Drabas

(0.92)

Dodaj opinię

Firma nie otrzymała jeszcze żadnego certyfikatu jakości obsługi.

Firma nie korzysta z możliwości odpowiadania swoim klientom.

Firma nie jest aktywnym uczestnikiem Polskiego Programu Jakości Obsługi.

Opinie (17 z 60)

Kierowca nie zatrzymał...
Kierowca nie zatrzymał się na przystanku który ma w rozkładzie. Stwierdził że to moja wina, pomimo próśb nie chciał mnie wypuścić z busa. Zatrzymał się dopiero po około 2km, poza miastem, około godziny 21 w śnieżną zimę. Na koniec jeszcze mnie zwyzywał. Na prawdę strach z nimi jeździć. Dziewczyna z którą jechałam stwierdziła że to nie pierwszy raz kiedy spotkała się z takim traktowaniem

Klient_3L8Lv

07.12.2023

Kontakt online

Nie zgadzam się (0)
Jedna gwiazdka za...
Jedna gwiazdka za obsługę autobusami linii do Wisły w okresach szczytowych. Reszta poniżej krytyki. Ciasne busy, kierowcy nie wydający biletów na krótszych trasach i oczywiście jazda na trasie bez przestrzegania ograniczeń prędkości. Dramat.

Niezweryfikowany Klient_MZEG

11.02.2022

Kontakt online

Nie zgadzam się (0)
Podziękowania dla przemiłego...
Podziękowania dla przemiłego P.kierowcy (dane osobowe pracownika usunięte przez administratora - RODO)

niezalogowany-uzytkownik

16.07.2021

Placówka

Nie zgadzam się (0)
Gratulacje dla firmy....
Gratulacje dla firmy. Po roku pandemii nadal życzą sobie płatności za bilet gotówką. Wow, co za skansen.

Niezweryfikowany Klient_JWkT

01.04.2021

Placówka

Katowice, pl. Skargi

Nie zgadzam się (1)
Obsługiwał mnie najmilszy...
Obsługiwał mnie najmilszy kierowca na świecie, dużo podróżuje publicznymi środkami transportu i takiej obsługi nigdy nie doświadczyłam! Do tego ceny naprawdę przystępne bo niestety teraz dużo się płaci, a tutaj mają przyzwoite polecam!

Niezweryfikowany Klient_IDUX

13.08.2020

Placówka

Nie zgadzam się (0)
Busy przepełnione, brak...
Busy przepełnione, brak klimatyzacji, co przy takich upałach jest katorgą. Przy przejeździe ostatnim kursem zna linii Wisła - Katowice mało co a nie wsiadłabym do busa, co było spowodowane zapełnionymi juz miejscami oraz pasażerami, którzy gotowi są zadzwonić na policję, ponieważ jedzie więcej ludzi. Jest okres wakacyjny a firma doskonale wie, które kursy są bardziej oblegane, ale nic z tym nie robi.

zarejestrowany-uzytkownik

05.08.2017

Kontakt online

Nie zgadzam się (1)
Facet siedzący w...
Facet siedzący w infolini to jest TOTALNA PORAZKA. Raz wysiadlem i zostawilem plecak w drabasie to w infolini powiedzieli mi ze to nie jest ich sprawa po czym koles sie rozlaczyl. Modle się o konkurencje w Jastrzebiu dla tej nędznej firmy.

zarejestrowany-uzytkownik

08.06.2017

Placówka

Katowice, pl. Skargi

Nie zgadzam się (1)
Z usług tej...
Z usług tej firmy przewozowej często korzystam jadąc do stolicy województwa i nigdy nie miałam problemów z pracownikami tej firmy. Kierowcy są uprzejmi, pomocni. Usługa oferowana przez firmę jest dostosowana pod klienta. Kiedyś zdarzyło się nawet, że Pan kierowca kończąc kurs podwiózł mnie w inne miejsce niż przystanek, który znajduje się znacznie dalej od mojego miejsca zamieszkania. Obsługa zatem jest kompetentna, pomocna i wyrozumiała dla osób jadących po raz pierwszy.

Paulina_1730

02.03.2016

Placówka

Żory, Żory x

Nie zgadzam się (12)
Specjalnie założyłam tutaj...
Specjalnie założyłam tutaj konto by uświadomić ludziom jak działa firma Drabas. Nigdy nie marudziłam i nie wydziwiałam jeżeli chodzi o transport z Jastrzębia-Zdroju do Katowic, bo nie miałam wielkiego wyboru - samochód bądź autobus. Chciałam także podkreślić, że nie jestem pasażerem, który raz podążał tą linią, więc moja opinia, to wielokrotne męki wynikające z konieczności wyboru tej firmy. Drabas, to niestety konieczny i JEDYNY wybór.. i tu zaczyna sie przygoda. Dosłownie. Nigdy nie wiem czy będąc 10 minut przed czasem zdąże na autobus. Chociaż bywa i tak, że czekam pół godziny na przystanku, a tu ani nie widać, ani nie słychać... Po czym wsiadam zrelaksowana pół godzinnym siedzeniem na przystanku i wiem, że już na pewno nie zdąże na zajęcia. Oczywiście firma Drabas zasponsorowała mi darmowe 30 minut na przystanku, więc po co mam SIEDZIEĆ w autobusie. Postoje sobie, przecież powinnam się cieszyć, że w ogóle dostąpiłam zaszczytu zmieszczenia się do busa... a raczej - busika. Godzina 8 rano, po co podstawić większy autokar? No właśnie. Po co. I wreszcie.. gwałtownie ruszamy z predkością 50km/h w strone Katowic (chociaż bywają i kierowcy - piraci drogowi, gdzie przy wykonywanych manewrach całe życie przelatuje nam przed oczami). Oczywiście pomijam już absurdalną kwote 11zł za bilet, równocenny dla kilkuletniego dziecka, studenta czy emeryta. Jest to wręcz przykre, że za takie warunki płacę tyle samo ile za trase Katowice-Wrocław inną linią, gdzie warunki są skrajne różne. Jest tam miejsce na bagaż, miła obsługa, autokar podstawiony na czas, dojazd na czas, wifi, miejsce na nogi, a trasa to nie 60 a 200 kilometrów. Hmm.. a cena ta sama.. ciekawe. Nie raz także spotkałam się z tym, że kierowcy byli opryskliwi. Gdy biegłam na autobus, który i tak planowo miał jeszcze 2-3minuty do odjazdu, kierowca zamyka drzwi i pośpiesznie odjeżdża. Był to ostatni autobus, którym mogłabym zdążyć na kolejny już na miejscu, więc wsiadam z bratem w samochód, w międzyczasie dzwonie do koleżanki, która jest w drabasie żeby poprosiła kierowce o to aby zjechał na przystanek, słyszę - "Nie zjedzie Ci. Jak do niego podeszłam kiedy zamknął Ci drzwi przed nosem, to odpowiedział - trudno, mogła szybciej biec" Ostatecznie po 3 telefonach i błaganiach, kierowca zatrzymał się przed samym wjazdem na wiślanke. Jeszcze usłyszałam słowa gratulacji, że dałam rade go dogonić. Kierowcy było bardzo do śmiechu, natomiast mi - nie. Wracając. Konkretnie do dzisiejszej trasy Katowice-Jastrzębie godzina 17.40 Autobus wypchany do granic możliwości, gwałtownie hamujący kierowca i Ty, jak ziarnko w pudełku wrzuconym do pralki. Nie wspominam już o tym jak duszno jest w tych busikach. Nie ma się czego złapać, gdzie obrócić a jedyną możliwością asekuracji jest drugi pasażer przed Tobą. Warto się dobrze ustawić, ponieważ czasami nie lądujemy na miękkiej puchowej kurtce, a na twardym elemencie wyposażenia autobusu, jakim jest m.in - barierka lub walizka innego podróżującego, bo przecież zapomniałam też dodać, że kierowcy zazwyczaj nie chce się wyjść otworzyć bagażnika. Ale może właśnie tak pracownicy dbają o rozrywkę dla pasażerów? Kto wie.. Podsumowując jestem bardzo negatywnie nastawiona do tej firmy. Zero jakichkolwiek standardów, to razi najbardziej. Brak poczucia bezpieczeństwa. Wysoka cena biletów. Mega duchota, pomimo uchylonego mikromini szyberdachu. Podjeżdżając na przystanek aż chce sie wybiec w podskokach, zaczerpnąć powietrza, rozprostować nogi, uśmiechnąć się, że jest się całym i zdrowym. To niczym oswobodzenie z więziennych kajdanów - ogromna ulga. Jednak czy o to chodzi? Czekam na odważnego, który wytoczy działo i powstanie konkurencja dla firmy Drabas. I choćbym miałą płacić więcej, a czuć się bezpiecznie i po wyczerpującym dniu mając możliwość wygodnie usiąść fotelu, to zdecydowanie odrzuciłabym męki podróżowania liniami Drabas.

Marysiowe

01.05.2015

Placówka

Żory, Żory x

Nie zgadzam się (2)
Totalna porażka, w...
Totalna porażka, w Rybniku trzeba czekać przynajmniej pół godziny wcześniej, bo nigdy nie wiadomo, kiedy szanowny kierowca zdecyduje się odjechać. Za to w Wodzisławiu można sobie czekać wcześniej, żeby na pewno się zabrać, jak się jedzie do Rybnika to jest się pasażerem drugiej kategorii, ktoś kto przybiegł na ostatnią chwilę pojechał, a moja schorowana matka została wyproszona, mimo, że na przystanku była pierwsza. Jechała zostać z dziećmi, straciłam pieniądze na paliwo tam i z powrotem i nie wiem czy nie stracę pracy, za godzinne spóźnienie do.

zarejestrowany-uzytkownik

02.03.2015

Placówka

Katowice, pl. Skargi

Nie zgadzam się (2)
Często korzystam z...
Często korzystam z usług firmy Drabas i mam wyrobioną opinię na temat tego przewoźnika. Opinia niestety jest bardzo zła.Busy przewożące ludzi często nie są w najlepszym stanie technicznym.Kierowców nie da się zrzucić do jednego worka i wydać jednej opinii, gdyż o każdym z nich można napisać coś innego. Jedni są mili i uprzejmi, drudzy natomiast traktują pasażerów jak zło konieczne.

ART_4

06.12.2013

Placówka

Żory, Żory x

Nie zgadzam się (3)
Podczas korzystania z...
Podczas korzystania z usług transportowych po wejściu do autokaru okazało się że szyba jest pęknięta, kierowca każdemu komunikował że będzie przesiadka, bardzo dobra organizacja i szybka podmiana autokarów sprawiła że każdy było zdziwiony i mile zaskoczony że pomimo problemu pojechaliśmy w dość długą trasę

zarejestrowany-uzytkownik

30.10.2013

Placówka

Katowice, pl. Skargi

Nie zgadzam się (6)
Obsługa na trasie...
Obsługa na trasie Kraków - Wodzisław Śl. - Kraków często brudnymi, małymi, rozwalonymi busami. Słaba dbałość o klienta i jego wygodę.

Edyta_543

22.09.2013

Placówka

Żory, Żory x

Nie zgadzam się (0)
Planowałam kurs do...
Planowałam kurs do Jastrzębia. Sprawdziłam rozkład jazdy na stronie internetowej. Na przystanek przyszłam 15 min wcześniej, bus stał, ale kierowcy nie było. Poszłam jeszcze w tym czasie do sklepu. Byłam ponownie 10 min później - okazało się, że autobus jest pełny. Na szczęście były jeszcze 3 miejsca wolne. Droga przebiegła wg rozkładu jazdy i informacji podanej na stronie. Do Jastrzębia dojechałam w 1 godz. i 5 min. (przystanek przy McD.) Bus dość wygodny, choć było odrobinę chłodno. Ceny promocyjne przypuszczam wymuszone przez niedawno powstałą konkurencję. Jednak ogólnie szybko i sprawnie.

zarejestrowany-uzytkownik

21.01.2012

Placówka

Katowice, pl. Skargi

Nie zgadzam się (12)
1) wiedza i...
1) wiedza i kompetencje personelu - kierowcy najwyraźniej sfrustrowani, wyładowują złość na klientach, niejednokrotnie byłam świadkiem niegrzecznych odzywek w kierunku kupujących bilet. Nie umieją też udzielić prawidlowych informacji w kwestii rozkładu jazdu. 2) Zachowanie i wygląd personelu - jak wyżej, brak kultury osobistej rzuca się w oczy:/ Proba zlozenia skargi lub chocy skontaktowania sie z wlascicielem firmy skonczyla sie tym, iz zostalam zwyzywana przez jakas pania z ochrony. 3) Oferta, cena - ceny wyższe niz u konkurencji, a zdecydowanie gorszy komfort jazdy. Czeste spoznienia, przeladowane busy...brak znizek i biletow dla stalych klientow. 4) Organizacja i czas obsługi - czeste spoznienia, nieraz trzeba czekac na bus nawet 20 minut, a wszystkie kursy rozmijaja sie z rokladem jazdy, ktory funkcjonuje chyba wirtualnie. 5) Wygląd miejsca obsługi - busy niby czyste, ale widac, ze pod wzgledem technicznym nie sa tu cuda techniki...

zarejestrowany-uzytkownik

13.12.2011

Placówka

Żory, Żory x

Nie zgadzam się (2)
Widzę, że dawno...
Widzę, że dawno nikt tutaj nie zaglądał i nie wyrażał swej opinii o firmie Drabas. Dlatego też pragnę zapoczątkować dyskusję na temat tej firmy i jakości świadczenia przez nią usług transportowych. Chyba wielu z Was zauważyło, ze cena biletu BARDZO wzrosła w przeciągu niedługiego czasu, co więcej - autobusy jeżdżą niejednokrotnie inaczej aniżeli wskazuje rozkład. Ponadto ludzie ściśnięci są jak "śledzie w beczce" i to tylko dlatego, ze w piątkowe popołudnie/wieczór przewoźnik podstawia małego busa zamiast normalnych rozmiarów, adekwatnego do liczby pasażerów oczekujących. Ponadto w busach bardzo często jest po prostu zimno i jak człowieka wysiada po ponad godzinie jazdy to jak sopel lodu. Kierowcy są opryskliwi i niejednokrotnie chamscy - niestety, ale to jest wynik nieszczęsnego monopolu. Ciekawa jestem jak długo jeszcze pociągną w ten sposób..?? Mam nadzieje, że doczekam ich upadku, bo traktowanie ludzi jak bydła nie może trwać długo. Szkoda tylko, ze PRAWIE konkurencyjna firma "Bus Brothers" nie jeździ z Jastrzębia, tylko z Cieszyna i rzeczywiście nie stanowi dla nich większego zagrożenia. Ale może znajdzie się za niedługo ktoś, kto otworzy taką firmę i wówczas szanowny Drabas będzie jeszcze dopłacał klientom, by z nim jeździli. Pozdrawiam dzwoneczek

zalogowany_użytkownik

24.10.2011

Placówka

Nie zgadzam się (1)
Obserwacja dotyczyła firmy...
Obserwacja dotyczyła firmy przewozowej Drabas, która realizuje przewozy na trasie Jastrzębie - Katowice. Ogólnie firma w porządku, jednak nie podoba mi się w niej to, że szefostwo firmy, wie kiedy korzysta z ich usług najwięcej pasażerów, a jednak to nic z tym nie robią. Autobusy w godzinach porannych są przepełnione. Czasami człowiek czuje się w nich jak sardynki w puszcze a i tak za bilet musi zapłacić.

Katarzyna_168

26.11.2009

Placówka

Żory, Żory x

Nie zgadzam się (20)

Drabas

Jesteś właścicielem tego miejsca?

Poinformuj nas i przejmij zarządzenie wizytówką tej firmy.

Firma nie jest uczestnikiem
Polskiego Programu
Jakości Obsługi
Zobacz więcej

Czy te firmy wypadają lepiej niż Drabas?

Zgadzasz się z ostatnią opinią na temat firmy?

Bardzo źle.
Bardzo źle.