Opinia użytkownika: DORA_1
Dotycząca firmy: Santander Consumer Bank
Treść opinii: Na rozliczeniu mojej karty kredytowej znalazła się pozycja do zapłaty 30 zł za przekroczenie limitu, trochę mnie to zdziwiło bo przekraczanie limitu powinno być blokowane automatycznie przez system. Zadzwoniłam pod podany nr telefonu do Santander Consumer Bank aby wyjaśnić tę okoliczność. Po długim oczekiwaniu, odebrała kobieta, która miłym głosem zapytała, w czym może pomóc. Po przedstawieniu przeze mnie kwestii powiedziała, że karta się nie blokuje i to ja mam obowiązek kontrolować limit a za jego przekroczenie naliczana jest kara, nawet jeśli przekroczenie limitu powodują dodatkowe kwoty (wydruk zestawienia, opłata miesięczna, odsetki), naliczane po zamknięciu cyklu. Zdumiałam się, nie jest to moja jedyna karta i dotąd jeśli limit był przekroczony to zwyczajnie system odmawiał wykonania operacji. Karta to ma być wygoda, jest – nie powiem, że nie, ale w tym przypadku to także „czyhanie” przez bank na „oskubanie” klienta. W żadnym innym banku taka sytuacja nie miała miejsca, sprawdziłam dokładnie wydruki do 8 miesięcy wstecz a w tym banku już się to zdarzyło wcześniej, tylko nie zwróciłam na to uwagi. Uznałam, że skończę współpracę z tym bankiem, dobrze że limit to tylko 2 tysiące, spłacę i podziękuję. Inne banki mi tego nie robią więc ich karty zostawię. Dla SCBank, jako pojedynczy osobnik nie jestem ważna, więc mojego odejścia nawet nie zauważą.