Opinia użytkownika: Klient_Zuxb
Dotycząca firmy: ENEL-MED
Treść opinii: Chciałabym złożyć skargę na brak jakiejkolwiek komunikacji pomiędzy Enel-med a lekarzem, który zleca dane badania oraz brak podstawowej wiedzy konsultantów telefonicznych. Lekarz prowadzący ciążę zlecił mi badania prenatalne, USG oraz test PAPPA. W trakcie konsultacji telefonicznej poinformował mnie, że test PAPPA jest poza moim pakietem, ale mogę dostać na niego zniżkę. Nie wiedziałam, że test krwi należy wykonać w krótkim odstępie czasu od USG, w związku z tym chciałam wykonać go przy najbliższej wizycie w laboratorium przy okazji innych badań, ale zostałam poinformowana w recepcji gdy chciałam opłacić badanie, że PAPPA wykonywany jest mniej więcej w tym samym czasie co USG (które miałam umówione na kolejne kilka tygodni w przód), więc mam stawić się później. DO TEJ PORY ANI RAZU ŻADEN Z PRACOWNIKÓW NIE POINFORMOWAŁ MNIE, ŻE TEGO BADANIA NIE WYKONAM W POZNANIU. Dzień przed umówionym USG zorientowałam się, że nie mam umowionej wizyty w laboratorium i dopiero wtedy konsultant telefoniczny poinformował mnie, że tego badania nie wykonam w Poznaniu. Na moje pytanie po co w takim razie informowano mnie o zniżce odpowiedziano mi, że faktycznie ją mam i mogę wykorzystać ją w Warszawie czy w Krakowie. ABSURD. Zgodnie z poradą konsultanta wykonałam badanie w laboratorium zewnętrznym w Poznaniu. Przy kolejnej wizycie w laboratorium poprosiłam o dołączenie skanu wyniku badania PAPPA do systemu, żeby był dostępny dla lekarza w trybie teleporady. Podczas następnej teleporady z lekarzem prowadzącym zostałam poinformowana, że oba te wyniki bez przeliczenia w specjalnym systemie nic nie znaczą i mam jak najszybciej skontaktować się z lekarzem, który wykonywał mi USG aby przeliczyć ryzyko poprzez zastosowanie stosownego algorytmu. Kiedy już umówiłam tę wizytę lekarz zadzwonił do mnie ponownie, że jednak zasięgnął języka i nie wykonam tej usługi u wskazanego lekarza na Enel-med i ją też mam zrobić zewnętrznie, zalecając pośpiech, żeby w razie nieprawidłowości można było zacząć działać. Zadzwoniłam do każdej możliwej placówki wykonującej badania prenatalne w Poznaniu. Nikt nie przeprowadzi takiej analizy na podstawie badań zrealizowanych w innej placówce. Musiałabym ponownie wykonać całe badanie prenatalne, USG i test PAPPA prywatnie, tylko że dla mnie jest już za późno (17tc). Zadzwoniłam dziś ponownie do konsultanta, z żądaniem naprawienia Państwa błędu i przekazania dostępnych w systemie wyników do lekarza w Warszawie czy Krakowie, który dokona stosownych przeliczeń. Otrzymałam informację, że taka analiza nie może zostać przeprowadzona, ponieważ BADANIE PAPPA WYKONAŁAM ZEWNĘTRZNIE. Naraziliście mnie Państwo ze względu na niekompetencję zatrudnianych przez Was osób na ogromny stres, który nie jest mi w tej chwili wskazany oraz poniesienie kosztów. Mój przypadek pokazuje, że lekarze nie mają pojęcia czy zlecone przez nich badanie będzie można wykonać w miejscowej placówce, a konsultanci doradzają na szkodę klienta, np. poprzez zalecenie zrealizowania badania zewnętrznie, co skutkuje niemożliwością przeprowadzenia następnie weryfikacji poprawności wyniku. Liczę na podjęcie stosownych i niezwłocznych działań, żeby naprawić błąd wynikający z niekompetencji Państwa pracowników i naprawienia sytuacji tak, by żadna pacjentka więcej nie została potraktowana na tak żenująco niskim poziomie jak ja.