Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: zarejestrowany-uzytkownik

Dotycząca firmy: Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa

Treść opinii: Bardzo ważnym świętem narodowym Francji jest Rocznica Zdobycia Bastylii – 14 lipca. Dla Francuzów, Bastylia była i nadal jest symbolem wolności i demokracji w walce z tyranią. Tego dnia na terenie całego kraju odbywają się liczne parady i pokazy sztucznych ogni. W warszawie , na Saskiej Kępie i nie bez kozery na ul. Francuskiej zorganizowano imprezę plenerową.I właśnie święto narodowe Francji było przyczynkiem do jej jak już napisałam zorganizowania.Dobra zabawa, namiastka atmosfery obchodów tego święta w kraju nad Sekwaną. Przybliża nam kulturę i różnorakie obyczaje. Choć na pewno nie jest to samo i ma znacznie mniejszy wymiar to i tak pomysł i organizacja godna pochwały.Prezentacja francuskich firm działających w Polsce i dobrze nam znanych.Degustacja win i serów.Stoisko piekarni Saint Honore Kosmetyki L'OccitanePrzebojowe warzywa Bonduelle z konkursem na najdłuższy warzywny warkocz, ciekawe doświadczenie nawlekania groszku , kukurydzy kawałek po kawału każdy mógł się włączyć i przyłączyć do jego powstaniaQuiz na scenie.Sprawnościowy ,smakowy i wiedzowy.Najbardziej widoczna i najbardziej aktywna firma na imprezie.Ograne i fundacja wspierająca niedosłyszące dzieci.Firmy deweloperskie, motoryzacyjne, handlowe….Wszystko pod niebiesko biało czerwoną banderą.Działo się oj działo bardzo nam się podobało.Zainteresowanie i frekwencja ogromne.Mimo że informacja o tym wydarzeniu nie była głośna i wszechobecna. Druga impreza w tej urokliwej, klimatycznej dzielnicy po majowych obchodach Święta Saskiej Kępy.Tyle ode mnie w bardzo telegraficznym skrócie.Ze strony www.cpk.art.pl/News/view/1987Dla jeszcze większej zachęty Do zobaczenia za rok…..mam nadzieję.14 lipca jest świętem narodowym Francji obchodzonym wyjątkowo hucznie we wszystkich miastach i miasteczkach nad Sekwaną. Tego dnia całe rodziny gromadzą się na placach i w parkach, by wspólnie świętować rocznicę zdobycia Bastylii. Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa w Polsce, zrzeszająca ponad 350 firm z kapitałem francuskim, chce przenieść tą radosna atmosferę na ulice Warszawy. Podczas całodziennego pikniku, na zamkniętej dla ruchu ulicy Francuskiej zorganizujemy „francuskie miasteczko", w którym każdy odwiedzający będzie mógł odnaleźć kawałek Francji i przez cały dzień poczuć się jak w Paryżu. Chcemy pokazać szerokiej publiczności nie tylko kulturalne i kulinarne aspekty Francji, ale również zaprezentować panoramę francuskich inwestorów obecnych w naszym kraju oraz ich wkład w rozwój innowacyjnych projektów oraz całej polskiej gospodarki. Przez cały dzień odwiedzający będą mogli poznać Francję, a wieczorem czeka na nich zabawa taneczna pod gołym niebem w rytm francuskich i międzynarodowych przebojów.Francuskie miasteczko otworzy się dla odwiedzających o 12.00. Wzdłuż ulicy przygotowanych będzie szereg stoisk z różnymi produktami regionalnymi z Francji. Goście będą mogli degustować różne rodzaje serów, spróbować wybornego wina, a także francuskich croissantów i wiele innych, mniej znanych przysmaków. Tego dnia organizatorzy przygotują szereg atrakcji nie tylko dla podniebienia. Każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. W sekcji poświęconej francuskim inwestorom w Polsce, będziemy chcieli pokazać, że Francuskie firmy od wielu lat obecne są na polskim rynku i są trzecim największym inwestorem zagranicznym w naszym kraju zatrudniającym ponad 200 000 osób. Ich obecność jest widoczna w wielu branżach. Pokażemy najnowsze rozwiązania technologiczne stosowane przez firmy z sektora teleinformatycznego, energetycznego, samochodowego. Odwiedzający będą mogli zobaczyć najnowsze modele francuskich samochodów, w tym jedno z najbardziej ekologicznych aut o napędzie elektrycznym. Swoje stoiska będą miały także dobrze znane sieci dużej dystrybucji, firmy kosmetyczne, czy energetyczne.Przygotowana zostanie specjalna strefa sportowa, w której odwiedzający będą mogli nauczyć się gry w golfa, a także poznać, czym jest gra w boule i czemu jest ona ulubionym sportem francuskich południowców. W strefie dla dzieci, na najmłodszych czekać będą różne gry i zabawy, gdzie motywem przewodnim będzie Francja i język francuski. Tego dnia z pewnością wszyscy znajdą dla siebie miejsce na ul. Francuskiej w Warszawie.Na skrzyżowaniu z ul. Walecznych stanie scena, na której przez cały dzień będą odbywały się liczne animacje. Ciekawi ludzie, będą opowiadali o Francji, jej zwyczajach i kulturze, a także atrakcjach turystycznych. Szykujemy pokaz gotowania tradycyjnych francuskich potraw, tak by każdy mógł samemu przygotować w domu danie à la française. Jeśli mówimy o jedzeniu, to doskonale z kuchnią francuską komponują się francuskie wina. Jak się nie pogubić wśród ich niezliczonej ilości? Na to pytanie odpowiedzi udzielą doświadczeni winiarze. Nie zabraknie również francuskich piosenek, zarówno tych z dawnych lat, jak i najnowszych przebojów. Zwieńczeniem wieczoru będzie uliczna zabawa taneczna, do której zaprosimy wszystkich uczestników bez względu na wiek. We Francji bowiem dzień 14 lipca zawsze kończy się w radosnej atmosferze, a mieszkańcy wielu miast i miasteczek gromadzą się na placach, by wspólnie bawić się przy muzyce. Tym razem nie trzeba będzie daleko jechać, by poczuć tą atmosferę, gdyż Francja zawita na ulicę Francuską w Warszawie.Tyle ode mnie w bardzo telegraficznym skrócie.Rendez-vous z Francją14 lipca 2012ulica Francuska od ronda Waszyngtona do ul. Walecznych, Warszawa12.00 - 22.00Wstęp wolnyW programie:- stoiska z produktami regionalnymi z Francji- prezentacje francuskich inwestorów w Polsce- strefa sportowa (nauka gry w golfa, w boule...)- strefa dla dzieci (nauka francuskiego, gry i zabawy, malowanie twarzy...)- scena i całodzienne animacje (piosenki francuskie, wywiady z ciekawymi ludźmi o Francji, jej zwyczajach, kulturze i inwestorach francuskich w Polsce, pokazy kulinarne)- uliczna zabawa taneczna w rytm francuskich i międzynarodowych przebojówWydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Burmistrza Pragi Południe. Partnerem wydarzenia jest Centrum Promocji Kultury Praga Południe, Centrum Kultury Saska Kępa, Zarząd Transportu Miejskiego.Partnerzy medialni: Gazeta Wyborcza, Co Jest Grane, Radio Kolor, Stroer, Les Echos de Pologne, Lepetitjournal.com, The Warsaw Voice, Warsaw Business Journal.