Opinia użytkownika: Klient_IldJ
Dotycząca firmy: Vectra
Treść opinii: Myślałem, że mam pecha ale czytając opinie widzę, że firma ze wszystkimi tak pogrywa. Ale od początku... 1) Podpisanie umowy. Zdecydowałem się na internet od Vectry bo mieli lepszą ofertę od konkurencji (100Mb/s za 40zł/m-c). W chwili podpisania umowy konsultant twierdził i się zarzekał że za 45zł bo dochodzi do tej oferty pakiet internetu mobilnego za 5zł. I mimo że nie chciałem tego śmiesznego pakietu (1GB transfeu danych) nie można było inaczej. Trudno. i tak niezła oferta więc się zgodziłem. 2) Najgorsze: Prędkość internetu. Mało kto sprawdza jaką predkość ma intenet za który płaci. Umowa/oferta z Vectry nazwana "100Mb/s" gwarantuje 50Mb/s ( ! ) i zapewnia prędkość średnią 75Mb/s. Vectra daje router więc spoko. I teraz najlepsze: przez półtora roku trwania umowy ani razu prędkość internetu nie przekroczyła 70Mb/s... ba... żeby choć zbliżyła się do 50 to byłoby dobrze. Zwykle oscyluje w okolicy 20Mb/s (!!! o zgrozo). I o ile jest w ogóle dostęp do internetu, bo często występują przerwy (przynajmniej raz dziennie przerwa 15 minutowa). Odnośnie prędkości: przez wifi czy przez kabel - prędkość nie wiele się różni, wbrew tego co zaświadczał pan z pomocy technicznej. Mieszkam w centrum niewielkiego mista, w kilkuletnim bloku więc to nie wina miejsca. Mały szczegół. Jeśli ktoś potrzebuje interneru do gier online wie, czym jest ping i że 350ms to porażka. Pan z pomocy technicznej próbował wmówić że to dobry czas i dał mały wykład. Nie zależało mi na tym więc się nie czepiam. Prędkości insternetu mierzyłem różnymi testerami i za każdym razem wynik był zbliżony, choć oficjalny speed test od vectry trochę zawyżał (przypadek?) Speedtest. Nie jestem pewnien czy to los czy celowy zabieg od vectry, ale za każdym razem kiedy uruchamiałem speedtest kilka razy z rzędu prędkość rosła przy 4-5 pomiarze do prędkości gwarantowanej. Oczywiście 20 minut później znowu było 20Mb/s. 3) Reklamacje. Dużo reklamacji... oczywiście kilkunasto krotnie składałem reklamacje, prośbę o interwencje w sprawie internetu, prośbę o kontakt itd, przez telefon, maila, osobiście przez portal vectry. Mimo przekazania zgłoszenia do zespołu specjalistów, za każdym razem problemu nie widzieli bo: "wie pan, u mnie wygląda, że wszystko jest w porządku". Co prawda do pewnego momentu przyznawali się do błędu i faktura była niższa o 9 zł. Do czasu aż poinformowali że modernizują sieć i mogą pojawić się przerwy i inne anomalia w dostępie do interentu. Modernizacja trwa już 5 miesięcy i reklamacje z automatu nie są nawet rozpatrywane. 4) Faktury. Moim zdaniem najbardziej nieczytelne, niejasne jakie otrzymywałem od jakiegokolwiek dostawcy usług. -Mała drobnostka a drzaźni. A jeśli chcemy sobie ułatwić i zrobic przelew przez Strefę klienta - do faktury doliczane jest kilka złotych (z tego co pamiętam to 3 zł za przelew). Spóźnienie 2 dni? - odsetki rosną. 5) Zerwanie umowy? Nierealne. Znaczy oczywiście można ale za gigantyczą względem abonamentu opłatą (ok 1600zł). Nie przyjmują swojej winy za próbe zerwania umowy. Dostałem nawet maila, że jak nie podoba mi się sposób rozpatrywania moich reklamacji i próby wyjaśnienia umowy to zawsze mogę obrać drogę sądową. Czekam końca umowy jak na zbawienie, zostało jeszcze pół roku. Ze szczerego serca radzę omijać tą firmę jeśli zależy nam na warunkach jakie mamy w umowie. Bardzo ciężka współpraca, brak możliwości uwolnienia się. NIE POLECAM!