Opinia użytkownika: czystairlandia
Dotycząca firmy: Real
Treść opinii: Udałam się do sklepu Real, by zgłosić reklamację zakupionego obuwia sportowego w Dziale Obsługi Klienta. Niespełna po 3 tygodniach od zakupu i używania buty popękały, odkleiła się podeszwa. Zazwyczaj nie kupuję butów w marketach, jednak sklep Real ma dobrze zaopatrzone stoisko sportowe ze sprzętem, odzieżą, obuwiem, gdzie można spokojnie wybrać i zorientować się w asortymencie. Bywają też promocje cenowe na markowe obuwie znanych firm, markową odzież, a to, że zakupu dokonuję przy okazji zakupów spożywczych nie ma dla mnie znaczenia. Zgłoszenie reklamacji dokonałam w dziale obsługi klienta. Kilka minut oczekiwania w kolejce, kilkanaście minut trwało zanim Pani z obsługi wypełniła druk reklamacji. Dwie osoby z działu obsługują przy dwóch kasach/komputerach klientów w różnych sprawach, nie ma możliwości odręcznego wypełnienia druku, dlatego to tak długo trwało. Nie bardzo rozumiem umieszczenie w tym miejscu możliwości zawierania zakładów lotto, sprzedaży losów. Pomiędzy klientami którzy chcą załatwić sprawy gwarancji, zwrotów itp. kasa blokowana jest poprzez zwykłą sprzedaż, a także klientów, którzy w jednej kolejce czekają, bowiem w tylko w tym miejscu mają możliwość zostawienia małych zakupów w szafkach i pobrania bloczka /nie ma tzw. zamykanych samoobsługiwanych szafek, wzorem innych miejsc tej sieci marketu/. Dopóki nie zakończy się obsługa klienta przede mną, a komputer jest zajęty Pani z obsługi nie może podjąć obsługi kolejnej sprawy. Same formularze wypełniane w kilku kopiach, kilka podpisów, ksero paragonów dokonywane na miejscu. Otrzymałam oryginał egzemplarza zgłoszenia reklamacji dla siebie, odręcznie Pani z obsługi dopisała datę, od kiedy mogę zgłosić się po informację, czy reklamacja została załatwiona, podała także numer telefonu, by wcześniej w razie potrzeby zadzwonić. Po dwóch tygodniach, gdy zgłosiłam się po informację o reklamacji obsługa sprawnie mnie obsłużyła, zgodnie z procedurami. Czas obsługi wynosił kilka minut. Zwrócono mi gotówkę, towar nie był na sklepie dostępny, by dokonać wymiany na nowy, reklamacja uznana bez problemów. Dział obsługi klienta sklepu Real działa jak najbardziej profesjonalnie, niejednokrotnie się już o tym przekonałam.