Opinia użytkownika: T.K.
Dotycząca firmy: jakoscobslugi.pl
Treść opinii: Zgłaszana przeze mnie obserwacja dotyczy portalu jakośćobsługi.pl a konkretniej konkursu jaki ten portal uruchomił w ostatnim czasie czyli "Strzelaj opinie". Otóż uważam, że taka formuła konkursu, czyli kto zgłosi więcej opinii w przeciągu tygodnia nie służy temu portalowi dobrze. Powoduje to, to że użytkownicy prześcigając się w ilości pisanych opinii, tylko że opinie te są najczęściej mizernej jakość, krótkie, zdawkowe, często niewiele mówią innym o danej firmie i jakości obsługi. Po drugie jak można w ciągu tygodnia odwiedzić ponad 200 placówek, sklepów, punktów usługowych i innych miejsc w taki sposób aby przekonać się o faktycznej jakości obsługi w tych placówkach. A do tego jeszcze mieć czas na przelanie swoich obserwacji i zgłoszenie ich na portalu. Myślę, że nawet najlepszy pracownik typu mystery shoping nie dał by rady odwiedzić i ocenić 200 placówek w ciągu tygodnia. Przecież większość z tych zgłaszanych seryjnie obserwacji jest zapewne wyssana z palca. A portal jakość obsługi powinien zapewniać informacje sprawdzone, a nie sam zachęcać użytkowników do takiej rywalizacji - "wyścigu sznurów" do tego aby pisać i zgłaszać jak najwięcej obserwacji. Bo wiele z tych obserwacji porostu psuje ten portal, przez co będzie zniechęcać kolejnych nowych potencjalnych użytkowników i współautorów portalu (przyszły obserwatorów). Jeśli twórcom portalu zależy tak bardzo na zwiększeniu ilości dodawanych obserwacji to są lepsze ku temu sposoby zachęcenia użytkowników do wzmożonej aktywności, nie tracąc przy tym za wiele na jakości dodawanych obserwacji. Pisałem kiedyś o tym, przy okazji jednej z ankiet, gdy można było zgłaszać swoje propozycje rozwoju portalu. Chciałbym aby portal bardziej nawiązywał do swojej nazwy i stawiał na JAKOŚĆ a nie ilość.