Regionalny Dworzec Autobusowy w Krakowie

(3.33)

Dodaj opinię

Firma nie otrzymała jeszcze żadnego certyfikatu jakości obsługi.

Firma nie korzysta z możliwości odpowiadania swoim klientom.

Firma nie jest aktywnym uczestnikiem Polskiego Programu Jakości Obsługi.

Opinie (9 z 10)

Moja obserwacja dotyczy...
Moja obserwacja dotyczy Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie. Najbardziej nie spodobało mi się to, że od strony wyjścia dawnego tunelu Magda wejście na dworzec PKS było zamknięte. Na dworcu było niezbyt czysto. Wiedziałam, ze busy do Katowic odjeżdżają z dolnej płyty dlatego mało przyjemną klatką schodową zbiegłam po śliskich i brudnych schodach na dolną płytę. Tam był nie przyjemnych zapach, było szaro buro i ponuro i niezbyt czysto.

Magika

15.11.2012

Placówka

Kraków, bosacka 18

Nie zgadzam się (0)
Dworzec autobusowy urządzony...
Dworzec autobusowy urządzony średnio, nie powiem zeby źle, poczekalnia i kasy zadbane jednak cała reszta pozostawia wiele do życzenia. Jest przede wszystkim ciasny, nie raz widziałam jak autobusy przeciskają się między innymi. POwinien mieć więcej miejsca i więcej czystości, bo na dolnej płycie często jest brudno

zalogowany_użytkownik

16.10.2012

Placówka

Kraków, da

Nie zgadzam się (0)
Obserwacja dotyczy zakupu...
Obserwacja dotyczy zakupu biletów autobusowych. Sobotnie popołudnie wybrałam się na dworzec, ponieważ chciałam zakupić bilety na kurs autobusowy wieczorny i mieć pewność, że uda mi się tym kursem jechać. Budynek w którym odbywa się sprzedaż biletów oprócz kas dworcowych ma także tzw. przechowalnie bagażu /automaty/, punkt informacji a także inne lokale usługowe /sprzedaż biletów międzynarodowych/, kantor, kiosk typu ruch, punkt gastronomiczny. Po wejściu do środka widać czekających pasażerów na swój kurs, są miejsca do siedzenia. Czysto, bez zaduchu jak bywa na poczekalniach, mijam tą część dworca i kieruję się w stronę kas. Dwie kasy czynne, ni ma kolejki. W okienku kasowym umieszczona informacja, że płatność kartą należy zgłosić przed zakupem, stanowisko obsługi czyste, bez jakiś reklam typu wyłożone ulotki. Kupuję bilety na potrzebny kurs. Transakcja sprawna, otrzymuję druk fiskalny - jeden paragon na którym wyróżnione są 3 bilety. Kasjerka nie spytała czy potrzebuję trzy oddzielne bilety, chociaż każdy z nich był na ten sam kurs. Z paragonu odczytuję informację:oznaczone miejsca, numer kursu, relacja i bardzo istotna informacja: podane stanowisko odjazdu. Obsługiwana byłam w kasie kursów międzymiastowej ekspresowej:sprawnie, kompetentnie. Tablica z rozkładami jazdy wyświetlała kursy, które akurat miały się odbyć. Zapowiedzi, które było słychać o odjazdach wyraźne - przynajmniej w środku budynku jednak jednym ciągiem zapowiadane pod rząd kilka kursów, nie powtarzane, nie do odróżnienia dla kogoś, kto akurat znalazł się w tym miejscu i próbuje odnaleźć istotne informacje w tym potoku słów. Przeraźliwe przeciąganie przez pana zapowiadającego kurs - słychać tylko "na dolnej/górnej płycieeeee", wypadałoby wyraźnie wskazać numer stanowiska!

czystairlandia

27.09.2012

Placówka

Kraków, bosacka 18

Nie zgadzam się (0)
Przyjazd na regionalny...
Przyjazd na regionalny Dworzec Autobusowy nie należy do przyjemności, zwłaszcza gdy trzeba wysiadać z autobusu na dolnym poziomie, który według mnie jest brudnym, szarym, zanieczyszczonym i ciemnym garażem, niż nowoczesnym dworcm, który miał być tu w planach. Brak powietrza, smród spaliin, ciasnota i brak bepiecznych ciągów komunikacyjnych dla pasażerów to najważniejsze mankamenty. Już nie wspomnę o braku miejsc do siedzenia czy informacji wizualnej. Cały dworzec jest raczej kiepski, ale dolna płyta dworca to prawdziwa porażka. N dole nie ma też żadnej informacji czy jakiejkolwiek troski o pasażaera. U góry w kasach biletowych wieczne kolejki, bo zwykle czynna tylko jedna kasa.

zarejestrowany-uzytkownik

25.06.2012

Placówka

Kraków, bosacka 18

Nie zgadzam się (0)
Moja obserwacja dotyczy...
Moja obserwacja dotyczy Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie na ul. Bosackiej 18. Wejście z boku dworca od strony budek z gazetami itp było niestety zamknięte ( chyba w remoncie?)Niestety gdy się rano ktoś spieszy obejście i dojście do głównego wejścia zajmuje chwilę. Natomiast na wprost głównego wejścia w środku budynku nie ma tablicy świetlnej z aktualnymi odjazdami i jeśli ktoś nie jeździ często to i tak musi przejść w lewą stronę aby zobaczyć tablicę z którego stanowiska odjeżdża dany kurs PKS-u czy linii busów, które odjeżdżają z tego dworca. Plus za to, że tablica jest spora i wszystkie informacje wyświetlone są bardzo czytelnie. Ja wiedząc, ze kursy do Katowic są z dolnej płyty tym razem nie podchodziłam do tablicy aby sprawdzać z którego stanowiska i z której płyty ( czy dolnej czy górnej) jest kurs do Katowic. Zarówno w budynku dworca jak i na dolnej płycie z której odjeżdżają busy i pksy zauważyłam uchybienia w czystości, które były dość widoczne. Na dolnej płycie było czuć nie przyjemny zapach kurzu i brudu. Plus za to, że odpowiednim kierunkom sa przyporządkowane konkretne numery stanowisk i jak ktoś jeździ częściej to wie odrazu do którego stanowiska się udać. Dodatkowym atutem są tablice świetlne przy tych stanowiskach. Na których wyświetlana jest informacja o najbliższym odjeździe z tego stanowiska. generalnie zarówno budynek dworca jak i dolna płyta jest szara, bura i ponura nieco zaniedbana. Największym minusem jest klatka schodowa, którą schodzi się z holu dworca na dolna płytę. Nie przyjemny zapach oraz miejsce jak dla mnie mało bezpieczne i nie wygodne gdy się ma bagaż podręczny.

Magika

18.05.2012

Inna forma kontaktu

Nie zgadzam się (0)
Wybierając się do...
Wybierając się do zakopanego postanowiłam kupić sobie wcześniej bilet w kasie. Weszłam do budynku dworca. Drzwi i podłoga wyglądały odpowiednio. Po wnętrzu chodziła ochrona. Podeszłam do kasy. Były otwarte dwa stanowisko. W kolejce nie było nikogo. Podeszłam do okienka i przywitałam się. Ekspedientka była jednak bardzo zagadana, ze przez około minuty nie przerywała dyskusji. Dopiero po chwili zwróciła na mnie uwagę i powiedziała "proszę". Powiedziałam jaki bilet bym chciała. Kasjerka szybko mi go wydrukowała. Wręczyłam jej pieniądze. Po chwili otrzymałam resztę i bilet. Opuściłam budynek dworca.

Benia

12.01.2012

Placówka

Kraków, bosacka 18

Nie zgadzam się (1)
Przechodząc niedaleko dworca...
Przechodząc niedaleko dworca postanowiłam zakupić bilety na trasę międzymiastową ekspresową. Bilety sprzedawane są w kasie z wyprzedzeniem 30 dniowym, w związku z tym, że planowałam wyjazd na przyszły rok i zmieściłam się w dacie wyjazdu zakup był już możliwy. Skierowałam się do kasy przejazdów międzynarodowych i międzymiastowych, pozostałe kasy sprzedawały bilety na aktualne kursy. Kilka osób przede mną w kolejce, obsługa idzie sprawnie. Widzę wyraźną informację, iż transakcje karta płatniczą należy zgłosić wcześniej. Nadchodzi moja kolejka. Pani z obsługi bardzo miła. Dokonuję dwóch transakcji na różne kursy, kierunki i dni. Minus to niezależny od tej Pani, że każda transakcja musi zostać zapłacona osobno. Przez chwilę zastanawiam się, kto tak ustawił system, bo to spowalnia płatność. Bilety otrzymuję w formie wydruku z kasy fiskalnej - to kolejny minus, bowiem za miesiąc, nie mam pewności, czy druk będzie czytelny. Pytam o bilety powrotne z jednej trasy, okazuje się, ze system rezerwacji nie pozwala w Krakowie dokonać zakupu na trasę tzw. tam i z powrotem na ten wybrany kurs /ten sam przewoźnik/. Pani proponuje zakup na inny kurs, ale nie jest to dla mnie opcja wygodna. Obsługa w kasie jak najbardziej poprawna, zorientowana w swojej pracy, przyjazna dla klienta, czas obsługi klienta bardzo sprawny. Niezależnie od poprawnej obsługi muszę wystawić niższą notę za to co wspomniałam powyżej: marna jakość biletów !, brak łączenia transakcji /opóźnia to obsługę/ i brak w komunikacji publicznej współdziałania systemu sprzedaży, by kupić bilet na powrót. Budynek dworca w środku czysty, widoczny rozkład jazdy, miejsca tzw. poczekalnia działa, kasy otwarte, sprawnie obsługiwane.

czystairlandia

21.12.2011

Placówka

Kraków, bosacka 18

Nie zgadzam się (1)
Na dworzec udałam...
Na dworzec udałam się w celu kupienia biletu na autobus do Katowic i następnie wyjazd do tego miasta. Budynek dworca jest zaprojektowany dość funkcjonalnie. Nie zajmuje dużej powierzchni, ale dostosowany jest do dużego ruchu autobusowego, autobusy zmieniają się co chwilę na stanowiskach. Stanowiska są dobrze oznaczone, łatwe do odnalezienia, z podanymi godzinami odjazdów. Brakuje centralnego zegara, który ułatwiałby synchronizowanie czasu. Na płytach dworca było zimno i wiał dość przenikliwy wiatr, co jest o tyle dziwne, że prawie cała powierzchnia jest zabudowana. Wentylacja działa sprawnie, nie czuć spalin z pojazdów. Na górze, w budynku znajduje się poczekalnia, dość niewielka, ale w zasadzie wystarczająca, restauracja, biuro podróży, toaleta i punty usługowe. Jest tam również duża tablica wyświetlająca kilkadziesiąt najbliższych kursów i kasy biletowe, podzielone na krajowe i międzynarodowe. Ustawiłam się w kolejce do kasy krajowej. Kolejka była na kilkanaście osób. Obsługiwała jedna kasa, druga była otwarta, siedział w niej pracownik, ale nikogo nie zapraszał do kasy ani nikt do niej nie podchodził. Kolejka posuwała się dość szybko. Przy kasie jest dość dziwne zastrzeżenie, że osoby, które chcą płacić karta mają to zgłosić wcześniej. Zapłaciłam gotówką, odebrałam bilet i czekałam na autobus. Bilet kupiłam wcześniej, ponieważ ostatnio jest dość duże zamieszanie na trasie pomiędzy Katowicami i Krakowem, busy często jeżdżą przeładowane i czasami jest problem ze zmieszczeniem się. A jednak zawsze pierwszeństwo mają pasażerowie z wykupionymi w kasie biletami. Z wsiadaniem też było małe zamieszanie, spowodowane polecaniami wydawanymi przez obsługę dworca, aby bus zmienił dwukrotnie stanowisko, na którym stał. Przebiegnięcie z jednego końca sali na drugi z dość ciężką torbą, bo zapowiadają, że bus stoi na jednym stanowisku, a kiedy już prawie jesteś na miejscu słyszysz komunikat, że bus ma się przestawić na inne stanowisko i wracasz, nie należy do przyjemności. Po mimo tych niedociągnięć uważam, że dworzec w Krakowie jest jednym z lepiej zorganizowanych w Polsce.

Astrum

31.12.2010

Placówka

Kraków, bosacka 18

Nie zgadzam się (15)
Dworzec Autobusowy w...
Dworzec Autobusowy w Krakowie jest uporządkowany i czysty. Wszędzie widoczni są pracownicy ochrony, straż miejscka i służby sprzątające. Jest bezpiecznie. Dobre oznakowanie pozwala podróżnym zorientować się w rozkładach jazdy oraz w poruszaniu się. Kilka kas otwartych daje komfort szybkiej obsługi. Polecam kożystanie z jego usług.

PeZU

29.11.2010

Placówka

Kraków, bosacka 18

Nie zgadzam się (0)

Regionalny Dworzec Autobusowy w Krakowie

Jesteś właścicielem tego miejsca?

Poinformuj nas i przejmij zarządzenie wizytówką tej firmy.

Firma nie jest uczestnikiem
Polskiego Programu
Jakości Obsługi
Zobacz więcej

Czy te firmy wypadają lepiej niż Regionalny Dworzec Autobusowy w Krakowie?

Zgadzasz się z ostatnią opinią na temat firmy?

Przeciętnie.
OK.