Urząd Stanu Cywilnego w Krakowie

(2.99)

Dodaj opinię

Firma nie otrzymała jeszcze żadnego certyfikatu jakości obsługi.

Firma nie korzysta z możliwości odpowiadania swoim klientom.

Firma nie jest aktywnym uczestnikiem Polskiego Programu Jakości Obsługi.

Opinie (5 z 7)

Dzisiejszą wizytę w...
Dzisiejszą wizytę w Urzędzie Stanu Cywilnego na os. Zgody poprzedziłam wizytą na stronie internetowej, bowiem chciałam upewnić się co do godzin otwarcia. Strona internetowa urzędu zamieszczona w BIP zawiera nieaktualne godziny pracy urzędu. Jest tzw. ułatwienie rezerwacja internetowa wizyty, ale tylko na stronie w formie opisu, w praktyce nie działa. Infolinia urzędu na którą dzwonię na szczęście działa, za drugim razem rozmowa podjęta przez Panią. To tutaj dowiaduję się, że urząd czynny do 18 i co ważne codziennie. Uzyskałam informacje co do potrzebnych dokumentów, miło, rzeczowo /telefonowałam w godzinach dopołudniowych/. Sama wizyta w urzędzie przebiega szybko - kilkanaście minut. Po wejściu do korytarza wypełniam wniosek o dowód. wnioski rozłożone na stoliku obok portierni. Pobieram bloczek i czekam. Czytam komunikat z karteczki ile osób przede mną. Udaję się w tzw. dalszą część korytarza, pusto, nie ma petentów. Za szklanymi drzwiami urzędu widzę stanowisko pracy jednej z osób, nikogo tam nie ma. Moja sprawa ma być załatwiana za innymi drzwiami szklanymi, przy innym stanowisku widzę urzędnika przy biurku, w środku nie ma klientów. Czekam, bowiem pomyślałam, że Pani być może jeszcze jakieś dokumenty wypełnia ale z pewnością za chwilę pokarze się mój numerek i będę mogła wejść. Mija kilka minut nic się nie dzieje. Postanawiam wejść i zapytać, kiedy będę przyjęta. Okazuje się się, że Pani nie miała żadnej informacji informatycznej w systemie, że ktoś oczekuje. Na szczęście szybko i sprawnie przyjmuje wniosek, udziela informacji kiedy prawa będzie załatwiona. Stanowisko obsługi klienta czyste, pomieszczenie dobrze oświetlone, na korytarzu krzesła, stolik, gdzie możemy wypełniać dokumenty. Awaryjny system strony internetowej, nieaktualne informacje na stronie urzędu, awaria urządzenia z tzw. bloczkami nie świadczą dobrze o tym miejscu. Gdyby nie te pozornie błahe elementy, nie miałabym uwag.

czystairlandia

25.01.2012

Placówka

Kraków, os. Zgody 2

Nie zgadzam się (4)
Byłam w urzędzie...
Byłam w urzędzie dzisiaj, ponieważ miałam do odbioru dowód osobisty. Czas oczekiwania od momentu złożenia wniosku mimo informacji na otrzymanej kartce z terminem miesięcznym nie był długi. Procedura trwała dwa tygodnie. Dzisiaj jednak moja ocena nie będzie aż tak wysoka. Po wejściu do budynku skierowałam się do automatu w celu pobrania bloczka do punktu wydawania dokumentu. Komunikat na ekranie brzmiał, że terminy odbioru należy ustalać indywidualnie limit na dzisiejszy dzień się wyczerpał - brak wolnych bloczków. |Pomyślałam, że coś jest raczej nie tak, rozumiem kolejka do wniosków - być może dużo oczekujących, ale odbiór nie powinien być limitowany tym bardziej, że miałam decyzję urzędową o tzw. przyspieszonym wyrobieniu dokumentu. Spytałam pana z portierni o co w tym chodzi, powiedział, że automat jest zepsuty. Jest poniedziałek, dużo osób w urzędzie, godziny dopołudniowe awaria urządzenia i nikt sobie z tego nic nie robi. Udałam się do stanowiska na korytarz, gdzie można odbierać gotowe dokumenty. Pokój dobrze oznaczony. Kolejka oczekujących spora. Kilkanaście minut oczekiwania, wchodzę do środka - stanowisko n 6. Podaję panu kwitek potwierdzenia, prosi mnie o dokument tożsamości. Sprawnie obsługuje, wydaje stosowny dokument. Obsługa uprzejma, stara się nie przedłużać procedur. Na korytarzu zwróciłam uwagę, czy są dostępne druki wniosków. były rozstawione przy stolikach. Korytarz czysty, ustawiony automat z napojami.

czystairlandia

23.08.2011

Placówka

Kraków, os. Zgody 2

Nie zgadzam się (2)
Urząd, którego obserwacja...
Urząd, którego obserwacja dotyczy działa dla dzielnicy Kraków-Nowa Huta. Pilnie musiałam złożyć wniosek o dowód osobisty dla dziecka. Po wejściu do urzędu, tuż przy portierni znalazłam stolik z wnioskami. Tutaj też znajduje się tzw. punkt w którym odbiera się bloczek do kolejki. Kilka minut trwało zanim wypełniłam wniosek, dzieci siedziały koło mnie i czekały, a informacji co i gdzie załatwić udzielił miły Pan z portierni. Zapewnił, że spokojnie można wypełniać wniosek, bo kolejki dużej do okienek, gdzie składa się dokumenty nie ma. Sympatycznie pomagał petentom, którzy pytali o coś, przez chwilkę rozmawiał też z moimi dziećmi. W przeciągu kilku minut oczekiwania rozległ się sygnał dźwiękowy, na wyświetlaczu pojawił się mój numer stanowiska 5. Pani, która odbierała dokumenty okazała się przesympatycznym urzędnikiem. Sprawdziła poprawność wypełnienia wniosku, udzieliła wszystkich informacji. Szybka i uprzejma obsługa. Dziecko spytało z ciekawości dlaczego zdjęcia do dowodu są tzw. lewego profilu. Pani bardzo ciekawie i uprzejmie odpowiedziała. Zapisała nr telefonu do urzędu, podała mi adres strony, aby samemu sprawdzić, czy sprawa za kilka dni jest załatwiona. Czas oczekiwania na załatwienie już w urzędzie tej sprawy nie był długi, kompetentna obsługa, grzeczna, miła. Druki na stolikach wystawione, miejsca do siedzenia, stoliki są. Wystawiam najwyższą ocenę, bowiem nie często spotykamy tak przyjaznych i miłych urzędników !

czystairlandia

07.08.2011

Placówka

Kraków, os. Zgody 2

Nie zgadzam się (1)
Załatwienie sprawy poprzez...
Załatwienie sprawy poprzez wydanie odpisu aktu urodzenia wymagało z mojej strony osobistego stawiennictwa w urzędzie. Mimo szczerej chęci załatwienia i złożenia wniosku poprzez e-urząd nie byłam w stanie wykonać całej procedury, proces czasochłonny, a nie mamy pewności, że spawa zostanie załatwiona w ten sam dzień. W zależności od roczników które obejmują wnioski sprawy załatwiane w różnych pokojach, na różnych pietrach. Na parterze, tuż koło dziennika podawczego tablica z rozdzielnikiem i informacją gdzie należy się udać. I to ta dobra strona, bo we właściwym miejscu już ciężko o stosowne informacje. Okienko zamknięte, ale nad okienkiem tablica, iż tutaj możemy złożyć wniosek i odebrać dokument. Na korytarzu jeden stojak - jakieś ulotki /kartki oceniające działanie urzędu/ ale brak czytelnej informacji, iż tutaj tez są wnioski. Stolik jeden do wypełniania dokumentów, kilka ławek. Podchodzę do okienka, kilka minut czekam, widzę, że pracownik w środku zajęty, ale nie reaguje na klienta. Po kilku minutach podchodzi i pyta, czy mam wypełniony wniosek - wskazuje, że są wyłożone. To ten stojak z "ankietami" gdzie można szukać wniosków, kolejne osoby później jak obserwuję tak samo są odsyłane do stojaka. Przydałaby się czytelna i widoczna informacja tytułem: wnioski, bo to co wystawione urzędowego miejsca nie przypomina. Po kilku minutach trafiam pod okienko, obsługuje mnie starszy pracownik, który z miejsca wyraża zdziwienie, że jechałam przez miasto a mogłam ten dokument odebrać w innym urzędzie /o to na marginesie pytałam na infolinii, ale Pani stwierdziła stanowczo , że dostanę ten dokument tylko na Lubelskiej/ . Na szczęście czas oczekiwania nie był długi. Pan poprosił o sprawdzenie danych i podpis na wniosku. Uprzejmie i grzecznie potraktował mnie, jako petenta.

czystairlandia

31.07.2011

Placówka

Kraków, Lubelska 27

Nie zgadzam się (3)
Obserwacja dotyczy działania...
Obserwacja dotyczy działania infolinii Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Lubelskiej 27 w Krakowie oraz działania obsługi usługi tzw. e-urząd. Potrzebowałam odpis aktu urodzenia, w związku z tym, ze mieszkam na terenie innej dzielnicy, gdzie tez jest urząd wykonałam telefon z zapytaniem gdzie mam zgłosić wniosek o wydanie powyższego dokumentu. Zanim trafiłam do właściwej osoby przerzucanie z linii na linię telefoniczną bowiem przypisane są linie do roczników urodzenia. Ponieważ zgłoszenie urodzenia przed laty obejmowało ten urząd Pani uświadomiła mnie, że tylko tutaj mogę odebrać potrzebny dokument. Miałam pytania dotyczące obsługi działania e-urzędu, a dokładnie czy wniosek złożony przez internet w danym dniu zostanie rozpatrzony w tym samym dniu i będzie do odbioru w godzinach pracy. Niestety znajomość zasad działania programu przez osobę obsługującą infolinię była znikoma, dowiedziałam się, że trzeba zaznaczyć. Odpowiedź na moje pytanie nie była pełna. Nie chciałam ryzykować czasem oczekiwania, bowiem potrzebowałam w tym dniu załatwić sprawę. Trudno też było uzyskać informację, jak długi jest czas oczekiwania w danym dniu po dokumenty.

czystairlandia

31.07.2011

Placówka

Nie zgadzam się (3)

Urząd Stanu Cywilnego w Krakowie

Jesteś właścicielem tego miejsca?

Poinformuj nas i przejmij zarządzenie wizytówką tej firmy.

Firma nie jest uczestnikiem
Polskiego Programu
Jakości Obsługi
Zobacz więcej

Czy te firmy wypadają lepiej niż Urząd Stanu Cywilnego w Krakowie?

Zgadzasz się z ostatnią opinią na temat firmy?