Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik
Dotycząca firmy: Media Markt
Treść opinii: Ostatnio zapragnąłem oglądnąć aparat fotograficzny Nikon. Nowa seria, bardzo mały i poręczny. Wybrałem się do sklepu „MediaMarkt” w Krakowie przy ulicy Zakopiańskiej. Opisywanie sklepu, reklamy, wystroju, czystości i rozstawień asortymentów przy innej okazji kontaktu. Podczas konkretnego audytu. Teraz pozwolę sobie na trochę luźnej opowieści. Tylko jedna uwaga. Ktoś, kto projektuje rozstawienie asortymentu w tak profesjonalnej firmie, popełnia błąd /może i świadomy, ale denerwujący/. Podział na działy jest mało przejrzysty. Dzielenie jednym głównym przejściem przez sklep, to błąd. Cienkie odnogi nie nadają przejrzystości. Od bramek wejściowych prosto i koniec. Zawsze mam wrażenie wymieszania asortymentów drobnych /dotyczy sprzęt dodatkowych/. Po prawej, lewej urządzenia gospodarstwa domowego i dodatki. Te dodatki tutaj nie pasują. Kiedy szukam sprzętu typu, Mp3, dyktafon, kart pamięci, sprzętu fotograficznego, GPS, worki do odkurzaczy, itd, zawsze się gubię. Chodzę od lady ekspozycyjnej, do lady. Nie wiem, po, której stronie odnajdę szukany sprzęt. Wracając do aparatu. Znalezienie aparatu to było wyzwanie. To fakt, nie byłem w „MediaMarkt” od dwóch miesięcy. Od razu popędziłem do tyłu i w lewo bliżej środka. I PUDŁO. Wiem, że zmiany zmuszają klienta do zwiedzania sklepu, ale za zmianą powinna iść informacja kierunkowa. Znalezienie tutaj wolnego i uśmiechniętego pracownika to rzadkość. Zawsze trzeba czekać na uzyskanie szczegółowej informacji. Tego dnia miałem nadmiar szczęścia do obsługi. Asortyment fotograficzny przeniesiono na początek, koło kas. W ogóle niewidoczny, nieopisany w widoczny sposób. Ekspedient /bardzo szybko zareagował na mój widok- to muszę przyznać/. Jednak jeden minus, który rozkłada wszystko na łopatki. Po prostu był tak nawiedzony, oczywiście własną fachowością. Do znudzenie, zachęcał mnie do kupienia wymarzonego aparatu kodak. Oczywiście marzenie nie moje, a sprzedawcy. Kto tu był kupcem, a obsługą? To była groteska wczucia się w potrzeby klienta. Każdy klient potrzebuje prywatności. Oczywiście z dozą kontroli sprzedającego. Jednak było w tym coś, fajnego. Bardzo śmiesznie się poruszał i w dodatku sympatycznie. Ubiór schludny i z identyfikatorem. Aparatu Nikon, oczywiście nie dano mi oglądnąć w spokoju. Rozmowę /nie poradę/ musiałem sam uciąć. Sytuacja dobra do kabaretu. Podsumowując obsługę: szybka reakcja, na 5 ubiór i higiena w skali 5, na 4,5 identyfikator na miejscu, na 5 kompetencje znajomości asortymentu w skali od 1-5, na 2 / tylko znał (tak oceniam) aparaty Kodaka i własne marzenie/ nie dopuszczanie klienta do słowa – kardynalny błąd / nie można wyrazić swoich potrzeb i wiedzy/, na 1każdy świadomy klient ,własnych potrzeb będzie szerokim łukiem omijał to stanowisko i tego ekspedienta. -1 !!!!!Ocena stanowiska: rozstawienie asortymentu na stanowisku fotograficznym bardzo dobre, na 4,8 możliwość dotknięcia jest dodatkowym plusem, na 6 /w skali od 1-5/wyraźna i dobra wstępna opisówka aparatów i sprzętu, na 4oświetlenie stanowiska wystarczające, na 4,5dostosowanie półek do potrzeb klienta bardzo dobre. Nie trzeba się schylać. Wysokość półek i lad jest idealna. Można rozglądnąć się po całym sklepie. Ocena - 5nie ma wrażenia przytłoczenia sprzętem ekspozycyjnym. Takie wrażenia odnoszę w wysoko zapałkowanych sklepach. Ocena - 5dużo powietrza, dobra temperatura powietrza i równe oświetlenie.Wrażenie komfortu przestrzeni i temperatury. Ocena – 5 Potrzeby klienta:w „MediaMarkt” brakuje mi dwóch, trzech stanowisk do siedzenia.Możliwość spoczynku na krześle i spokojne przeczytanie instrukcji. Daje większe zaufanie do FIRMY /szacunek do klienta/. To rodzaj intymności i oazy spokoju w firmie /materiały reklamowe można eksponować/. MediaMarkt handluje ekspresami do kawy i czajnikami do parzenia herbaty!!!Brak, opisu stanowisk sklepu w jednym miejscu. Na początku. Może to być grupowy kierunkowskaz, podobny do oznakowań w górach.Brak fachowego doradztwa. Długi czas oczekiwania na poradnictwo.To tylko częściowy opis tego sklepu. Wnioski i uwagi dają opis mojej osoby. Jaką wartość zademonstrowałem zostawiam do Państwa decyzji. Serdecznie pozdrawiam Franciszek Ponicki