Opinia użytkownika: Maria_413
Dotycząca firmy: FLiXBUS
Treść opinii: Odkąd pierwszy raz wybrałam się w podróż z Polskim Busem, stałam się ich stałą klientką! To naprawdę świetna alternatywa dla pociągu i miła niespodzianka, jeśli komuś podróż autokarem po polskich drogach kojarzy się głównie z zdezelowanym, trzęsącym i śmierdzącym PKS-em. Oto najważniejsze plusy:+ niskie ceny w porównaniu z innymi przewoźnikami oraz możliwość utrafienia biletu za grosze, jeśli rezerwuje się z wyprzedzeniem lub w mało uczęszczanych porach (ja np. często jeżdżę kursami nocnymi, wtedy cena biletu jest zdecydowanie niższa);+ rezerwacja i opłata przez internet - wszystko załatwia się kilkoma kliknięciami, a po dokonaniu przelewu otrzymuje się unikalny kod uprawniający do przejazdu; wystarczy go potem pokazać obsłudze i jedziemy!;+ europejski standard: wygodnie, czysto, autokary suną po drogach jakby dziury ich nie obowiązywały, klimatyzacja sprawia, że nawet osoby z chorobą lokomocyjną mogą komfortowo odbyć podróż; wiele razy jadąc kursami nocnymi miałam okazję się po prostu porządnie wyspać, jak u siebie w łóżku;+ darmowe wi-fi i gniazdka do laptopa - może nie jest to najsilniejsza sieć wi-fi, jaką widziałam, ale nie mniej bardzo umila i skraca czas podróży;+ szybki i sprawny załadunek bagażu;+ ciągle rozszerzająca się oferta przejazdów: Berlin, Praga, Gdańsk... zasięg ogólnopolski!Oczywiście znajdą się też minusy:- osobom o gabarytach większych, niż przeciętne, może być niewygodnie i ciasno;- brak możliwości zakupu biletu lub zmiany opłaconej rezerwacji u kierowcy jest bardzo niewygodny; wiele razy byłam świadkiem zażartych dyskusji pasażera z kierowcą, gdzie pierwszy chciałby zakupić bilet, kierowca odmawia, bo nie jest do takich czynności uprawniony, a możliwości zakupu przez internet brak (bo np. jest późna pora, a pasażer nie posiada przenośnych urządzeń elektronicznych z dostępem do internetu); ten brak elastyczności Polski Bus próbuje nadrobić otwierając coraz to nowe punkty sprzedaży biletów, jednak w godzinach nocnych i tak są zamknięte, a pasażer bezradny. Podobne sytuacje mają miejsce przy próbie zmiany rezerwacji - kierowca grzecznie (lub mniej) odmawia i koniec dyskusji!- długa trasa przejazdu - najbardziej przeze mnie uczęszczana trasa to Katowice-Warszawa; ale 5 godzin? Jakim cudem? Niby trzeba wziąć pod uwagę możliwość korków, ale te same korki obowiązują samochody osobowe, które jadąc przepisowo pokonują tę trasę w niecałe 4 godziny;- pełna egalitarność pasażerów; brak możliwości rezerwacji konkretnego miejsca powoduje, że przy wsiadaniu do autokaru odgrywają się nieraz dantejskie sceny! Rozumiem, że zarzut ten nie powinien celować bezpośrednio w przewoźnika, to ludzkie instynkty i niechęć do stania w jakichkolwiek kolejkach powoduje, że każdemu, nawet najspokojniejszemu pasażerowi zapala się opcja "szybko, muszę być pierwszy, bo braknie dla mnie miejsca!"- brak karty stałego klienta lub innej formy gratyfikacji regularnych pasażerów; rozumiem, że ceny są już na tyle niskie, że domaganie się, aby zostały jeszcze dodatkowo obniżone jest nierozsądne, jednak jako stały, regularny klient, który wydał na podróże w Polskim Busie pokaźną sumkę, miło byłoby mi, gdyby ktoś to zauważył i docenił, chociażby przez symboliczną złotówkę mniej za cenę biletu.