt wysokie ceny, 14% Polaków nie pojedzie na wakacje w tym roku.

 

Gdzie jeżdżą Polacy?


Portal pollster.pl przedstawił, że 72% Polaków planuje pozostać w Polsce podczas wakacji, z czego najwięcej - aż 48% wybierze się nad Morze Bałtyckie.

Za granicę ma się wybrać około 42%, z czego 7% Polaków wyjedzie poza Europę.


Jakie są najpopularniejsze kierunki za granicą?


Turcja 25%

Egipt 22%

Tunezja 12%

Tajlandia 12%

USA 10%

Australia 7%

Zjednoczone Emiraty Arabskie 6%



 



Czego boją się Polacy?


Najwięcej ankietowanych martwiło się o pogodę (42%), na drugim miejscu wykazano problemy zdrowotne (34%), następnie wypadek (33%), kradzież (30%) oraz insekty (25%).

 

Jak Polacy oceniają branżę turystyczną?

 

Wskaźnik za lipiec 2024 wyniósł 3,5/5 - czy to dużo? 


Jednym z problemów może być nieodpowiednie dostosowanie wielkości obiektów do ilości gości. Nasi użytkownicy nie byli zadowoleni z obłożenia hotelu:

,,[…] Z minusów parking - przed samym hotelem znajduje się bezpłatny parking, niestety bardzo mały, więc ciężko o miejsce. Troszkę dalej jest dużo większy parking należący do hotelu, jednak już płatny (nawet dla gości). Hotel w wakacje i ferie jest bardzo zatłoczony, ludzi jest pełno i tworzą się ogromne kolejki w restauracjach czy na basenie. Ceny za nocleg też są dosyć wysokie. Pokoje jak i cały hotel bardzo czyste, jednak widać, że już trochę zużyte. Obsługa bardzo pomocna i ze świetnym podejściem do dzieciaków. Polecam na pobyt, ale nie w najpopularniejszych terminach, gdy ceny są wyższe i jest pełno ludzi."

 

Jednak nie zabrakło też pozytywnych opinii o hotelach:

,,Hotel sam w sobie ma urok. Pokoje czyste, prawie w każdym balkon. Obsługa bardzo pomocna, nawet w sprawach, którymi nie muszą się zajmować, Miałam ofertę ze śniadaniami, jedzonko bardzo dobre, jedyny minut to to, że śniadania są od 8 do 10; ja jako miłośniczka gór potrzebuję wychodzić wcześniej - na to hotel ma rozwiązanie. Można do dnia wcześniej do godziny 15 zgłosić, że będzie się wychodzić np. o 6 i suchy prowiant będzie czekał w recepcji. Gorąco polecam."

 

Oceny naszych użytkowników wykazały, że są oni najbardziej zadowoleni z wiedzy i kompetencji personelu oraz oferty, ceny i asortymentu. Najgorszym wskaźnikiem okazała się organizacja i czas obsługi.

 

Lipiec przyniósł mieszane rezultaty dla branży turystycznej. Ocena 3,5 sugeruje, że istnieje pole do poprawy, szczególnie w kontekście organizacji i czasu obsługi, które zostały wskazane jako największe mankamenty.
 
 
Zachęcamy do dodawania opinii na naszym portalu, aby pomóc nam badać jakość obsługi w kolejnych miesiącach.

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja!

Aktualności

Rusza coroczne badanie jakości obsługi!

Jak co roku, Polski Program Jakości Obsługi rusza z badaniem satysfakcji Polaków i jakości obsługi w placówkach handlowych i usługowych w Polsce. Od kilku lat ocenie...

Czytaj więcej
MATERIAŁ SPONSOROWANY

Jak bezpiecznie kupować w sieci? Na co uważać? - porady

Zakupy w sieci stają się coraz bardziej popularne, oferując wygodę i szeroki wybór produktów. Jednak wraz z rosnącą popularnością zakupów online rośnie także liczba zagrożeń, na które musisz być przygotowany....

Czytaj więcej

Wyróżnij swoją firmę – 6 sposobów na zdobycie przewagi

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu kluczowe jest nie tylko oferowanie dobrych produktów czy usług, ale także umiejętne wyróżnianie się...

Czytaj więcej

Strefa Gwiazd Jakości Obsługi