Towary zarówno w w witrynie jak i w sklepie świetnie wyeksponowany, co zachęciło mnie by dokładniej zapoznać się z ofertą firmy Vero moda. Towar został uporządkowany i klarownie podzielony na ten objęty przeceną i ten z nowej kolekcji. Ubrania przecenione ułożone został asortymentowo, co z pewnością usprawnia i przyspiesza 'polowanie' na okazyjny zakup. Towar z nowej kolekcji skomponowano kolorystycznie i stylistycznie, tak by klient bez trudu mógł odczytać nowe trendy i wybrać efektowny zestaw. Wszystkie te zalety składają się na najwyższą ocenę sklepu pod względem zachowania standardów visual merchandisingu.
Znacznym mankamentem okazał się całkowity brak zainteresowania sprzedawców obsługą klienta. Żaden ze nich nie zaoferował swojej pomocy przy wyborze, czy znalezieniu towaru, ani nie był dostępny przy przymierzalni, by dopytać o efekt mierzenia, bądź wymienić źle dobrany rozmiar na właściwy. W efekcie czego musiałam opuścić przymierzalnię , pozostawiając wszystkie swoje rzeczy i sama go poszukać. Szkoda, że żaden ze sprzedawców nie znajdował się w zasięgu.
Po zakończeniu mierzenia zwróciłam się o pomoc w ustaleniu czy interesujący mnie rozmiar jest dostępny w tym lub innym sklepie. Pani okazała się być bardzo miłą i pomocną osobą i myślę, że zdecydowanie ułatwiłaby i przyspieszyła mój zakup, gdyby sama wcześniej zaoferowała swoją pomoc. Inicjatywa leżała jednak po stronie klienta.
Ogólne wrażenie po odwiedzeniu sklepu jest dobre, troszkę więcej inicjatywy ze strony sprzedawców i będzie super!
Pozytywne obserwacje:
-Przywitanie klienta wchodzącego do sklepu (kontakt wzrokowy uśmiech);
-Postawa otwarta, świetny wygląd (strój i makijaż);
-Inicjatywa sprzedażowa ze strony sprzedawcy;
-Świetne rozpoznanie potrzeb klienta;
-Prezentacja kilku produktów spełniających oczekiwania klienta (język korzyści ułatwiający dokonanie wyboru);
-Udana próba cross selling (zaproponowanie produktu komplementarnego do wybranego przez klienta, zapytanie 'Czy potrzebuje Pani jeszcze jakiś inny produkt, który mogłabym pomóc dobrać?)
-Zaproszenie do kasy, podziękowanie za transakcję i pożegnanie klienta;
-Zaproszenie do ponownego odwiedzenia sklepu.
Obsługa od początku do końca przeprowadzona wzorowo.
Negatywne obserwacje:
-brak zainteresowania klientem, który wszedł do sklepu (brak przywitania, kontaktu wzrokowego);
- klient jest inicjatorem akcji sprzedażowej (sam prosi o pomoc);
-niewystarczające rozpoznanie potrzeb klienta (proponowanie produktów, które nie spełniają oczekiwań klienta);
-niewystarczająca wiedza o produktach (sposób aplikacji), brak języka korzyści (klient nie czuje różnicy pomiędzy produktami z różnego przedziału cenowego/różnych marek);
-nie została podjęta próba cross-selling;
Pozytywne obserwacje:
-ekspedientka po 'zagajeniu' ze strony kupującego utrzymuje kontakt wzrokowy, jest uśmiechnięta i miła, postawa otwarta;
-świetny wygląd (ubranie, makijaż);
-zaproszenie do ponownego odwiedzenia sklepu, uśmiech i pożegnanie;
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.