Opinia użytkownika: MD_2_
Dotycząca firmy: RTV EURO AGD
Treść opinii: Kupiłam klimatyzator Whirlpool PACB12HP 26.07.2016 w sklepie RTV EURO AGD Poznań Franowo dokładnie o godzinie 19.48. Około godziny 21.30 zaraz po pierwszym uruchomieniu w domu (w sklepie Poznań Franowno nie ma możliwości sprawdzenia czy sprzęt działa) w ciągu dosłownie kilku pierwszych minut klimatyzator działający w trybie chłodzenia zaczął wydawać dźwięki podobne do wiertarki, którą ktoś próbuje wywiercić dziurę w ścianie. Następnego dnia rano dzwoniłam do kilku serwisów zajmujących się klimatyzacjami w Poznaniu. Wszędzie usłyszałam tę samą odpowiedź - sprzęt jest wadliwy, nowy i sprawny klimatyzator nie wydaje takich dźwięków. Ponieważ sprzęt jest duży i ciężki (pudło z klimatyzatorem waży ponad 40 kg) musiałam czekać do wieczora na pomoc w wyniesieniu sprzętu (w poddaszowym mieszkaniu temperatura ponad 30 stopni, a zakupionego klimatyzatora nie można włączyć, bo niesprawny..). Przed godziną 21.00 27.07.2016r. zgłosiłam się do sklepu, w którym 24h wcześniej kupiłam klimatyzator. Mimo, że w sklepie znajdują się ulotki dot. "PROMOCJA ZAKUPY BEZ OBAW" informujące o możliwości zwrotu lub wymiary towarów - promocja ta jest w zasadzie bezużyteczna, w odniesieniu do sprzętu, który wymaga podłączenia do prądu. W moim przypadku Kierownik sklepu stwierdził, że promocja dotyczy wyłącznie sprzętu, który nie był w ogóle podłączony do prądu. Ponieważ ja włączyłam klimatyzator (nie wiem, jak w inny sposób mogłabym się dowiedzieć, że sprzęt jest wadliwy), nie mogę skorzystać z tej promocji. Na wszelkie pytania, odsyłanie do regulaminu. Klimatyzator miał wszystkie oryginalne opakowania, styropiany itp., nie nosił śladów użytkowania, posiadał kompletne części itp. - tak jak wymagał tego regulamin promocji. Natomiast w regulaminie jest punkt mówiący: "Kierownik każdego ze sklepów fizycznych rozstrzyga w razie wątpliwości o kwalifikacji towaru do zwrotu lub wymiany..." . Kierownik zadecydował, że ponieważ sprzęt był podłączony do prądu, to nie podlega wymianie na nowy w ramach promocji i mam złożyć reklamację. Podczas składania reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową okazało się, że przy wymianie towaru na nowy, mogę dostać nowy sprzęt od ręki - tak wynikało z systemu i jest to informacja od pracownika sklepu. Jedyny dostępny w sklepie model był na wystawie, więc poprosiłam o sprawdzenie czy aby on również nie jest popsuty. Zanim pracownik mógł to sprawdzić, kierownik orzekł, że w moim wypadku nie zostanie wydany nowy klimatyzator. Na prośbę o pisemne oświadczenie, że system to uniemożliwia, Kierownik sklepu stwierdził, że on nie ma żadnego obowiązku wystawiać jakichkolwiek oświadczeń. Podsumowując, po wydaniu 1899 pln na klimatyzator Whirlpool PACB12HP w sklepie RTV EURO AGD - klient otrzymuje niesprawny sprzęt, na który może sobie popatrzeć przez 24h, a następnie poczekać przez kolejne 14 dni na decyzję dotyczącą reklamacji, bez klimatyzatora i bez 1899 zł. Moim zdaniem nie należy kupować klimatyzatora Whirlpool PACB12HP, bo nowy sprzęt może mieć usterki, które miał mój egzemplarz. Dodatkowo, z mojego doświadczenia wynika, że kupując cokolwiek w sieci RTV EURO AGD hasła „ZAKUPY BEZ OBAW” mają jedynie uśpić czujność klientów zapewniając fałszywe poczucie bezpieczeństwa, bo w wypadku błędów sklepu lub producenta sprzętu, klient może liczyć jedynie na to, że będzie ponosił nieprzyjemne konsekwencje tych błędów, a kierownik sklepu będzie nieżyczliwy.