Opinia użytkownika: czystairlandia
Dotycząca firmy: Urząd Stanu Cywilnego w Krakowie
Treść opinii: Dzisiejszą wizytę w Urzędzie Stanu Cywilnego na os. Zgody poprzedziłam wizytą na stronie internetowej, bowiem chciałam upewnić się co do godzin otwarcia. Strona internetowa urzędu zamieszczona w BIP zawiera nieaktualne godziny pracy urzędu. Jest tzw. ułatwienie rezerwacja internetowa wizyty, ale tylko na stronie w formie opisu, w praktyce nie działa. Infolinia urzędu na którą dzwonię na szczęście działa, za drugim razem rozmowa podjęta przez Panią. To tutaj dowiaduję się, że urząd czynny do 18 i co ważne codziennie. Uzyskałam informacje co do potrzebnych dokumentów, miło, rzeczowo /telefonowałam w godzinach dopołudniowych/. Sama wizyta w urzędzie przebiega szybko - kilkanaście minut. Po wejściu do korytarza wypełniam wniosek o dowód. wnioski rozłożone na stoliku obok portierni. Pobieram bloczek i czekam. Czytam komunikat z karteczki ile osób przede mną. Udaję się w tzw. dalszą część korytarza, pusto, nie ma petentów. Za szklanymi drzwiami urzędu widzę stanowisko pracy jednej z osób, nikogo tam nie ma. Moja sprawa ma być załatwiana za innymi drzwiami szklanymi, przy innym stanowisku widzę urzędnika przy biurku, w środku nie ma klientów. Czekam, bowiem pomyślałam, że Pani być może jeszcze jakieś dokumenty wypełnia ale z pewnością za chwilę pokarze się mój numerek i będę mogła wejść. Mija kilka minut nic się nie dzieje. Postanawiam wejść i zapytać, kiedy będę przyjęta. Okazuje się się, że Pani nie miała żadnej informacji informatycznej w systemie, że ktoś oczekuje. Na szczęście szybko i sprawnie przyjmuje wniosek, udziela informacji kiedy prawa będzie załatwiona. Stanowisko obsługi klienta czyste, pomieszczenie dobrze oświetlone, na korytarzu krzesła, stolik, gdzie możemy wypełniać dokumenty. Awaryjny system strony internetowej, nieaktualne informacje na stronie urzędu, awaria urządzenia z tzw. bloczkami nie świadczą dobrze o tym miejscu. Gdyby nie te pozornie błahe elementy, nie miałabym uwag.