Opinia użytkownika: DORA_1
Dotycząca firmy: jakoscobslugi.pl
Treść opinii: Bieżący rok jest czwartym z kolei, gdy utrzymuję relacje z JO (opinie, konkursy, inne kontakty) i ten fakt świadczy o tym, że bardzo pozytywnie oceniam ich działalność. Moje ”sygnały” nie pozostawały bez ”echa” i zawsze była odpowiedź zwrotna z zachowaniem grzecznościowych kurtuazji. Działalność JO jest, co jakiś czas modernizowana, zmienia się szata graficzna, tworzone są nowe możliwości. W minionym okresie stworzono ułatwienia w formie aplikacji mobilnych, dodano możliwość tzw. szybkich opinii. To duże udogodnienie, choć może nie zawsze wykorzystywane przez obserwatorów, adekwatnie do intencji JO (to tylko moje przypuszczenia), ale to już indywidualne działania uczestników. Z początkiem tego roku znów zaplanowano zmiany w portalu, ale tym razem zaproszono obserwatorów do dyskusji/sugestii, wysyłając stosowne @. To wielki plus, że będziemy mogli wspólnie z administratorami portalu, tworzyć jego nowe ”oblicze”. Zmiany, nawet najdrobniejsze, zawsze mają pozytywny wpływ na każdy aspekt działalności. Niestety nie załapałam się na to forum (oddźwięk uczestników ogromny), ale obiecano jego kontynuację, więc myślę, że będę miała okazję włączyć się do tych planów, może nawet coś zasugerować. Trzymam za słowo panią Krystynę, która mi to obiecała w korespondencji @. Miniony już rok, oceniam bardzo pozytywnie, tym bardziej, że wiele ocenianych firm, zamieszczało w portalu swoje reakcje na moje wpisy (np. zawsze - PKO BP i Kaufland). To dowód na wartość rynkową portalu JO, więc nie dziwią nagrody (ostatnia Book of List). Jest jednak wiele firm, które zamieszczają automatyczną, uniwersalną, wręcz lakoniczną sugestię, bez względu na to, co zawiera opinia (np. Biedronka). W tym przypadku JO ma trochę do zrobienia – wydaje mi się. Myślę, że należałoby też innych bardziej zmobilizować, aby reagowali na zamieszczane opinie. Przedostatni konkurs pokazał, jak wielki jest zasób ilościowy JO. Ostatnia zabawa/konkurs z Orlenem, także jest przykładem na to, że ta firma zabiega o uznanie społeczne i liczy się z opiniami klientów. To akurat mnie nie dziwi, bo mam swoją, inną ”aktywność” z Orlenem i wiem, że z wielkim szacunkiem i uwagą odnoszą się do spostrzeżeń. Wydaje mi się, że Orlen zawiązał szerszą współpracę z JO, co raczej nie mogło się stać bez zabiegów ze strony VSC/JO. Rozwój to podstawa egzystencji rynkowej, JO o tym wie i dba, aby nie ”wkradł” się zastój i monotonia, a coroczne nagrody i powiększająca się baza (obserwatorzy, firmy, opinie), są skutecznym ”motorem” do działań.