Opinia użytkownika: DORA_1
Dotycząca firmy: Aviva
Treść opinii: Czasem zadziwiają mnie firmy o charakterze finansowym, a w szczególności ich wiara w naiwność potencjalnych klientów. Dotyczy to nie tylko Aviv-y, ale akurat oni przysłali mi @ (trudno powiedzieć jak pozyskali mój adres, bo jest informacja, że zgodnie z ustawą) z tematem, który może wielu zainteresować: sam zadbaj o swoją ulgę w 2014 roku. Tym razem, to Aviva okazała się bodźcem dla tej niechlubnej opinii. W treści, m.in. ”dowiedz się, zaoszczędź do 1438 zł każdego roku, etc”, kolorowo, kontrastowo, wyraziście, z przewagą zieleni (kolor nadziei) i miejscem kliknięcia: sprawdź. To prowadzi do strony z formularzem, w którym, niestety nie poznaje się warunków, lecz dopiero trzeba podać swoje dane, a firma oddzwoni za darmo. Nikt nie mieszka na ”księżycu”, podatki płacimy/rozliczenia roczne robimy od ponad 15 lat, ogólnie wiadomo jest, że dla ulgi trzeba spełniać określone warunki, świadomość społeczna w tym temacie jest stosunkowo wysoka i tak naprawdę chodzi o udostępnienie danych i zgodę na ich dalsze przetwarzanie (tworzenie list mailingowych nie jest niczym nowym). To podstępne działanie, na które ja nie daję się nabrać, aczkolwiek wiele spraw załatwiam Internetem i to powoduje, że moje dane gdzieś tam krążą, dlatego wiele dziwnych, tego typu e-maili otrzymuję. Wprawdzie są podawane informacje o wglądzie, poprawianiu i usuwaniu danych, ale to tylko ”pic na wodę”, skoro wcześniej już nimi ”pohandlowano”. Formuła prawna o ochronie danych ”zgadzam się na przetwarzanie danych …” jest już od razu zaznaczona, aby potencjalnie zainteresowany, nie pominął jej. Mnie to bulwersuje, zapewne wielu da się ”nabrać”, bo jak wczytać się dokładnie, w ten drobny druk, jest mowa o inwestowaniu i braku pewnych gwarancji, tak więc w istocie nie chodzi o namacalną kasę dla klienta, tylko o jej zawoalowane ulokowanie, nazwane zyskiem/oszczędnością. Wiedzą jak nagabywać/mamić klientów, tylko co z tego ma klient od razu - nic, z wyjątkiem "zapchanej" poczty @, jak dla mnie.