W 2008 roku dokonałem zakupu Laptopa Sony Vaio w firmie Corvus Internet Enterprise. W ofercie sklepu był dostępny jeden z najnowszych laptopów Vaio. Przelałem pieniądze i tu nagle dowiedziałem się że laptopa nie ma w magazynie i będzie dostępny w ciągu tygodnia. Co tydzień dowiadywałem się że muszę czekać kolejny tydzień na kolejną dostawę. Czas realizacji mojego zamówienie przeciągnął się z 5 dni do ponad miesiąca.
Wielokrotnie kontaktowałem się z firmą, a głównie z właścicielem (mam wrażenie że w firmie pracuje raptem kilka osób i jest to mała jednoosobowa firemka, która kreuje się na wielki sklep) ponieważ nikt inny nigdy nie odebrał telefonu. Chciałem upewnić się czy sprzęt będzie zgodny z opisem zamieszczonym na stronie internetowej sklepu. Właściciel zapewniał mnie wielokrotnie, również pisemnie w mailu że sprzęt będzie dokładnie z takim oprogramowaniem i taką specyfikacją techniczną jak w opisie na stronie sklepu. Dodatkowo właściciel kreował swój sklep jako bezpośredniego dystrybutora produktów Sony Vaio z dużo bogatszą ofertą niż w Centrach Sony Poland. W swojej ofercie jako dodatkowy atut przedstawiał serwis door to door oraz wsparcie techniczne. Zapewniał, że laptopy sprzedawane przez jego sklep są dedykowane na Polski rynek ale jedynie poprzez jego dystrybucje.
Niemiła niespodzianka spotkała mnie po otrzymaniu sprzętu.
Okazało się że specyfikacja techniczna jest niezgodna z opisem na stronie internetowej. Rozdzielczość ekranu laptopa była inna. Skontaktowałem się w tej sprawie z firmą i poinformowano mnie, że jest to pomyłka na stronie internetowej. Można tak to tłumaczyć, ale nawet po moim zgłoszeniu opis na stronie nie został poprawiony i dalej wprowadzał klientów w błąd. Kolejny problem jaki się pojawił to system operacyjny. Na stronie sklepu laptop był oferowany z systemem Vista w wersji polskojęzycznej. Ja otrzymałem system z wersją anglojęzyczną. Skontaktowałem się w tej sprawie ze sklepem. Właściciel sklepu poinformował mnie, że jeśli angielski to taki wielki problem dla mnie to przyśle mi aktualizację systemu do wersji Polskiej. Obsługa w tym momencie już była bardzo niemiła i lekceważąca moją osobę. Po tygodniu nadal nie miałem żadnej przesyłki z systemem. Zacząłem interweniować telefonicznie. Uzyskałem informację, że kurier wyjechał ale przesyłka zaginęła. Wysłano ją ponownie i po kilku dniach otrzymałem paczkę. Fakt był taki, że w sklepie poinformowano mnie o nadaniu paczki a faktycznie została ona nadana kurierem dopiero po kolejnych dwóch dniach. Przesyłka zawierała płytkę do nielegalnej instalacji upgrade systemu. Skontaktowałem się w tej sprawie z firmą Microsoft i dokonałem odpowiedniego zgłoszenia na rozpowszechnianie przez sklep nielegalnych modyfikacji systemu. Po kolejnym kontakcie i rozmowie z właścicielem sklepu obiecano mi wysyłkę oryginalnego systemu Vista w wersji PL. Trwało to kolejne dwa tygodnie. Przez cały czas byłem zwodzony. Najpierw czekali na dostawę, później mieli problem z firmą wysyłkową aż w końcu po dwóch tygodniach dostałem system. Okazało się jednak że jest to stara płytka Vista bez SP1 i nie będę miał możliwości zrobienia upgrade a jedynie muszę dokonać czystej instalacji systemu co spowoduje skasowanie partycji Vaio Recovery i usunięcie całego oprogramowania dostarczonego przez firmę Sony. Kolejny raz złożyłem reklamację w firmie Corvus. Właściciel zaczął mnie unikać. Nie odbierał telefonów, a jak już doszło do rozmowy to twierdził że nie widzi problemu i tak naprawdę to mogę się nauczyć angielskiego i nie będę miał problemu z obsługą systemu. Rozmowa ze sklepem była na żenującym poziomie. Efekt przyniosło dopiero postraszenie sklepu Urzędem Skarbowym. Zapomniałem wspomnieć, że sklep wystawił mi fakturę VAT z błędnym numerem seryjnym urządzenie więc fakt był taki, że posiadałem nowego laptopa ale bez gwarancji, ponieważ podstawą gwarancji jest faktura z prawidłowym numerem seryjnym. Dodatkowo na zamówioną mysz Vaio nie otrzymałem żadnej faktury pomimo wielokrotnych monitów. Poprawionej faktury za laptopa nie dostałem do dnia dzisiejszego, jak również do dnia dzisiejszego sklep nie wystawił mi faktury za mysz Vaio. Urzędu Skarbowego właściciel trochę się wystraszył i wysłał mi kolejną płytkę tym razem już z oryginalnym i sprawnym systemem Vista w wersji polskiej.
Postanowiłem perypetie ze sklepem Corvus zgłosić do Sony Polska. Napisałem w tej sprawie pismo. Po tygodniu skontaktował się ze mną pracownik Sony Polska, który był bardzo zdenerwowany na praktyki sklepu Corvus. Obiecano mi, że zajmą się sprawą. W ramach przeprosin otrzymałem oryginalną torbę na Vaio. Sony potraktowało sprawę poważnie i zrekompensowali mi problemy, które tak naprawdę nie były spowodowane z winy Sony Polska.
Dowiedziałem się przy okazji od pracownika Centrum Sony Vaio, że sklep oszukuje klientów, gdyż sprzedawane laptopy Vaio są dedykowane na rynek Wielkiej Brytanii i Irlandii. Corvus nie jest żadnym dystrybutorem laptopów Sony Vaio na rynku Polskim a jedynie firmą, która sprzedaje sprzęt produkowany na inny rynek. Dodatkowo na taki sprzęt jest brak wsparcia technicznego!
Szczerze odradzam zakupów w firmie Corvus Internet Enterprise jeśli zależy komuś na gwarancji i wsparciu technicznym.
Sprzęt sprzedawany przez Corvus można zakupić bezpośrednio ze sklepów zlokalizowanych w Anglii po zdecydowanie lepszych cenach i o wiele razy bardziej miłą i profesjonalną obsługą.
Po opisanym powyżej zdarzeniu firma Corvus Internet Enterprise przestała funkcjonować. Przeobrazili się w nową firmę pod nazwą Qblack Shop.
W 2008 roku dokonałem zakupu Laptopa Sony Vaio w firmie Corvus Internet Enterprise. W ofercie sklepu był dostępny jeden z najnowszych laptopów Vaio. Przelałem pieniądze i tu nagle dowiedziałem się że laptopa nie ma w magazynie i będzie dostępny w ciągu tygodnia. Co tydzień dowiadywałem się że muszę czekać kolejny tydzień na kolejną dostawę. Czas realizacji mojego zamówienie przeciągnął się z 5 dni do ponad miesiąca.
Wielokrotnie kontaktowałem się z firmą, a głównie z właścicielem (mam wrażenie że w firmie pracuje raptem kilka osób i jest to mała jednoosobowa firemka, która kreuje się na wielki sklep) ponieważ nikt inny nigdy nie odebrał telefonu. Chciałem upewnić się czy sprzęt będzie zgodny z opisem zamieszczonym na stronie internetowej sklepu. Właściciel zapewniał mnie wielokrotnie, również pisemnie w mailu że sprzęt będzie dokładnie z takim oprogramowaniem i taką specyfikacją techniczną jak w opisie na stronie sklepu. Dodatkowo właściciel kreował swój sklep jako bezpośredniego dystrybutora produktów Sony Vaio z dużo bogatszą ofertą niż w Centrach Sony Poland. W swojej ofercie jako dodatkowy atut przedstawiał serwis door to door oraz wsparcie techniczne. Zapewniał, że laptopy sprzedawane przez jego sklep są dedykowane na Polski rynek ale jedynie poprzez jego dystrybucje.
Niemiła niespodzianka spotkała mnie po otrzymaniu sprzętu.
Okazało się że specyfikacja techniczna jest niezgodna z opisem na stronie internetowej. Rozdzielczość ekranu laptopa była inna. Skontaktowałem się w tej sprawie z firmą i poinformowano mnie, że jest to pomyłka na stronie internetowej. Można tak to tłumaczyć, ale nawet po moim zgłoszeniu opis na stronie nie został poprawiony i dalej wprowadzał klientów w błąd. Kolejny problem jaki się pojawił to system operacyjny. Na stronie sklepu laptop był oferowany z systemem Vista w wersji polskojęzycznej. Ja otrzymałem system z wersją anglojęzyczną. Skontaktowałem się w tej sprawie ze sklepem. Właściciel sklepu poinformował mnie, że jeśli angielski to taki wielki problem dla mnie to przyśle mi aktualizację systemu do wersji Polskiej. Obsługa w tym momencie już była bardzo niemiła i lekceważąca moją osobę. Po tygodniu nadal nie miałem żadnej przesyłki z systemem. Zacząłem interweniować telefonicznie. Uzyskałem informację, że kurier wyjechał ale przesyłka zaginęła. Wysłano ją ponownie i po kilku dniach otrzymałem paczkę. Fakt był taki, że w sklepie poinformowano mnie o nadaniu paczki a faktycznie została ona nadana kurierem dopiero po kolejnych dwóch dniach. Przesyłka zawierała płytkę do nielegalnej instalacji upgrade systemu. Skontaktowałem się w tej sprawie z firmą Microsoft i dokonałem odpowiedniego zgłoszenia na rozpowszechnianie przez sklep nielegalnych modyfikacji systemu. Po kolejnym kontakcie i rozmowie z właścicielem sklepu obiecano mi wysyłkę oryginalnego systemu Vista w wersji PL. Trwało to kolejne dwa tygodnie. Przez cały czas byłem zwodzony. Najpierw czekali na dostawę, później mieli problem z firmą wysyłkową aż w końcu po dwóch tygodniach dostałem system. Okazało się jednak że jest to stara płytka Vista bez SP1 i nie będę miał możliwości zrobienia upgrade a jedynie muszę dokonać czystej instalacji systemu co spowoduje skasowanie partycji Vaio Recovery i usunięcie całego oprogramowania dostarczonego przez firmę Sony. Kolejny raz złożyłem reklamację w firmie Corvus. Właściciel zaczął mnie unikać. Nie odbierał telefonów, a jak już doszło do rozmowy to twierdził że nie widzi problemu i tak naprawdę to mogę się nauczyć angielskiego i nie będę miał problemu z obsługą systemu. Rozmowa ze sklepem była na żenującym poziomie. Efekt przyniosło dopiero postraszenie sklepu Urzędem Skarbowym. Zapomniałem wspomnieć, że sklep wystawił mi fakturę VAT z błędnym numerem seryjnym urządzenie więc fakt był taki, że posiadałem nowego laptopa ale bez gwarancji, ponieważ podstawą gwarancji jest faktura z prawidłowym numerem seryjnym. Dodatkowo na zamówioną mysz Vaio nie otrzymałem żadnej faktury pomimo wielokrotnych monitów. Poprawionej faktury za laptopa nie dostałem do dnia dzisiejszego, jak również do dnia dzisiejszego sklep nie wystawił mi faktury za mysz Vaio. Urzędu Skarbowego właściciel trochę się wystraszył i wysłał mi kolejną płytkę tym razem już z oryginalnym i sprawnym systemem Vista w wersji polskiej.
Postanowiłem perypetie ze sklepem Corvus zgłosić do Sony Polska. Napisałem w tej sprawie pismo. Po tygodniu skontaktował się ze mną pracownik Sony Polska, który był bardzo zdenerwowany na praktyki sklepu Corvus. Obiecano mi, że zajmą się sprawą. W ramach przeprosin otrzymałem oryginalną torbę na Vaio. Sony potraktowało sprawę poważnie i zrekompensowali mi problemy, które tak naprawdę nie były spowodowane z winy Sony Polska.
Dowiedziałem się przy okazji od pracownika Centrum Sony Vaio, że sklep oszukuje klientów, gdyż sprzedawane laptopy Vaio są dedykowane na rynek Wielkiej Brytanii i Irlandii. Corvus nie jest żadnym dystrybutorem laptopów Sony Vaio na rynku Polskim a jedynie firmą, która sprzedaje sprzęt produkowany na inny rynek. Dodatkowo na taki sprzęt jest brak wsparcia technicznego!
Szczerze odradzam zakupów w firmie Corvus Internet Enterprise jeśli zależy komuś na gwarancji i wsparciu technicznym.
Sprzęt sprzedawany przez Corvus można zakupić bezpośrednio ze sklepów zlokalizowanych w Anglii po zdecydowanie lepszych cenach i o wiele razy bardziej miłą i profesjonalną obsługą.
Po opisanym powyżej zdarzeniu firma Corvus Internet Enterprise przestała funkcjonować. Przeobrazili się w nową firmę pod nazwą Qblack Shop.
W celu zapewnienia wyższej jakości usług używamy plików cookies. Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie ich.