Opinia użytkownika: czystairlandia
Dotycząca firmy: NFZ
Treść opinii: Pora zamieścić obserwację z osobistej wizyty w Małopolskim Oddziale NFZ w Krakowie. Co się zmieniło od zeszłego roku? Czas wakacyjnych wyjazdów, wyrabiania Europejskich Kart Ubezpieczenia Zdrowotnego. Informacje potrzebne do wyrobienia karty dokładnie opisane na stronie małopolskiego NFZ. Gdy dokładnie wypełnimy dokumenty samo złożenie i uzyskanie karty na miejscu to formalność, karta wydawana od ręki. Środowe popołudnie, placówka pracuje do godziny 18. Spodziewam się dużego zainteresowania. Po wejściu na hol oddziału NFZ widzę automat do pobierania numeru do okienka, w zależności jaką sprawę przyszliśmy załatwić należy zaznaczyć odpowiednią opcję. W zeszłym roku automat był prostszy w obsłudze, obecnie ma rozpisane inne usługi, ciężko na pierwszy raz połapać się o co w tym chodzi. Miejsce ustawienia automatu niewidoczne, łatwo ominąć, powinien być przy drzwiach na pierwszą salę. Pobieram bloczek, z zapisu wygląda, że oczekujących jest sporo do załatwienia takiej samej sprawy. Czekam z oku na dostępnych krzesłach, mam czas przyglądnąć się bliżej pracy w tym miejscu. Stanowiska dobrze oznaczone, te na piętrze z numerem 10 i 11 - mają wyraźne oznaczenia, czego w zeszłym roku nie było. Nowość to dwa ekrany, gdzie mamy podgląd na to, które stanowiska do obsługi się zwalniają i gdzie będziemy obsługiwani według właściwości numerka. Jest także zapowiedź słowna. Na sali obsługi wydzielony stolik z drukami umieszczonymi w tekturowym pudle. Ściana urzędu oblepiona plakatami i instrukcjami jak udzielać pierwszej pomocy, nikt tego nie czyta, mało przydatne informacje w tym miejscu, tylko szpecą ogólny wygląd urzędu. Nie dostrzegam gablot z drukami informacjami, jak wygląda system ubezpieczenia zdrowotnego w poszczególnych krajach Europy, w zeszłym roku te informacje były dostępne. Mam cichą nadzieję, że dostanę przy okienku, bowiem we wniosku zaznaczyłam, że jestem zainteresowana. Czas oczekiwania do mojej obsługi to raptem 6 minut. Sprawna obsługa przy okienku, Pani szybko sprawdza poprawność złożonych dokumentów, nie ma pytań, dwie minuty i mam karty wyrobione. Nie dostaję informacji na druku, które zaznaczyłam, nawet nie wiem dlaczego, czy ich nie było, czy pracownik zapomniał. Trzeba będzie samemu wydrukować ze strony NFZ. Niedogodność miejsca obsługi: brak druków z informacjami jak wygląda zakres ubezpieczenia w poszczególnych krajach, zbyt głośno na sali obsługi, nie słychać w ogóle pracownika jak coś do nas mówi zza szyby /są nowe stanowiska pracy urzędników w porównaniu z zeszłym rokiem/. Mimo wszystko wizytę w tym miejscu oceniam pozytywnie: sprawność działania obsługi pozytywna.