Opinia użytkownika: Klient_KfL9
Dotycząca firmy: Twoje Linie Kolejowe TLK
Treść opinii: Byłam zmuszona złożyć skargę na pracownika linii kolejowych PKP Intercity. Jestem przewodnikiem osoby niewidomej niezdolnej do samodzielnej egzystencji. Odprowadzając ją na przejazd z Warszawy do Wrocławia[TLK 17106], poprosiłam konduktora o możliwość odprowadzenia jej na zarezerwowane wcześniej miejsce. Ten odmówił mi możliwości wejścia do pociągu i tym samym udzielenia niezbędnej pomocy. Zaznaczę, że konduktor sam nie udzielił niezbędnej pomocy, jedynie krzyknął do wsiadających, żeby się pospieszyli, bo ,,niepełnosprawna idzie!”. Takie pasywno-agresywne oraz stygmatyzujące zachowanie nie przystoi zwykłemu człowiekowi, a co dopiero osobie która świadczy usługę i raczej powinna pomagać pasażerom. Dodam jeszcze, że gdy pociąg ruszył, niewidoma przewróciła się, zderzając się z innym pasażerem. Kontaktowałam się z pełnomocnikiem ds. osób niepełnosprawnych i jest to pogwałcenie fundamentalnych praw osób z niepełnosprawnością i złamanie obowiązku kolei, jaką jest ochrona inwalidów. Sytuacja jest dla mnie nad wyraz druzgocąca, gdyż jest to moja mama. Nigdy nie spotkałam się takim zaniedbaniem ze strony pracownika Intercity. I nie sądziłam, że taka podróż może zakończyć się uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym i fizycznymi osoby niepełnosprawnej. Sytuacja miała miejsce w Warszawie na stacji Warszawa zachodnia, w pociągu linii TLK17106 odjeżdżającym o godzinie 13:06. Do tej pory usłyszałam tylko „ pracownicy nie przypominają sobie danego zdarzenia”. Kompletna żenada