Opinia użytkownika: nattan
Dotycząca firmy: PKP Intercity
Treść opinii: Na podróż pociągiem Intercity zdecydowaliśmy się dzięki promocji Superbiletów, które można kupić już za 29 zł. Pociąg podstawił się na wrocławskim dworcu kilka minut przed odjazdem. Dworzec był jeszcze w trakcie remontu, więc informację o konkretnym peronie trzymano do ostatniej chwili i w jednym momencie tłum pasażerów skierował się w stronę pociągu. Punktualnie o 17:02 pociąg ruszył, kilka minut później kierownik pociągu przywitał nas (raczej bez entuzjazmu) przez głośnik.Podczas podróży zaoferowano nam skromny poczęstunek. Obsługa Warsu była uprzejma, ale nie pozwoliło to uniknąć pewnego incydentu. W Kędzierzynie do naszego przedziału dosiadła się pewna pani. Gdy pan z Warsu spytał, czy ktoś się dosiadł, owa pani poprosiła o herbatę. Wówczas usłyszała pytanie "ale czy pani się dosiadła?", na co pasażerka lekko już zdenerwowana odpowiedziała "zapewniam pana, że nie śmiałabym pana oszukać i poprosić o kubek herbaty".Podróż do pewnego momentu przebiegała przyjemnie i komfortowo, w przedziale były gniazdka z prądem (które działały jednak naprzemiennie - najpierw te przy jednej ścianie, a za Katowicami odwrotnie), a klimatyzacja w kilkanaście minut uporała się z zaduchem. Niestety tego wieczoru nastąpiło załamanie pogody i w przedziale zrobiło się zimno. Ustawienie klimatyzacji na maksymalne 25 stopni niewiele pomogło.Zdziwił mnie inny fakt. Dzięki aplikacji w telefonie (SITKol) sprawdziłem przed wyjazdem, że na trasie pociągu są utrudnienia w ruchu i spodziewane duże opóźnienia. O opóźnieniach tych kierownik pociągu poinformował nas dopiero, gdy za Kędzierzynem pociąg zatrzymał się w polu. Okazało się, że dojedziemy do Warszawy 2 godziny po czasie. Skoro aplikacja SITKol wiedziała o opóźnieniach, to byłoby miło, gdyby o tych opóźnieniach poinformowano też pasażerów jeszcze na dworcu we Wrocławiu. Być może część z nich wolałaby przełożyć podróż, a bilety w takiej sytuacji powinny być wg mnie w miarę możliwości bezpłatnie datowane na późniejszy termin.Ogólnie jednak podróż oceniam dobrze. Z powodu opóźnienia zaproponowano nam drugi bezpłatny poczęstunek, a komfort jazdy był ponad przeciętną - czyste przedziały, korytarze i toalety (z wodą i mydłem). Brakuje mi wciąż informacji o utrudnieniach w ruchu oraz więcej entuzjazmu ze strony obsługi pociągu.