Opinia użytkownika: DORA_1
Dotycząca firmy: VSC
Treść opinii: Mając chwilę czasu, zaznajomiłam się z corocznym raportem, jakości obsługi. VSC pełni istotną rolę w społeczeństwie, swoimi działaniami dbają o traktowanie klientów, tym samym wpływają na zachowania rynkowe wielu firm, będących na usługach ludności. Każda zamieszczona opinia w portalu to potencjalny plus lub minus dla konkretnego podmiotu gospodarczego. Cieszy fakt, że coraz więcej firm stawia na wysoki poziom traktowania klientów, wiele z nich ustosunkowuje się do konkretnie zamieszczonej opinii obserwatora i robi to regularnie, dając tym samym ”sygnał”, że poważnie i odpowiedzialnie traktuje swoją obecność w życiu gospodarczym, np. Kaufland czy PKO BP. Szkoda jednak, że są to firmy należące do mniejszości, wielu zamieszcza obligatoryjnie przypisane stwierdzenie z podziękowaniami, nie zadając sobie trudu dla zamieszczonego przez opiniotwórcę konkretu, np. Biedronka. Raport JO kształtuje swoisty porządek rynkowy, co ma przełożenie na codzienność człowieka – chętniej i częściej korzystamy z usług tych, którzy nas szanują. Szczególnie cieszy mnie fakt polepszającej się jakości obsługi mojego regionu/województwa, do czego też się przyczyniłam pisanymi opiniami i czuję, taką wewnętrzną satysfakcję. Raport zawiera wypowiedzi, niektórych laureatów Gwiazdy JO 2015, a wśród nich jest Orlen, który często odwiedzam, będąc w różnych regionach kraju i choć zdarzają się placówki ”kiepskawej”, jakości, to jednak w ogólnym wyrazie, postrzegam ten koncern bardzo pozytywnie, co ma ”odbicie” w tym rankingu. Klienci są coraz bardziej wymagający, więc firmy nie mogą poprzestać na poziomie osiągniętego pułapu, by inni ich nie wyprzedzili. VSC i JO stworzyli taką możliwość dla obu stron relacji rynkowych – klientów i przedsiębiorców, którzy wzajemnie się realizują, a tworzony dorocznie raport pomaga w wyznaczaniu dalszych kierunków tych relacji. Nie miałam w rękach marcowej Gazety Wyborczej z dodatkiem raportu o jakości obsługi, ale jego treść mogłam odczytać w portalu JO.