Opinia użytkownika: T.K.
Dotycząca firmy: Idea Bank
Treść opinii: Zgłaszana przeze mnie obserwacja dotyczy infolinii Idea Banku. Zadzwonił do mnie pracownik z propozycją przedłużenia moich produktów w tym banku. Poinformował mnie, że chce mi przedstawić ofertę ich banku. Poinformował mnie również, że rozmowa może być nagrywana, oczywiście w celu podnoszenia jakości itp. Co mnie zdziwiło, to to że zaraz po tym jak ustalił, że rozmawia z właściwą osobą, powiedział że musi zweryfikować moją tożsamość i w tym celu musi zadać mi kilka pytań. Zdziwiło mnie to bo od kiedy trzeba weryfikować tożsamość klienta, aby zaprezentować mu ofertę banku. Po prostu konsultanci w ten prosty sposób próbują zweryfikować tożsamość klienta (na razie jeszcze niczego nie świadomego w końcu pracownik banku dzwoni informacyjnie) aby po przedstawieniu ofert zapytać czy pobada się to Panu/Pani, czy decyduje się Pan/Pani czy inne zgrabne pytanie i już mamy gotowego klienta na widelcu, który właśnie kupił lub przełożył produkt. Jednak ja się tak nie dałem i powiedziałem, że jak chce mi przedstawić ofertę to może to zrobić bez weryfikacji mojej tożsamości. Pracownik banku przedstawił ofertę, jednak jak poprosiłem go o pisemne szczegóły produkty (regulamin czy wzór umowy), to powiedział że nie ma takich dokumentów i nie może mi ich przesłać na mail. Podziękowałem i się rozłączyłem.