Opinia użytkownika: Leszek_112
Dotycząca firmy: Tesco
Treść opinii: Silną stroną marketu jest z pewnością ekspozycja towaru - niezależnie od specyfiki artykułów, czy tzw. alejek handlowych. Ponadto działy, które sprawują bezpośrednią obsługę klienta (nabiał/ryby) są odpowiednio dostosowane do natężenia ruchu co zapobiega tworzeniu się nadmiernych kolejek i umożliwia obsługę na bieżąco, bez dłuższego oczekiwania. Wyjątkiem jest stoisko alkoholowe- w którym tworzą sie kolejki- posiadające 1 czynną kasę. Finalne "przejście" przez kasę mieści się w przedziale 5-15 minut, co podczas dużego ruchu zdaje się być w granicach tolerancji. Kasy samoobsługowe zdają się mieć tylu zwolenników ilu przeciwników. Z pewnością dla osób z niewielkimi zakupami stanowią znaczne oproszczenie, jednakże osoby z większą ilością zakupów, bądź większym gabarytem napotykają na problem braku możliwości pakowania zakupów przed zakończeniem całkowitego skanowania. Co prawda w poblliżu znajduje się personel, który wspiera kasowanie, jednakże nie wszystkie problemy są rozwiązywalne "on-line" co w szczególności dotyczy braku kodu na towarze ( a nie należy to do rzadkości). Szukając przyczyn braku kodu, można się domyślać, że w sferze logistyki znajdują się obszary do poprawy tzn. przyjęcie towaru, znakowanie materiału, brak kodów kreskowych w książeczkach dla kasjerów itp. Z drugiej strony patrząc pracownik obsługi kas, powinien być przygotowany na tego rodzaju zdarzenia. Co do całego personelu sklepu na terenie sprzedażowej, to nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Pracownicy są ubrani schludnie i zgodnie ze standardami. Podczas bezpośredniego kontaktu - tj. zaciągniecią informacji nt. sprzętu RTV/AGD pracownik co prawda nie potrafił od razu odpowiedzieć na zadane pytanie, jednakże wiedział gdzie się udać i szybko znalazł niezbędne informacje. Nie trwało to więcej niż 5 minut. Oferta asortymentowa hipermarketu jest bardzo rozbudowana. Widać, że market duży nacisk kładzie na propagowanie "atrakcyjnych cen", a to czasami wiąże się się stosunkiem jakości/ceny. Parking jest dostosowany do przyjęcia dużej ilości samochodów. Przed wyjściem znajdują sie zaparkowane samochody osobowe, ale to bardziej dotyczy kultury kierwoców. Warto jednak zwrócić uwagę na ten fakt i znaleźć rozwiazanie chociażby przez stawianie słupków (ale to zostaje w obszarze decyzyjności szczebla managerskiego). Na nie korzyść marketu na pewno ma wpływ stan toalet (wygląd i czystość).