Opinia użytkownika: DORA_1
Dotycząca firmy: Sąd Rejonowy w Opolu
Treść opinii: Słyszę różne opinie, najczęściej niezbyt pochlebne o funkcjonowaniu sądu. Tak się złożyło, że w mijającym roku miałam do czynienie z tą instytucją kilkakrotnie. Było to nie tylko uczestnictwo w rozprawach, także korzystanie z czytelni czy biura obsługi interesanta oraz kontakty telefoniczne. Można mieć zastrzeżenia do przewlekłości pracy, ale trzeba brać pod uwagę fakt, że każdy życzyłby sobie, rozpatrywania sprawy od razu, co jednak jest niemożliwe technicznie, tu także obowiązuje kolejność. Nowoczesność organizacji BOI, pozwalała na sprawne i uporządkowane korzystanie ze stanowisk tematycznych, wystarczyło pobrać bilet, a stanowisko i czas wejścia wyświetlał się na tablicy. Wgląd do akt porządkuje tutaj organizacja czytelni, można umówić się telefonicznie lub e-mailowo. Pracownicy, z którymi miałam kontakt, wykazywali życzliwość i wyrozumiałość, służyli radą i pomocą, cechowała ich szeroka wiedza, w zakresie danego tematu. U wejścia do budynku, zawsze był pracownik ochrony (pan lub pani), który witał lub żegnał wchodzących/wychodzących. Ilekroć byłam osobiście w placówce, było tu czysto, dostępne było zaplecze sanitarne. Ilekroć dzwoniłam, różnie kształtował się czas bezpośredniego połączenia, ale komunikat ”jesteś –któryś- w kolejce”, pozwalał czekać lub rozłączyć się, jeśli numer był odległy. Z mojego punktu widzenia, jest to instytucja, która właściwie funkcjonuje w ramach swoich powinności, niezależnie od finału dla stron, które musiały rozstrzygać spór w tym miejscu.