Biedronka, Lidl, Żabka i inne sklepy: Nowe godziny otwarcia i zasady obsługi klientów

W związku z epidemią koronawirusa, popularne sieci handlowe wprowadziły zmiany godzin funkcjonowania sklepów, limity osób w placówce, odstępy w kolejkach czy środki ochronne. Sprawdź jakie zasady obowiązują w sklepach, w których robisz zakupy.

 

Biedronka

Ta sieć supermarketów zdecydowała się skrócić godziny pracy – od teraz zrobisz tam zakupy między godziną 8 a 20. Dodatkowo na terenie sklepów dostępne są płyny dezynfekujące i nawilżane chusteczki. Obowiązuje również limit osób, które mogą przebywać jednocześnie w sklepie, a klienci są zobowiązani do utrzymywania odstępów min. 1 metra w kolejce do kasy. Sieć zachęca konsumentów do korzystania z bezgotówkowej formy płatności, przypomina o używaniu jednorazowych rękawiczek podczas wybierania pieczywa lub warzyw. Ponadto sieć wprowadziła godzinną przerwę techniczną, która trwa od 13 do 14. W tym czasie pracownicy zmiany porannej wymieniają się z personelem ze zmiany popołudniowej oraz przeprowadzane jest rozliczenie kas. Uruchomiono także akcję „Czas na pomaganie seniorom 65+”, w ramach której seniorzy mają pierwszeństwo wejścia do sklepu w pierwszej godzinie od otwarcia oraz mogą zostać obsłużeni jako pierwsi na kasie jeśli zgłoszą taką prośbę.

 

Lidl

O godzinę krócej będą otwarte sklepy, które do tej pory były czynne do 22. Godziny pracy pozostałych placówek pozostają bez zmian. Lidl również wprowadził kilka rozwiązań mających zwiększyć bezpieczeństwo klientów i pracowników. Przy kasach pojawiły się ochronne ekrany wykonane z pleksi, a stojąc w kolejce można zauważyć taśmy określające odległość odstępu jaką powinni zachować między sobą klienci. Lidl zapowiada także wprowadzenie ograniczenie liczby klientów przebywających jednocześnie w sklepie. Ponadto w każdym markecie znajdziemy środki dezynfekujące oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk. Sieć przypomina także kupującym o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa oraz zachęca do korzystania z kas samoobsługowych i płatności kartą.

 

Żabka

Żabka podobnie jak Biedronka, zdecydowała się na skrócenie czasu pracy wszystkich swoich sklepów, które aktualnie otwarte są od 7 do 22. Dodatkowo sieć przekazuje swoim pracownikom środki odkażające, rękawiczki i instrukcje, które m.in. określają ilu klientów może robić zakupy w tym samym czasie. Gorące napoje i przekąski sprzedawane są jedynie na wynos, a do sklepów dystrybuowane są przegrody pleksi oddzielające kasjerów od klientów. Ponadto sieć ruszyła z kampanią informacyjną nt. odpowiedzialnych zakupów. W przygotowanych dla klientów materiałach przedstawione są zasady prewencji, które należy utrzymywać podczas zakupu produktów sprzedawanych bez opakowania, jak pieczywo, warzywa czy owoce. W specjalnym spocie przypominają jak ważna jest higiena – mycie i dezynfekcja rąk, zachęcają do płatności bezgotówkowych oraz zachowania bezpiecznego dystansu od innych osób.

 

Tesco

Tesco nie zdecydowało się na zmianę godzin funkcjonowania sklepów, natomiast wprowadziło specjalną godzinę na zakupy dla seniorów. Od 24 marca, w godzinach 9-10 marka zaprasza do sklepów klientów z grupy podwyższonego ryzyka, a pozostałych kupujących prosi o ustąpienie pierwszeństwa starszym. Dzięki temu seniorzy mogą w bezpiecznych i komfortowych warunkach zrobić najpotrzebniejsze zakupy. 

 

Polomarket

W sklepach z szyldem Polomarketu zrobimy zakupy w tych samych godzinach co przed epidemią - sieć nie zecydowała się na skrócenie czasu pracy. Natomiast w placówkach zostały zaznaczone strefy bezpieczeństwa, które wskazują gdzie klienci powinni się zatrzymać, aby utrzymać prawidłową odległość od innych osób. Ograniczono również liczbę kupujących, którzy mogą w tym samym czasie zrobić zakupy. W strefie kas pojawiły się także ekrany z tworzywa sztucznego, które chronią kasjerów i klientów. Podczas zakupów można usłyszeć specjalne komunikaty informujące o konieczności korzystania z jednorazowych rękawiczek przy wybieraniu pieczywa i innych nieopakowanych produktów oraz zachowaniu bezpiecznej odległości od innych osób.

A Ty jak oceniasz obsługę klienta biorąc pod uwagę obecną sytuację? Jakie są Twoje wrażenia z ostatniej wizyty w sklepie? Jesteśmy ciekawi Twojej opinii! Oceń firmy, w których robisz zakupy tutaj

 

Twoja opinia się liczy!

Powiedz innym o swoich pozytywnych i negatywnych doświadczeniach

Dodaj opinię

Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja - dołącz do programu

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Zrozumiałem