Na ogólną ocene obserwacji wpływa nie tylko obsługa w punkcie sprzedaży, lecz również cały serwis od dnia 03-12.08.2011(tj.komunikacja telefoniczna i mailowa oraz przekazanie oferty). Znaleziona sentencja na stronie internetowej hurtowni: "STE MB, Twój partner od A do Z", nie ma przełożenia na rzeczywistość. Pierwszy kontakt (wizyta) z hurtownią nastąpił w dniu 03.08.2011 i dotyczyła wyceny projektu budwlanego na podstawie przedłożonych dokumentów. Podczas tej wizyty pracownik obsługi klienta zobowiązał się do wykonania oferty wyznaczając samemu termin realizacji na 10.08.2011. W dniu 11.08.2011 podczas kolejnej wizyty okazało się, że pracownik handlowy, który złożył deklarację wykonania wyceny przebywa na urlopie, lecz sprawę przekazał innemu przedstawicielowi firmy. Jak się okazało bez efektu. Tłumaczenie się urlopami nie było stosowne w tym wypadku. Natychmiastowo próbowano naprawić i błąd i zadeklarowano wykonanie tej wyceny i przesłanie jej drogą mailowo tego samego dnia do godz.12.00. Po raz kolejny nie zostało to dotrzymane. Trzeci i jak się wydaje ostatni kontakt z hurtownią został nawiązany telefonicze w dniu 12.08.2011 z zapytaniem o ofertę. Kolejne tłumaczenie "natężeniem pracy" i kolejna obietnica wykonania usługi w przeciągu godziny, co z racji złożoności projelktu z góry było rzeczą niemożliwą. Finalnie oficjalna odpowiedź hurtowni w żaden sposób nie była satysfakcjonujące. Były to dwa zdania z informacją nt. 2 główhych materiałów (z ok.30) wraz z ich ceną/za jednostką. W żaden sposób nie nawiązywało to do potrzeb projektu i nie daje obrazu przeglądu materiałowego względem innych punktów. Pozytywną i zarazem zgubną stroną hurtowni jest dobrze zrobiona i aktualizowana strona www. Zewnętrzna ekspozycja i porządek wewnątrz robią dobre wrażenie podczas pierwszego kontaktu. Niestety są to jedyne pozytywne strony, jakie podczas kontaktu udało się zaobserwować.
Silną stroną marketu jest z pewnością ekspozycja towaru - niezależnie od specyfiki artykułów, czy tzw. alejek handlowych. Ponadto działy, które sprawują bezpośrednią obsługę klienta (nabiał/ryby) są odpowiednio dostosowane do natężenia ruchu co zapobiega tworzeniu się nadmiernych kolejek i umożliwia obsługę na bieżąco, bez dłuższego oczekiwania. Wyjątkiem jest stoisko alkoholowe- w którym tworzą sie kolejki- posiadające 1 czynną kasę. Finalne "przejście" przez kasę mieści się w przedziale 5-15 minut, co podczas dużego ruchu zdaje się być w granicach tolerancji. Kasy samoobsługowe zdają się mieć tylu zwolenników ilu przeciwników. Z pewnością dla osób z niewielkimi zakupami stanowią znaczne oproszczenie, jednakże osoby z większą ilością zakupów, bądź większym gabarytem napotykają na problem braku możliwości pakowania zakupów przed zakończeniem całkowitego skanowania. Co prawda w poblliżu znajduje się personel, który wspiera kasowanie, jednakże nie wszystkie problemy są rozwiązywalne "on-line" co w szczególności dotyczy braku kodu na towarze ( a nie należy to do rzadkości). Szukając przyczyn braku kodu, można się domyślać, że w sferze logistyki znajdują się obszary do poprawy tzn. przyjęcie towaru, znakowanie materiału, brak kodów kreskowych w książeczkach dla kasjerów itp. Z drugiej strony patrząc pracownik obsługi kas, powinien być przygotowany na tego rodzaju zdarzenia. Co do całego personelu sklepu na terenie sprzedażowej, to nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Pracownicy są ubrani schludnie i zgodnie ze standardami. Podczas bezpośredniego kontaktu - tj. zaciągniecią informacji nt. sprzętu RTV/AGD pracownik co prawda nie potrafił od razu odpowiedzieć na zadane pytanie, jednakże wiedział gdzie się udać i szybko znalazł niezbędne informacje. Nie trwało to więcej niż 5 minut. Oferta asortymentowa hipermarketu jest bardzo rozbudowana. Widać, że market duży nacisk kładzie na propagowanie "atrakcyjnych cen", a to czasami wiąże się się stosunkiem jakości/ceny. Parking jest dostosowany do przyjęcia dużej ilości samochodów. Przed wyjściem znajdują sie zaparkowane samochody osobowe, ale to bardziej dotyczy kultury kierwoców. Warto jednak zwrócić uwagę na ten fakt i znaleźć rozwiazanie chociażby przez stawianie słupków (ale to zostaje w obszarze decyzyjności szczebla managerskiego). Na nie korzyść marketu na pewno ma wpływ stan toalet (wygląd i czystość).
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.