Zgłoś nadużycie

Opinia użytkownika: czystairlandia

Dotycząca firmy: Real

Treść opinii: Podczas zakupów w sklepie Real przy ul.B.Komorowskiego 37 w Krakowie, będąc już przy kasie osobną transakcją zakupiłam i zapłaciłam za transakcje doładowania telefonów u różnych operatorów sieci komórkowej. Pan z obsługi z kasy bez problemów, sprawnie po podaniu bloczków doładowań na wybraną kwotę, a dostępnych na wieszakach przed kasami zrealizował sprawnie dwie odrębne transakcje. Zdecydowałam się na doładowania przy kasie, bowiem już było późno, by zakupić doładowania w salonach firmowych, a sklep Real pracuje dłużej. Przy okazji zakupów czasami korzystam z takiej formy zakupu zasileń konta, nigdy nie było z tym problemów. Po przyjściu do domu postanowiłam na podstawie otrzymanego wydruku doładować telefon. W przypadku operatora sieci Plus: otrzymany w kasie sklepu Real druk potwierdzenie doładowania numeru GSM miał podany indywidualny kod doładowujący, poprawną kwotę doładowania, podaną datę ważności, brak na wydruku tzw. kodu operatora pod który należy wysłać zgłoszenie, brak numeru kontaktowego do operatora. Na szczęście znałam na pamięć tzw. krótki kod doładowujący operatora, transakcja została zaakceptowana. Jednak drugi otrzymany druk zasilenia tzw. e-Real Twoje elektroniczne usługi /to informacja z paragonu fiskalnego/ u operatora T-Mobil oprócz poprawnego kodu indywidualnego, poprawnej kwoty doładowania nie wiem dlaczego, także nie zawierał istotnej informacji w jaki sposób doładować konto. Brak istotnych informacji typu: krótki kod do operatora, brak numeru telefonu do operatora, gdy chcemy doładować konto poprzez kontakt telefoniczny. Sytuacja doładowania miała miejsce z dala od innych możliwych form znalezienia kontaktu z operatorami /nie byłam przy Internecie, salony operatorów już zamknięte, było po godz. 22/. Decydując się na taka formę zakupu potrzebowałam skorzystać z telefonów, ale zakup oprócz wydania pieniędzy w sieci Real nie przyniósł dla mnie zamierzonego efektu. W otrzymanym paragonie zasilenia w przypadku sieci T-Mobil widnieje tylko kontakt do operatora sieci *9602 , jest to numer pod którym otrzymamy informację o treści: „pozostało tyle i tyle środków, zasil swoje konto”. Usługa zakupiona w tym dniu w sieci Real okazała się bublem, stratą pieniędzy a przede wszystkim nieuczciwą praktyką - klient zostaje z niczym, natomiast sklep ma korzyści, jest to umowa miedzy operatorami i zapewne prowizja od sprzedaży. Ktoś, kto w ostatnim czasie zaprogramował w systemie sklepu niefortunną opcję doładowań powinien za to odpowiedzieć. W poprzednich miesiącach informacja o sposobach i możliwościach doładowania była wydrukowana na paragonie. Teraz do jednej transakcji otrzymuję 3 wydruki /z tzw. transakcją – potwierdzenie doładowania, potwierdzenie zapłaty kartą, paragon fiskalny/ ale brak jest jednego istotnego zdania, by rezultat zakupu był osiągnięty. Jest to dla mnie skandal, wyciąganie pieniędzy od klienta. Gdyby nie późna pora zdecydowałabym się na doładowanie na stacji benzynowej lub w każdym innym miejscu /tam wydruki są poprawne, o treści zupełnie innej/. Zasilenia robie zazwyczaj przez Internet, ten zakup nie był na małą kwotę (135 zł), poniekąd spowodowany okolicznościami , potrzebowałam zadzwonić po zakupach. Wydruki doładowałam nazajutrz po upływie prawie doby, gdy odnalazłam namiary w Internecie jak to zrobić. Zastanawia mnie, ile osób nie korzystających na co dzień, nie pamiętających kodów do operatora po zakupie tej usługi zostało z tzw. niczym, nie mogło w danej chwili skorzystać z telefonu. Chętnie chciałabym usłyszeć od kierownictwa sklepu kto za to odpowiada. Kolorowe kartoniki przy kasach nie skuszą mnie do zakupu zasileń, nie ma dla mnie znaczenia, że akurat w tym dniu system informatyczny drukujący np. akurat padł i wymazał (sic !) istotne namiary. Jest to błąd zaprogramowania i wpisanej treści, brak kontroli nad tym, co jest w ofercie. Nie polecam i przestrzegam przed zakupem usługi w tej sieci sklepów.Dodam, że dział obsługi klienta już był nieczynny, by zwrócić niepoprawną transakcję. Pracownik kasy realizował tylko zlecenie, usługę, brak z mojej strony jakichkolwiek zastrzeżeń do tej obsługi, nie odpowiada za to, co jest w ofercie sklepu. Moja opinia odnosi się do usługi i asortymentu sprzedaży doładowań - ktoś to wypromował, ktoś za to powinien odpowiedzieć !