Opinia użytkownika: Klient_ogl0m
Dotycząca firmy: Media Expert
Treść opinii: Zakupiłem w Media Expert urządzenie Xiaomi TV Stick, które od początku użytkowania okazało się wadliwe i w praktyce bezużyteczne. Sprzęt miał liczne, powtarzalne problemy, m.in. rozłączanie z Wi-Fi, samoczynne resetowanie ustawień, bardzo niską wydajność systemu, zawieszanie się aplikacji oraz kilkuminutowe opóźnienia przy ich uruchamianiu. Co istotne, identyczne testy przeprowadzone na tym samym telewizorze i w tej samej sieci, ale z użyciem innego urządzenia (Google Chromecast), nie wykazały żadnych problemów. Złożyłem reklamację z tytułu rękojmi, żądając zwrotu pieniędzy. Została ona odrzucona, a następnie decyzja została podtrzymana wyłącznie na podstawie opinii serwisu, który „nie stwierdził usterek podczas testów”. Sklep wprost poinformował mnie, że opinia serwisanta jest dla nich decydująca i na tej podstawie wydają „ostateczną decyzję”. Niestety, sprzedawca całkowicie zignorował fakt, że wady mają charakter losowy i ujawniają się dopiero podczas normalnego, długotrwałego użytkowania w warunkach domowych. Nie zaproponowano żadnej alternatywnej formy weryfikacji ani realnej pomocy. Odniosłem wrażenie, że procedura reklamacyjna polega na automatycznym odrzucaniu zgłoszeń, jeśli serwis nie potwierdzi problemu w krótkim teście. Sprawę musiałem skierować do Rzecznika Konsumentów. Na ten moment nie polecam zakupów w Media Expert osobom, które liczą na rzetelne podejście do reklamacji i respektowanie praw konsumenta.