Opinia użytkownika: Bartosz_31
Dotycząca firmy: UPC
Treść opinii: Sprawa którą opisuję ciągnęła się ponad dwa miesiące. Dotyczy ona Internetu, który zakupiłem w pakiecie od UPC. Usługa została zainstalowana w kwietniu i przez pierwszych kilka miesięcy nie było żadnego problemu. We wrześniu zauważyłem, że Internet zwolnił, strony wolniej się ładują co przy transferze 30 Mb/s nie powinno mieć raczej miejsca. Sprawdziłem prędkość łącza za pomocą testera na stronie UPC oraz innych niezależnych i wyniki były zbliżone. Prędkość pobierania oscylowała w granicach 10-12 Mb/s. Sprawdziłem to na swoim komputerze oraz dwóch innych zlokalizowanych w tym samym mieszkaniu. Wyniki były zbliżone. Dodam, że lokalizacja routera oraz poszczególnych komputerów nie ulegała zmianie. Jako pierwsze wystawiłem zgłoszenie poprzez stronę WWW, po jego złożeniu na maila otrzymałem potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz informację, że odpowiedź otrzymam w przeciągu 7 dni. Kiedy odpowiedź nie dotarła przez 3 tygodnie zadzwoniłem na infolinię. Czas oczekiwania na połączenie bardzo długi – ponad 10 min. Po uzyskaniu połączenia doradca stwierdził, że czas na odpowiedź to 30 dni i że tak w ogóle moje zgłoszenie źle zostało skierowane (pokrótce przedstawiłem doradcy swój problem). Stwierdził on, że konieczna jest wizyta technika, bez problemu ustaliliśmy dogodną godzinę wizyty za 3 dni. Obsługa na infolinii była raczej miła, konsultant posiadał odpowiednią wiedzę. Sama wizyta technika odbyła się w umówionym terminie, przybył terminowo od razu posiadał cały potrzebny sprzęt. Wykonał on test prędkości łącza na swoim sprzęcie stojąc blisko routera i też uzyskał prędkość ~12 Mb/s, sprawdził prędkość „po kablu” i wyszło 30 Mb/s. Stwierdził zatem, że wadliwy jest router i że go wymieni. Wymiana i konfiguracja przebiegła sprawnie, pierwszy test po wymianie wskazał 19 Mb/s lecz już kolejny 13 Mb/s i to praktycznie pod samym routerem. Mój komputer jest w kolejnym pokoju, po drodze jeszcze przedpokój, więc w sumie do pokonania 2 ściany, ale wcześniej miałem swój „prywatny” router i nie miałem problemu z przesyłaniem sygnału. Jestem świadom, że w przypadku przesyłania przez router nie będę miał do dyspozycji 100% sygnału, jednak wartości około 30% są nie do przyjęcia. Po wymianie routera i testach technik stwierdził, że on nic więcej nie może zrobić i że może by pomogła wymiana routera na innym model, jednak do tego jest oddzielne zlecenie z UPC. Zaraz po wyjściu technika wykonałem telefon na infolinię. Tym razem na połączenie musiałem czekać aż 17 minut. Doradcę poprosiłem o to, żeby w zgłoszeniu dopisał informację o wizycie technika i o tym, że wymiana routera nie przyniosła skutku. Uzyskałem informację, że niestety czegoś takiego nie może zrobić i muszę złożyć kolejną reklamację i czas jej rozpatrywania znowu wynosi 30 dni. Szczegółowo opisałem sytuacje podałem też sugestię technika o konieczności zmiany routera. Odpowiedź otrzymałem po 28 dniach z informacją że według UPC wszystko jest OK., że to musi być wina mojego komputera. Złożyłem więc kolejną reklamację, jako odwołanie gdzie opisałem jak wygląda sytuacja, że początkowo wszystko było dobrze tylko problemy pojawiły się po jakimś czasie, kiedy nie zmienił się ani sprzęt (dla pewności nawet robiłem format i kładłem system od nowa) ani układ przestrzenny w mieszkaniu. Napisałem też ponownie o sugestii technika dotyczącej zmiany routera na inny model. Po kolejnym miesiącu otrzymałem odpowiedź, że wina musi leżeć po mojej stronie i że sugeruje się przeniesienie routera luz komputera. Do kwestii zmiany modelu routera się nie odniesiono. W tym momencie już straciłem chęć i zapał, czekam tylko do końca umowy aby ją zakończyć i zmienić operatora.UPC jest przykładem firmy, która atrakcyjną ofertą przyciąga klientów, jednak później jakość obsługi drastycznie spada. Na infolinii są cały czas waity, klientów się zbywa ogólnikami nawet nie zajmując się szczegółowo treścią zgłoszenia. Wszystkim którzy myślą nad zawarciem umowy z tą firmą szczerze to odradzam. W tym przypadku niskie ceny są niestety równe niskiej jakości obsługi. Szkoda bo firma ofertę ma ciekawą.