Opinia użytkownika: T.K.
Dotycząca firmy: UPC
Treść opinii: Zgłaszana przeze mnie obserwacja dotyczy infolinii UPC, a konkretnie telefonicznego biura obsługi klientów UPC. Próbowałem się do nich dziś dodzwonić kilkukrotnie i połączyć z konsultantem, oczywiście za każdym razem w słuchawce słyszałem ten sam tekst: "obecnie wszyscy nasi konsultanci są zajęci, prosimy o chwilę cierpliwości, szacowny czas oczekiwania na połączenie to X minut". No i czekałem ale nawet czekając 2 albo i 3 razy dłużej niż zakładany czas oczekiwania to i tak nikt nie odbierał. Ale wreszcie po którejś próbie połączenia udało mi dodzwonić, no oczywiście nie od razu bo znowu musiałem swoje paręnaście minut wisieć na linii. Na początku pracownica się przedstawiała zapytała o co chodzi. Powiedziałem, że dzwonie w celu uzyskania informacji na temat tego kiedy zostanie wysłana mi odpowiedź na moje pismo dotyczące rezygnacji z świadczenia usług prze UPC na rzecz mojej osoby. Pani poinformowała mnie, że mają na to 30 dni, a jak dzwoniłem kilka dni wcześniej to inny konsultant mówił, że w ciągu 14 dni odpowiadają na korespondencje. Dziwna ta rozbieżność. Mniejsza o to, miesiąc już miną, a odpowiedzi nie ma, pani raczyła powiedzieć mi, że napisze do działu korespondencji, że ja oczekuje na odpowiedź. Druga sprawa z jaką dzwoniłem, to zapytać się czy wystawili mi już fakturę korygującą (bo mieli mi odłączyć usługi do 31.05, a telewizje odłączyli dopiero w połowie czerwca, mimo, że sprzęt oddałem im 31.05). Z uwagi na to ich system z automatu wystawił mi fakturę za korzystanie z telewizji. Oczywiście faktury w ogóle nie powinny wystawiać, no ale wystawili, więc zadzwoniłem zapytać co z faktura korygującą. Pani okazała się mało rozgarnięta bo na początku nawet twierdziła, że muszę zapłacić tą fakturę za telewizje za czerwiec, ale po moich protestach i po tym jak jeszcze dokładnie sprawdziła w systemie okazało się, że mam racje i nic nie muszę płacić. Jednak faktura korygująca nie została jeszcze sporządzona. Ok wszystko spoko, zapytałem jednak co to za faktura korygująca na -1,30 zł w systemie elektronicznej faktury widnieje na moim koncie, czy to jakaś pomyłka, czy co. Okazało się, ze to wynik tego, że za maj obniżyli mi fakturę za dzień 31 bo wtedy odłączyli sygnał internetu (i tak korzystałem już z innej kablówki więc nie wiedziałem kiedy odpięli internet). Ja natomiast zapłaciłem w całości wcześniejszą fakturę za maj, stąd ta różnica i teraz mam nawet 1,30 nadpłaty do zwrotu. Tylko pytam, dlaczego jak od początku czerwca kilkakrotnie rozmawiałem z konsultantami UPC to nikt mi nie powiedział, że mam nadpłatę na koncie. Kwota śmieszna, ale przy dużej liczbie klientów może się zebrać niezła sumka, ciekawe czy to tak standardowa praktyka pracowników UPC, aby nie informować klientów o nadpłatach. Nie polecam tej firmy, nawet z rezygnacją z ich usług są spore kłopoty.