Opinia użytkownika: Klient_Kb5O
Dotycząca firmy: DPD Polska
Treść opinii: Przedstawiam nową definicję absurdu jaką zaprezentowała mi firma DPD: Wysyłamy komplet opon do klienta. Opony spakowane według dotychczasowych standardów, tj. każda sztuka oddzielnie. Kurier który przyjeżdża odebrać paczkę odmawia wykonania usługi ponieważ przesyłka jest źle spakowana, i każe nam spakować wszystkie opony razem, podstawą do tego żądania jest przedstawiona przez niego instrukcja pakowania opon. OK, opony przepakowane, znowu wzywamy kuriera, który tym razem odbiera przesyłkę bez problemu. Przesyłka jedzie w Polskę (relacja Słupsk - Kraków), po czym dostajemy informację, że przesyłka utknęła w DPD Kraków i nie dostarczą jej do klienta ponieważ... JEST ŹLE SPAKOWANA! Przedstawiają kolejną instrukcję według której opony powinny być zapakowane oddzielnie, tj. w taki sposób w jaki zapakowaliśmy je pierwotnie. Okazuje się, że na stronie DPD są 2 instrukcje: jedna z 2013 która każe pakować opony razem i druga z 2017, która każe pakować opony oddzielnie. Niestety żadna nie jest oznaczona jako "nieaktualna" więc równie dobrze może być gdzieś trzecia instrukcja, która każe wykręcać opony w znak nieskończoności. Rozmowy z DPD: - nie dostarczymy opon ponieważ są źle spakowane - to dlaczego kazaliście je przepakować i odebraliście paczkę, i dopiero w Krakowie uznaliście że coś jest nie tak? - ........ Nie dostarczymy opon, ponieważ są źle spakowane - no to co teraz? - klient może przyjechać do oddziału i odebrać przesyłkę osobiście - Proszę Pana, klientem jest samotna matka z dziećmi, jeżdżąca małym samochodem osobowym, jak Pan to sobie wyobraża? - ....... Proszę poczekać, muszę się skonsultować. - ....... - Proszę napisać prośbę o przepakowanie przesyłki w oddziale, my przepakujemy ją jak należy i dostarczymy do klienta. - OK Dziękuję za pomoc. Mail wysłany. Paczka tydzień czasu czeka w oddziale w Krakowie bo nie ma osoby która zatwierdza takie zgody. Po tygodniu - PACZKA ODESŁANA DO NADAWCY... Kolejne telefony do DPD: - czemu została odesłana - bo jednak nie mogliśmy jej przepakować - a kto płaci za przesyłkę opon w 2 strony - zgodnie z naszymi widzimisię i regulaminami, płaci klient - Żartują Państwo, prawda? - Może Pan oczywiście złożyć reklamację - Składam reklamację - ale tylko przez internet - ale ja chce złożyć u Pani - nie da się, tylko internet ( paczek nie mogą dostarczać, reklamacji nie mogą przyjąć, co w takim razie mogą?) Wysyłam reklamację z opisem sytuacji. Po miesiącu odpowiedź, że nie mogą rozpatrzyć jej pozytywnie, ponieważ zgodnie z ich wytycznymi klient odpowiada za poprawne spakowanie przesyłki, i że kurier ma prawo odmówić odbioru przesyłki jeżeli jest źle spakowana. Odpisuję że OK, ale złe spakowanie wynika z tego, że kurier odmówił przyjęcia przesyłki spakowanej poprawnie, i to chyba wychodzi trochę poza ich regulamin. Po miesiącu odpowiedź od Pani (tej samej, która odpowiadała przy pierwszej reklamacji) że.... niestety nie mogą rozpatrzyć jej pozytywnie, ponieważ zgodnie z ich wytycznymi klient odpowiada za poprawne spakowanie przesyłki, i że kurier ma prawo odmówić odbioru przesyłki jeżeli jest źle spakowana (odnoszę wrażenie, że tak jak podobno 1000 małp z 1000 komputerów w 1000 lat napisze Hamleta, to w DPD testują to właśnie w mikro skali w dziale reklamacji). (dane osobowe pracownika usunięte przez administratora - RODO) Kurtyna.