Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zalogowany_użytkownik

Dotycząca firmy: UPC

Treść opinii: Od kilku lat jestem użytkownikiem/klientem telewizji kablowej UPC. Kupuję od nich usługę telewizji kablowej, wynajmuję telewizyjny cyfrowy dekoder HD z możliwością nagrywania. Z dużym pakietem kanałów HD. Posiadam także internet UPC oraz telefon stacjonarny podłączony do UPC. Na początku lipca zgłosiłem problem z pracą dekodera w trybie fullHD. W umówionym terminie pojawił się u mnie technik z innym dekoderem. Przy jego podłączaniu nie zachował zasad wynikających z dokumentacji technicznej zarówno dekodera jak i monitora, do którego ów dekoder był podłączany i w trakcie łączenia kabla sygnałowego HDMI nie odłączył urządzeń od sieci elektrycznej. Spowodował tym uszkodzenie portu HDMI mojego monitora. Niestety, firma UPC nie poczuwa się do odpowiedzialności za spowodowanie zaistniałej szkody. Szkoda nastąpiła 9 lipca, do dzisiaj (7 sierpnia) nie mam odpowiedzi na zgłoszoną pisemnie reklamację. Jedynie telefonicznie poinformowano mnie o fakcie, że UPC się nie poczuwa do naprawy szkody. Dodatkowo - nie mam możliwości odbioru sygnału w standardzie HD, bowiem nie mam innego urządzenia, które umożliwiłoby podłączenie dekodera poprzez HDMI, Czyli moja pierwsza reklamacja dotycząca usterki także nie została rozwiązana - nie mam jak tego teraz stwierdzić, źle działający dekoder w sumie nie został wymieniony. Nie pozostaje mi nic innego, jak walczyć na drodze sadowej z nieuczciwym operatorem, który pomimo ewidentnej winy swojego pracownika za powstałe szkody obciąża klienta. Każda rozmowa z konsultantem UPC polegała na wmówieniu mi, że to moja wina, że sprzęt popsuł się sam. Problem jest jednak w tym, że uszkodzeniu uległ tylko port HDMI, inne porty sygnałowe monitora działają. Nie stało to się w trakcie eksploatacji, tylko w trakcie podłączania. Technik widział, że monitor pracował poprawnie, co zresztą potwierdził oświadczeniem. Sam czas rozpatrywania reklamacji, brak możliwości rozmowy z kimś bardziej kompetentnym, niż konsultant telefoniczny, próby udowadniania, że wina leży po stronie klienta - nie przypuszczałem, że tak poważna firma jak UPC tak się będzie zachowywała.