Opinia użytkownika: Karolina_962
Dotycząca firmy: MPK Poznań
Treść opinii: Spora część miasta jest w przebudowie (Euro tuż tuż), więc komunikacja w Poznaniu jest bardzo utrudniona. Przedłużono co prawda na ten okres czas obowiązywania biletów (np. na bilecie 15-minutowym możemy podróżować 25 minut), ale zdecydowanie nie rozwiązuje to sprawy. Większość tramwajów ma zmienione trasy i trudno się w tym zorientować (zwłaszcza, jak ktoś nie jeździe regularnie), poza tym jeżdżą one zdecydowanie za rzadko. Bardzo kiepski jest dojazd z dworca głównego – trzeba się albo przesiadać, albo iść dość daleko na przystanek i zazwyczaj widzi się, jak tramwaj odjeżdża z pod nosa... Mam też sporo zastrzeżeń do samych motorniczych – to czesty widok gdy drzwi zamykają się tuż przed nosem kogoś, kto próbował dobiec do tramwaju. No i kolejna sprawa – bilety i tak nie były tanie, a od pierwszego czerwca znacznie podrożały i podobno na przyszły rok zaplanowane są kolejne ich podwyżki. Na dodatek o ostatniej podwyżce biletów dowiedziałam się przypadkiem, już po tym jak przejechałam raz na nieaktualnym bilecie (na stronie MPK nie było z wyprzezeniem komunikatu o podwyżkach). Bardzo nie podoba mi się również, że starych biletów nie można łączyć. Czyli przykładowo bilet na 15min kosztował 2 zł, teraz kosztuje 2,60zł. Dlaczego nie mogę za przejazd skasować 2 biletów za 2zł naprawdę nie rozumiem. Jak dla mnie transport publiczny w Poznaniu kuleje (jak wiele w tym mieście), jedyny pozytyw to fakt, iż większość autobusów i tramwajów jest w dobrym stanie, czysta, sprawna.