Opinia użytkownika: czystairlandia
Dotycząca firmy: Urząd Stanu Cywilnego w Krakowie
Treść opinii: Załatwienie sprawy poprzez wydanie odpisu aktu urodzenia wymagało z mojej strony osobistego stawiennictwa w urzędzie. Mimo szczerej chęci załatwienia i złożenia wniosku poprzez e-urząd nie byłam w stanie wykonać całej procedury, proces czasochłonny, a nie mamy pewności, że spawa zostanie załatwiona w ten sam dzień. W zależności od roczników które obejmują wnioski sprawy załatwiane w różnych pokojach, na różnych pietrach. Na parterze, tuż koło dziennika podawczego tablica z rozdzielnikiem i informacją gdzie należy się udać. I to ta dobra strona, bo we właściwym miejscu już ciężko o stosowne informacje. Okienko zamknięte, ale nad okienkiem tablica, iż tutaj możemy złożyć wniosek i odebrać dokument. Na korytarzu jeden stojak - jakieś ulotki /kartki oceniające działanie urzędu/ ale brak czytelnej informacji, iż tutaj tez są wnioski. Stolik jeden do wypełniania dokumentów, kilka ławek. Podchodzę do okienka, kilka minut czekam, widzę, że pracownik w środku zajęty, ale nie reaguje na klienta. Po kilku minutach podchodzi i pyta, czy mam wypełniony wniosek - wskazuje, że są wyłożone. To ten stojak z "ankietami" gdzie można szukać wniosków, kolejne osoby później jak obserwuję tak samo są odsyłane do stojaka. Przydałaby się czytelna i widoczna informacja tytułem: wnioski, bo to co wystawione urzędowego miejsca nie przypomina. Po kilku minutach trafiam pod okienko, obsługuje mnie starszy pracownik, który z miejsca wyraża zdziwienie, że jechałam przez miasto a mogłam ten dokument odebrać w innym urzędzie /o to na marginesie pytałam na infolinii, ale Pani stwierdziła stanowczo , że dostanę ten dokument tylko na Lubelskiej/ . Na szczęście czas oczekiwania nie był długi. Pan poprosił o sprawdzenie danych i podpis na wniosku. Uprzejmie i grzecznie potraktował mnie, jako petenta.